creatievietijd voor koelen bij kind van bijna 2 gevraagt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: creatievietijd voor koelen bij kind van bijna 2 gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:28

Ik denk ook dat mijn idee het best is. Kind zit stil voor de tv terwijl zijn ballen worden gekoeld. Prima perfecto, niets meer aan doen. Dan hoef je er ook niets op te smeren of een badje te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:29

Niet te moeilijk denken. Coolpack of inderdaad die zak bevroren doperwten in een zachte handdoek wikkelen en koelen maar. Moederlijke emoties even overboord, het moet gewoon en hoe moeilijker jij het vindt om te doen hoe lastiger hij het maakt. Dat voelt zo'n kleintje wel. Je helpt hem meer met doortastend optreden en gewoon doen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:33

lieveli schreef:
Zet hem voor de tv met een zak bevroren doperwten in zijn kruis. Klaar.

Waren kinderen maar zo meegaand :+
Die zak doperwten is er zo weer vanaf..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 18:37

lieveli schreef:
Ik denk ook dat mijn idee het best is. Kind zit stil voor de tv terwijl zijn ballen worden gekoeld. Prima perfecto, niets meer aan doen. Dan hoef je er ook niets op te smeren of een badje te halen.

die zak gaat hij weg trekken.
was handje met bevroren maandverbandje er in accepteerd hij goed, (geprobeerd net)
en voordeel van romper die trekt hij er niet zomaar uit *\o/*

tv kijken doet hij overings niet, hij vind het vreselijk stil te zitten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:38

En als je een boekje met hem leest?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:38

Zet hem in de spoelbak van het aanrecht en laat hem lekker poedelen.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:41

Denk dat het maandverbandje ook echt de makkelijkste oplossing is. Wij hadden op de kraamafdeling een diepvries vol nat maandverband staan voor de kraamvrouwen, werkte perfect.
Beterschap met het manneke!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:50

kraamvrouwen of een kind van 2 is wel wat anders, wasbak vind ik ook een goede tip

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 18:58

schuimpie schreef:
Denk dat het maandverbandje ook echt de makkelijkste oplossing is. Wij hadden op de kraamafdeling een diepvries vol nat maandverband staan voor de kraamvrouwen, werkte perfect.
Beterschap met het manneke!

ja ken het in de BH *\o/*

hij accepteerd het nu goed,
en heb hem er nu mee in bed gelegd, het ligt niet direct
op de blote huid. en het ontdooit toch wel dus wordt niet de heletijd gekoelt, morgen vroeg weer een nieuwe en dan hopen dat hij snel op knapt.
iedereen bedankt voor het mee denken

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:52

StalNollie schreef:
kraamvrouwen of een kind van 2 is wel wat anders, wasbak vind ik ook een goede tip

Dat is inderdaad heel wat anders! En wat is het grootste verschil behalve lengte en geslacht? Dat je een kraamvrouw kunt uitleggen waarom er gekoeld moet worden en zij dus best een half uurtje stil blijft zitten met haar r**t in de wasbak. Het kind van 2 snapt er niks van en is dus gebaat bij een oplossing waar hij zelf weinig van merkt, het maandverbandje dus!

Maar ik lees dat het maandverband zijn werk doet, probleem opgelost dus! *\o/*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:11

Wellicht ben ik de enige met dit antwoord, maar NIET. Wat is de meerwaarde ervan als hij het koelen zo vervelend vind?
Als het enkel gezwollen is doordat hij zich gestoten heeft, er geen ernstige medische aandoeningen zijn, is het koelen voor hem dan niet veel erger dan de zwelling? Die trekt vanzelf ook wel weg.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:35

Onderbroek in de vriezer?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:45

Luiers of onderbroeken in de vriezer lijkt me echt een heel slecht idee, daarmee beschadig je de huid juist.

Buiten dat, lijkt het je een prettig idee om zelf met een bevroren onderbroek te lopen??

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:56

Waarom pak je niet voor de koelmomenten een ouderwetse hydrofiel luier van de hema?
Dan kun je er eentje gewoon omdoen en dan een klein ijszakje (zo'n kleine vierkante) en dan nog een hydrofielluier? Ik neem aan dat je hem er niet uren in laat zitten dus heel even moet dat toch te doen zijn als je dan ook nog even gezellig een boekje voorleest of een spelletje met hem doet?
Daarna kan het er weer uit en kun je de gewone luier weer om doen tenzij hij al bezig is met zindelijk worden dan kun je het wellicht mooi combineren ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:58

Charaz schreef:
Wellicht ben ik de enige met dit antwoord, maar NIET. Wat is de meerwaarde ervan als hij het koelen zo vervelend vind?
Als het enkel gezwollen is doordat hij zich gestoten heeft, er geen ernstige medische aandoeningen zijn, is het koelen voor hem dan niet veel erger dan de zwelling? Die trekt vanzelf ook wel weg.

Volgens mij was het omdat het ontstoken was? Meende ik in het zwangerschapstopic te lezen?