Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schuur_ schreef:Ik heb ook interesse om mijn ogen te laten laseren maar ik vraag me af hoeveel zoiets nou kost. Iemand daar een idee van?
Sanet schreef:Ik heb mijn ogen ook laten laseren, inmiddels 2 jaar geleden.
Mijn hoornvlies was te dun voor de flapjesmethode. Bij mij hebben ze dus het hele hoornvlies weggelaserd en dan de sterkte erin. Dan krijg je een beschermende lens over je oog, die er 4 dagen later weer af moet.
Deze methode is veel pijnlijker (je hebt gewoon een schaafwond op je oog dan, die moet herstellen = grote auw).
Met de flapjesmethode heb je meer kans op ontstekingen, maar veel minder pijn en bijna direct goed zicht. Terwijl dat voor mij zeker anderhalve week duurde. Met die beschadiging op je oog, is je oog niet goed "bol" en dus zie je niet goed. Dus met knipperen komt er water op je oog en zie je wel goed, soms.
Ik ben van -5 en -5,5 (met beide ogen ook cilindrische afwijking van boven de -1) naar 140% gegaan. De kleuren zijn mooier, alles is onwijs scherp, minder last van droge en vermoeide ogen.
Ik ben nog wel erg lichtgevoelig, maar het is ook belangrijk om je ogen goed te beschermen tegen zonlicht.
Ik ben heeel blij dat ik het gedaan heb, maar ze hadden wel mogen vertellen dat je die eerste week echt niet zelfstandig doorkomt. Mijn man kon gelukkig thuis blijven en mijn ogen voorzien van zo'n 72 druppels per dag. En lang leve Harry Potterluisterboeken!
Naamloos1 schreef:ditano schreef:Jeetje Naamloos1...wist idd wel van je ogen , maar had helemaal gemist
dat dit door een laser OP is ontstaan ....
Ja.. Daar is het door gekomen..Vandaar dat ik dus ook erg 'uitkijk' naar de operatie..
Kan ik hopelijk het hoofdstuk van 10 jaar ellende een beetje afsluiten.
yvje86 schreef:Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen?
Ik heb nl ook te dun hoornvlies. Maak jij ook te weinig traanvocht aan?
Ik heb het ongeveer 5 jaar geleden laten onderzoeken bij vision clinics en toen was laseren voor mij niet mogelijk.
Misschien dat de techniek verbeterd is en nu meer mogelijk is?
Dat geeft me hoop haha.
Schuur_ schreef:Ik heb ook interesse om mijn ogen te laten laseren maar ik vraag me af hoeveel zoiets nou kost. Iemand daar een idee van?
dus ik zal helaas nog moeten wachten tot het stabiel wordt, als het dat überhaupt ooit wordt
Waar heb je het laten doen? En viel de ingreep mee?
De eerste maanden had ik wel het gevoel dat het "mislukt" was, maar blijkbaar is dat normaal. Nu is het heerlijk, niet meer zoeken naar mijn bril 's nachts/'s morgens, geen pikkende ogen meer van mijn lenzen ect....