Pijn in de knie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zirano

Re: Pijn in de knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:23

Ik zou om een ct scan vragen/ Zodat alles uitgesloten kan worden. Op een gewone foto zie je geen kapotte banden en kapotte meniscus. Ook de knieschijf kan beschadigd zijn. Dus second opinie

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:25

Omdat idd het nog steeds niet duidelijk is wat er is ga ik geen beugels van 100,- aanschaffen. Nu rijd ik alleen met beugels in mijn vaste les, verder rijd ik zonder beugels of zonder zadel. Dan heb ik er geen last van. MRI zal ik zeker doen, al moet ik het hele land ervoor af :D

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:29

_Deco_ schreef:
Wat heb je voor fysiotherapie gehad?
Heb je buiten het rijden om ook pijn in je knie bijvoorbeeld met traplopen of rennen?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee.. We hebben eerst eventjes gepraat van wanneer heb je last enz. Daarna heeft ze even gevoeld en gekeken waar de pijn precies zat. Toen heeft ze wat oefeningetjes gegeven waardoor het beter zou moeten gaan.

Ik heb geen pijn bij traplopen. Rennen doe ik eigenlijk nooit omdat ik geen gym meer heb. Dus ik heb geen idee of dat pijn doet..

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:30

Zirano schreef:
Ik zou om een ct scan vragen/ Zodat alles uitgesloten kan worden. Op een gewone foto zie je geen kapotte banden en kapotte meniscus. Ook de knieschijf kan beschadigd zijn. Dus second opinie

Wat is ct scan als ik vragen mag? Hetzelfde als MRI scan?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:38

Tessa_93 schreef:
Pijn is een teken dat er iets niet goed is, je heelt bijvoorbeeld geen mensicus met verende beugels. Dat is meer wat ik bedoel :)
Je kan er ook wat paracetamollen in gooien, dan heb je ook geen last :D

Nee ik zou echt even een MRI laten maken.

Wellicht dat het inderdaad niet beter van word, maar als je je knie steeds zo blijft belasten dan je daarna gek word van de pijn kan dat imo niet helemaal zonder gevolgen zijn. Je voorkomt misschien wel verdere schade door te ontlasten tot je weet wat het is.
Het lijkt me inderdaad logisch om gewoon naar een andere arts te gaan hoor en een scan te laten maken.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:45

MRi ga je dus de hele trechter in CT scan alleen de knie

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:47

Zirano schreef:
MRi ga je dus de hele trechter in CT scan alleen de knie

Maar je kan het op beide uiteindelijk dan even goed zien?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:48

ja hoor je hoeft dan alleen niet zon smalle pijp in en de Ct is goedkoper

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:52

Het eigenlijke verschil tussen een CT-san en een MRI is dat een CT gebruik maakt van röntgenstraling en een MRI van magnetische velden en radiogolven

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:58

RSJami schreef:
Omdat idd het nog steeds niet duidelijk is wat er is ga ik geen beugels van 100,- aanschaffen. Nu rijd ik alleen met beugels in mijn vaste les, verder rijd ik zonder beugels of zonder zadel. Dan heb ik er geen last van. MRI zal ik zeker doen, al moet ik het hele land ervoor af :D

dit lezende , denk ik dat ik jou probleem wel weet.
heb je wrongen op je zadel?
met beugels kom je hier misschien tegen aan, zonder beugels maak je je been langer en raak je ze minder. En oznder zadel natuulrijk ook niet.
Het is echt enkel rijden? met beugels? zou ik ook geen mri voor laten maken :o

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 23:05

Klinkt logisch, maar hoe kom je met je beugels tegen de wrongen aan? En de pijn is gekomen nadat ik van mijn pony ben afgevallen..
Edit; tja ik ga morgen wel een rondje om het huis rennen om te kijken of ik er dan last van krijg :+

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:50

Morgenochtend mag ik weer een foto laten maken bij een ander ziekenhuis. Als er niks te zien is word ik doorgestuurd naar de MRI scan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:02

RSJami schreef:

....mag dat op eigen kosten dan?

Een mri kost de gemeenschap ruim duizend euri. Een extra consult in een ander ziekenhuis ook al zo tweehonderd euri.
Mijn excuses als ik het gemist heb, maar met dit soort klachten kun je ook goed voor een diagnose terecht bij een fysio- of cesartherapeut, a raison de 50 euro.

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 22:15

Fysio hielp niet ;) Dat een MRI duurder is, i understand. Ik ben 14 jaar oud, ik betaal z'n MRI niet zelf.
Ik heb als afspraak met mijn ouders dat ik de spullen voor mijn paard zelf betaal. Dus dan ga ik geen 100,- betalen aan iets wat het probleem niet oplost

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:33

Rot dat de fysio niet hielp! (Al is "helpen" of dus niet iets mbt een therapie - maar is er ook een diagnose gesteld? )
En alsnog mijn excuses dat ik daar kennelijk overheen las.

En het wel of niet zelf betalen van een duur ding heeft niets met je leeftijd te maken. Maar met het betaalbaar houden van de zorg voor ons allemaal.
(En wat ik vond wringen dat je niet zelf honderd euri wil uitgeven, zonder beugels rijden zou ook nog een optie zijn - maar wel graag op kosten van de gemeenschap ruim 1200 euri wil verbruiken. )

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 12:21

Ik ben gister naar het andere ziekenhuis geweest en daar een foto gemaakt. Er was (again) niks op te zien. Had ik eigenlijk al verwacht en het ziekenhuis ook. Ik ben doorgestuurd naar de MRI, omdat ze toch vermoeden dat er iets aan de hand is. Maandag mag ik naar de MRI. Tot die tijd adviseren ze om niet te rijden en vooral rustig aan te doen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:27

Nou, fijn dat ze je klachten verder gaan onderzoeken. Ook fijn dat je zo snel terecht kunt voor een MRI.
Hopelijk kan daarna een goede diagnose gesteld worden.
Moet zelf zo meteen ook naar het ziekenhuis omdat ik heftig door mijn slechte knie ben gegaan en niet meer kan lopen...
Op de foto was destijds niet veel te zien, maar uiteindelijk bleek uit de MRI dat er toch meer aan de hand was.

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 12:55

Emma_s_girl schreef:
Nou, fijn dat ze je klachten verder gaan onderzoeken. Ook fijn dat je zo snel terecht kunt voor een MRI.
Hopelijk kan daarna een goede diagnose gesteld worden.
Moet zelf zo meteen ook naar het ziekenhuis omdat ik heftig door mijn slechte knie ben gegaan en niet meer kan lopen...
Op de foto was destijds niet veel te zien, maar uiteindelijk bleek uit de MRI dat er toch meer aan de hand was.

Jij ook al je knie? Volgens mij is 2014 het jaar van de pijnlijke knieën :+

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:06

Maak je niet te druk over de kosten van een MRI. Jij hebt hem nodig, er zijn genoeg hypochonders die een MRI voor niks laten maken. Dat soort mensen verpesten het voor de mensen die het wel nodig hebben.
Heel veel succes met je knie! Ik hoop dat ze er zo achter komen :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:40

Ja, sinds vorig jaar na een ongeluk. Toen gescheurde kruisband en beschadigde meniscus en lichte slijtage.
Nu bijna 100ml bloed in de knie en mogelijk nieuwe beschadiging. Alleen kunnen ze dat nu nog niet vaststellen. Heb nu een immobilisatiespalk om de knie recht te krijgen en te houden. Volgende week terugkomen en verder kijken...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:52

Ik deed voordat ik door de MRI scan ging toendertijd even een paar trappen op en af rennen in het ziekenhuis daar totdat het weer zeer deed. := ( dan wist ik zéker dat ze zouden vinden wat er mis was :+ )

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:38

Inmiddels al duidelijkheid over je knie ?