Ik word gek van de jeuk op mn hoofd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:16

Kir_Ples schreef:
Als je met je vingertoppen je hoofdhuid masseert moet de huid soepel mee beweging. Als het strak en gespannen staat kan je er vanuit gaan dat de jeuk daar weg komt. :)

Ik heb het idee dat de kant waar ik jeuk heb strakker gespannen is dan de andere kant. Zou dat kunnen?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:16

vosjevos schreef:
Je hebt bij jezelf dus uitgesloten dat je luizen hebt door dat te controleren. Kun je niet in de avond een lekkere verzorgende olie (argan of aloe vera) op de gevoelige plek smeren, je haar wordt dan misschien een beetje vet, maar misschien geeft het een beetje verlichting.

Is ook een goed idee! In het topic over Natuurlijke Haarverzorgingsproducten staan ook een heleboel goede tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:17

Iolanthe schreef:
Ik heb deze en die werkt er goed, en ik was vaak mijn haar na het zwemmen (dus ook wel meer chloor dan vroeger.) Ik weet alleen niet of je die kunt krijgen waar jij zit :) Maar waarschijnlijk wel iets gelijkaardigs?

Bedankt! Ik ga ernaar opzoek!

Tieneke

Zorg in elk geval dat je niet krabt, want dat geeft minuscule wondjes die op hun beurt nog eens extra gaan irriteren en dan zit je in een cirkeltje.

Als je dan al een gevoelige huid hebt en er meer chloor dan gemiddeld in het water zit, kan het natuurlijk goed zijn dat je daar extra op reageert. Misschien even geen shampoo gebruiken? Het schijnt dat het dan de eerste dagen sneller vies lijkt, maar dat als je daar doorheen bent, je haar effectief gezonder wordt. Het lijkt me in elk geval belangrijk dat je niet te veel chemische producten of je hoofd krijgt nu.

Anoniem

vosjevos schreef:
Je hebt bij jezelf dus uitgesloten dat je luizen hebt door dat te controleren. Kun je niet in de avond een lekkere verzorgende olie (argan of aloe vera) op de gevoelige plek smeren, je haar wordt dan misschien een beetje vet, maar misschien geeft het een beetje verlichting.

Bedankt voor de tip! Ik heb net al even het topic over natuurlijke producten 'gescand', daar staan best wat nuttige tips bij.
Daar wordt ook een aantal keer aangedragen het product: Say yes to.....
Heeft iemand daar een positieve ervaring mee?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:18

Zijn het echt wondjes wat je krijgt ?
Want hier heb ik ook last van als ik de verkeerde shampoo gebruik op regelmatige basis.
Ik gebruik gewoon kappersshampoo of elseve

Ook als ik condintioner op de hoofdhuid krijg dan heb ik kans op wondjes. Ik denk wel dat je je condintioner moet blijven gebruiken omdat je met veel chloor te maken krijgt. Denk als je stopt er mee dat je dan in het bezit van een strobaal op je hoofd :p

Het kan natuurlijk ook te maken hebben met stress ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:19

Tieneke schreef:
Zorg in elk geval dat je niet krabt, want dat geeft minuscule wondjes die op hun beurt nog eens extra gaan irriteren en dan zit je in een cirkeltje.

Als je dan al een gevoelige huid hebt en er meer chloor dan gemiddeld in het water zit, kan het natuurlijk goed zijn dat je daar extra op reageert. Misschien even geen shampoo gebruiken? Het schijnt dat het dan de eerste dagen sneller vies lijkt, maar dat als je daar doorheen bent, je haar effectief gezonder wordt. Het lijkt me in elk geval belangrijk dat je niet te veel chemische producten of je hoofd krijgt nu.

Oeh ja dat probeer ik zo erg! Maar de jeuk is gewoon te erg. Ik moet het gewoon even aanraken. Oh ik word er gek van!

Het idee van geen shampoo vind ik ook een beetje gek. Met name omdat ik denk dat mn hoofdhuid juist iets van voeding heeft, omdat het chloor de hele boel uitdroogt!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:19

Ja kan kloppen. Als je hoofdhuid gespannen is op die plek word daar meer melkzuur geproduceerd waardoor je dus jeuk krijgt. Ik weet het raar maar waar. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:20

Heb je geen andere douchemogelijkheid? Of desnoods je wel daar douchen, maar voor je haar ander water gebruiken/apart wassen?

Anoniem

kimz_angel schreef:
Zijn het echt wondjes wat je krijgt ?
Want hier heb ik ook last van als ik de verkeerde shampoo gebruik op regelmatige basis.
Ik gebruik gewoon kappersshampoo of elseve

Ook als ik condintioner op de hoofdhuid krijg dan heb ik kans op wondjes. Ik denk wel dat je je condintioner moet blijven gebruiken omdat je met veel chloor te maken krijgt. Denk als je stopt er mee dat je dan in het bezit van een strobaal op je hoofd :p

Het kan natuurlijk ook te maken hebben met stress ?

Haha, ja zonder conditioner is mn haar ontembaar ;)
Ik heb denk ik nog niet echt wondjes (voor zover ik kan zien!), wel veel schilfers (roos), en echt jeuk!!

CaVaLaPhoto

Ik had ook opeens last van veel 'roos' en veel jeuk. Vaak onderzocht op luizen, niks te vinden. Ik gebruik nu die shampoo van Andrelon dat de hoofdhuid rust geeft. Dat helpt bij mij echt top.
Ik had ook eczeem op mijn hoofdhuid. De shampoo van de huisarts werkte bij mij juist niet. Na de aangegeven tijd dat ik het moest gebruiken kwam het gewoon weer terug en mijn haar ging hartstikke dood van dat chemisch goedje wat ik in mijn haar moest smeren.

Iolanthe

Normaal gezien jouw je haar juist gezonder moeten na een paar dagen/weken zonder shampoo :) Jammer genoeg had ik nog geen verschil na 7 weken, dus nu gebruik ik bio-shampoo, is al een stuk minder "ingrijpend" op de natuurlijke regeling van je hoofdhuid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:21

Tieneke schreef:
Heb je geen andere douchemogelijkheid? Of desnoods je wel daar douchen, maar voor je haar ander water gebruiken/apart wassen?

Dit is het water dat hier uit de kraan komt. Dan zou ik aan de slag moeten met water uit flessen koken en in een badje doen. Maar ik heb geen idee hoe de hardheid van dat water is, want daar zitten natuurlijk ook weinig vitaminen/mineralen in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:22

Kir_Ples schreef:
Ja kan kloppen. Als je hoofdhuid gespannen is op die plek word daar meer melkzuur geproduceerd waardoor je dus jeuk krijgt. Ik weet het raar maar waar. :)

Ah oke, bedankt voor de info! Nog nooit van gehoord!

Anoniem

Re: Ik word gek van de jeuk op mn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:23

Echt bedankt voor alle tips! Zoals het er nu naar uit ziet, denk ik dat het door de combinatie water/shampoo/conditioner komt. Ik ga iig opzoek naar een shampoo op natuurlijke basis.
Wat ik met het water doe weet ik nog even niet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:23

Kir_Ples schreef:

Wat je daar aan kan doen is een hydraterende shampoo kopen bij een kapsalon. En vooral geen conditioner of masker gebruiken het verstikt alleen maar en veroorzaakt alleen maar meer jeuk..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:25

Wat het water betreft, dan zou ik persoonlijk m'n haar met flessenwater wassen. Je volledig wassen daarin lijkt me onbegonnen werk en bijzonder duur. Maar als het zo veel ergernis opwekt mbt je hoofd, zou ik daar toch misschien flessenwater voor proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:26

Kir_Ples schreef:
Kir_Ples schreef:

Wat je daar aan kan doen is een hydraterende shampoo kopen bij een kapsalon. En vooral geen conditioner of masker gebruiken het verstikt alleen maar en veroorzaakt alleen maar meer jeuk..

Oke, bedankt! Conditioner kan ik wel in de lengte gebruiken neem ik aan, toch? Anders is het helemaal niet te kammen met de droogte!
Is het de bedoeling dat de hydraterende shampoo ook natuurlijk is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:26

Tieneke schreef:
Wat het water betreft, dan zou ik persoonlijk m'n haar met flessenwater wassen. Je volledig wassen daarin lijkt me onbegonnen werk en bijzonder duur. Maar als het zo veel ergernis opwekt mbt je hoofd, zou ik daar toch misschien flessenwater voor proberen.

Eigenlijk wel een goed idee! Ik ga het straks meteen proberen :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:29

Je kan ipv conditioner ook bv. de antiklitspray van Gliss Kur gebruiken, dat is echt superspul! Gewoon op het droge haar spuiten en je kamt er zo doorheen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:30

Dat is niet zo van belang als het maar veel vocht in brengt. :)

In de punten moet kunnen maar absoluut niet op de hoofdhuid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:31

Bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag!! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:34

Succes!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:35

Je haar ook niet met te heet water wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:38

Ja, goede tip! Ik douche altijd veel te heet, dus als ik mn haar ga wassen gaat dit voortaan met lauw water!

Bedankt allen!