'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:15

Als ik alleen rond loop dan trek ik altijd gewoon een heel raar gezicht als ik een eng figuur zie.

zoiets:
Afbeelding

Nog nooit verkracht. :))

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:17

Aria_zz schreef:
Zoals ze aangeven, een onderbroek die niet afgaat zorgt er vaak voor dat de persoon opgeeft. Jullie spreken hier over messen en molesteren, maar verkrachters zijn niet altijd voorbereid en/of gaan op in een moment. Net als sommige handtastelijke jongens/mannen.
En sorry, maar verkrachting vind ik echt veel erger dan wonden, breuken enzo. Maar kan aan mij liggen.

Vind het geen slecht idee, zeker als je je echt onveilig voelt in je omgeving. Dat slotje, tja, misschien niet helemaal handig. Maar niemand die zegt dat je hem altijd aan moet, dus bv enkel in onveilige plaatsen of momenten van de dag, waarop je bv alleen ergens bent.

Zit wel wat in vind ik.

Dan vraag ik me af wat als een verkrachter een mes bij heeft?
Lijkt mij ook dat ze alleen maar pissiger worden als het niet gaat wat ze willen.
Met dat mes kan hij wel iemand dodelijk verwonden!

Ik vind het goed dat ze er dingen voor bedenken, want een verkrachting wil je absoluut niet mee maken.
Maar of ik me veiliger zal voelen door zoiets?

En idd wat andere al zeggen, je zal nodig naar de wc moeten.
Of idd een ongeluk krijgen en die onderbroek moet uit, en dat kan alleen dmv knippen?
Dat gaat dan dus niet.

Selina

Re: 'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:21

Met ongeluk zullen ze het slotje wel kunnen kapotmaken met gereedschap. Elk slot kan kapot :+

Wat me wel verbaasd, is dat het nog best mooie onderbroeken zijn. Ik verwachtte even oma onderbroeken of onderbroeken met rare dingen eraan.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:22

Het zou misschien wel iets kunnen zijn voor iemand die allerlei narigheid heeft meegemaakt en daardoor met moeite de straat op durft. Gewoon voor het idee.
Of voor vrouwelijke inwoners in rare landen. Misschien ook meer voor het idee als voor het effect ervan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:23

Slina schreef:
Denk dat je een verkrachter behoorlijk pissig maakt als hij je uitkleedt en je hebt een onmogelijke onderbroek aan. Wil je ook niet hebben.. Waarschijnlijk verzint hij dan wel andere dingen.

Inderdaad, net zoals bij inbrekers. Als ze willen inbreken breken ze toch wel in ondanks je de deur op slot doet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:23

T is net een pamper :=

Neem aan dat je dit ook gewoon met een scherp voorwerp kan open scheuren? :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:25

vuurneon schreef:
T is net een pamper :=

Neem aan dat je dit ook gewoon met een scherp voorwerp kan open scheuren? :+

Alles kan kapot.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:25

Renske_W schreef:
Aria_zz schreef:
Zoals ze aangeven, een onderbroek die niet afgaat zorgt er vaak voor dat de persoon opgeeft. Jullie spreken hier over messen en molesteren, maar verkrachters zijn niet altijd voorbereid en/of gaan op in een moment. Net als sommige handtastelijke jongens/mannen.
En sorry, maar verkrachting vind ik echt veel erger dan wonden, breuken enzo. Maar kan aan mij liggen.

Vind het geen slecht idee, zeker als je je echt onveilig voelt in je omgeving. Dat slotje, tja, misschien niet helemaal handig. Maar niemand die zegt dat je hem altijd aan moet, dus bv enkel in onveilige plaatsen of momenten van de dag, waarop je bv alleen ergens bent.

Zit wel wat in vind ik.

Dan vraag ik me af wat als een verkrachter een mes bij heeft?
Lijkt mij ook dat ze alleen maar pissiger worden als het niet gaat wat ze willen.
Met dat mes kan hij wel iemand dodelijk verwonden!

Ik vind het goed dat ze er dingen voor bedenken, want een verkrachting wil je absoluut niet mee maken.
Maar of ik me veiliger zal voelen door zoiets?

En idd wat andere al zeggen, je zal nodig naar de wc moeten.
Of idd een ongeluk krijgen en die onderbroek moet uit, en dat kan alleen dmv knippen?
Dat gaat dan dus niet.

vraag me af of dat zo is, van dat pissiger worden, en aan de andere kant, als je nee zegt wordt ie ook pissig, als je verkeerd kijkt wordt ie ook pissig... misschien omdat ie die onderbroek niet uitkrijgt heb je wel een extra kans of geeft ie het op.

en idd, met maatje lopen is veiliger, etc, maar als jij voor je werk in onveilige buurten moet zijn, of weet ik veel wat, het KAN helpen, ik vind het gewoon niet helemaal slecht, om het meteen als wonder middel te noemen niet, maar slecht vind ik het gewoon niet

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:28

naomi_g1998 schreef:
Slina schreef:
Denk dat je een verkrachter behoorlijk pissig maakt als hij je uitkleedt en je hebt een onmogelijke onderbroek aan. Wil je ook niet hebben.. Waarschijnlijk verzint hij dan wel andere dingen.

Inderdaad, net zoals bij inbrekers. Als ze willen inbreken breken ze toch wel in ondanks je de deur op slot doet.

Inbrekers breken volgens mij juist vaak in als je dingen niet zo goed op slot doet.

Ik heb (gelukkig!) geen idee hoe verkrachters te werk gaan, maar ik neem aan dat ze dit hebben meegenomen in de ontwikkeling van de broek.
Kan me best voorstellen dat een verkrachter die in een soort roes te werk gaat het opgeeft als zijn plan niet lukt. Misschien krijg je wel een trap na, maar dat is dan beter dan verkracht worden.

Wel vraag ik me af of de broekjes ook goed aansluiten/blijven zitten bij dames met andere rondingen.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:33

Ik denk persoonlijk dat een paar lessen zelfverdediging meer effect heeft.

En zoals al eerder gezegd heeft. Een verkrachter gaat door totdat zijn behoeften gedaan zijn. Helaas....

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:41

melvinrandy schreef:
Ik denk persoonlijk dat een paar lessen zelfverdediging meer effect heeft.

Dat!
Verplicht op elke middelbare school een cursus. Dat helpt veel meer denk ik. Maakt jezelf ook zekerder.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:41

Totaal absurd.
Als je als vrouw al in de tragische positie bent aangerand te worden, wat is er dan simpeler voor de verkrachter in spe met geweld te eisen dat de vrouw dit broekje uittrekt? Ze is dan al in zijn macht (mes op de keel, pistool tegen je hoofd of simpelweg de dreiging van geweld door een fysiek veel sterkere aanvaller).
Toppunt van stupiditeit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:18

Ik zou me eerder onveiliger voelen als ik zo'n ding droeg. Constant je wapenen tegen dat wat je hoopt dat nooit meer gebeurt - niet leuk.

En degelijk Nederlands onderzoek naar verkrachting en weerbaarheid tegen verkrachting geeft te kennen, dat je als vrouw je het beste actief kunt verzetten.
Gillen, schoppen - en voor alle duidelijkheid ook "nee" zeggen. (De ellendelingen zijn doorgaans half in roes, duidelijk zijn heeft voordelen.)

Passief verzet scoort veel minder om ellende te verkopen, dus waar het promofilmpje het nou vandaan haalt dat passief verzet zo goed zou werken?
(Mind: in de US of A kan iedereen een pistool kopen, dus wellicht dat de cijfers daar anders zijn. )

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:39

Voor zover mij bekend is dit broekje m.n. ontworpen voor regio's waar de verkrachtingscijfers veel hoger liggen zoals Zuid-Afrika. Daar lijkt mij dit zeker nuttig, in Nederland absoluut niet..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:39

Enige domme vind ik het filmpje, de hoofdpersonen dragen korte mini jurkjes waar de gemiddelde homo nog een stijve van krijgt.
En het raar vinden dat ze gepakt worden, dus dragen we maar onze anti verkrachting onderbroek :D als ze nou eens fatsoenlijke kleding dragen, wordt het al gelijk een stuk veiliger op straat :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:42

Waarom gaan we voortaan niet zo over straat :+

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:46

Lowara schreef:
Enige domme vind ik het filmpje, de hoofdpersonen dragen korte mini jurkjes waar de gemiddelde homo nog een stijve van krijgt.
En het raar vinden dat ze gepakt worden, dus dragen we maar onze anti verkrachting onderbroek :D als ze nou eens fatsoenlijke kleding dragen, wordt het al gelijk een stuk veiliger op straat :+

Ookal loop je naakt, dan moet iedereen alsnog met zijn poten van je afblijven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:53

Ach wat leuk,...de kuisheidsgordel is terug. :)

Onzinnig....veel verkrachtingen vinden plaatst binnen het huwelijk en of als een vrouw wel in bed beland maar besluit dat ze toch niet verder wil.(haar bedpartner wacht dus niet op een ja...maar zet door)

Dan heeft zo'n ding dus geen enkel nut.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:55

Ik vind het best gek dat iedereen hier zo bang is voor het pissig worden van de verkrachter. Natuurlijk moet je niet passief liggen wachten terwijl die aan je broekje. Maar de kans dat jij als slachtoffer zelf iets kan doen (van hulp roepen tot hem zelf even hardhandig in zijn kruis tasten etc) wordt wel net ietsje groter als dat stukje stof het iets langer volhoudt. Nu gaat er 1 hand op de mond of 1 hand heeft het mes aan de keel vast en de andere hand trekt de onderbroek weg. Zo kan het dus nu niet meer gaan en dat geeft je iets meer kans. Zeker de verkrachtingen die in een opwelling door een dronken jongen op een feestje gebeuren, zie ik hiermee wel dalen.

Dat het er niet voor zorgt dat je onoverwinnelijk bent en dat er dus nadelen aan zitten, dat klopt ook, maar dat is met ieder beveiligingssysteem zo.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:56

Hmmm.... Kweet het niet.
Kan me wel voorstellen dat ziekenhuispersoneel er dan een probleem bij heeft. Wat als je van je fiets dondert, buiten bewust zijn en je heup breekt? Eerste hulp wordt dan lastig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:56

Lowara schreef:

Dit slaat natuurlijk nergens op :n
Niemand heeft het recht je aan te raken als jij dat niet wilt, ongeacht wat je wel of niet aanhebt op dat moment.

Tja ik weet het niet, ik zie wel voordelen en ook wel nadelen. Het enige grote voordeel is dan de tijd die een verkrachter nodig heeft. Zo ontstaat een grotere kans op voorbijgangers of geeft het slachtoffer de mogelijkheid alsnog actief in verzet te gaan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:58

Krissis schreef:
Hmmm.... Kweet het niet.
Kan me wel voorstellen dat ziekenhuispersoneel er dan een probleem bij heeft. Wat als je van je fiets dondert, buiten bewust zijn en je heup breekt? Eerste hulp wordt dan lastig.

Je zal de eerste niet zijn die op de eerste hulp door middel van een zaag ergens van bevrijdt moet worden ;) Ik denk dus dat dit wel meevalt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:59

Zo lang ze auto's helemaal kunnen open knippen, denk ik dat een onderbroek met slotje niet zo een probleem is. Ik denk dat met een gebroken heup een skinny jeans tricky'er is om uit te krijgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:00

SAKKIA schreef:
Krissis schreef:
Hmmm.... Kweet het niet.

Je zal de eerste niet zijn die op de eerste hulp door middel van een zaag ergens van bevrijdt moet worden ;) Ik denk dus dat dit wel meevalt.

Maar daar moet dan de brandweer voor komen.
Het ambulancepersoneel mag alleen gebruik maken van een schaar om kleding te verwijderen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:00

Lowara schreef:

Wat een onzin. Sorry hoor....

Mannen leren maar te wachten tot het signaal op groen staat...of ik nu in mijn ondergoed rondloop of in een burka.