Meer mensen met een (half) afgesneden vingertopje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:20

Ik heb ooit topje van mijn duim afgeschaafd met de kaasschaaf. Viel uiteindelijk toch nog wel mee het is met hechtpleister aan elkaar geplakt en het is gelukkig vastgegroeid. Maar auw.....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:19

Mirjam_x schreef:
Kan de titel alsjeblieft veranderd worden? :D Ik kan hier heel slecht tegen en elke keer als ik de titel van dit topic lees word ik misselijk. Ik weet dat het erg is enzo en ik voel ook met jullie mee , maar het is niet heel erg fijn om dit bij lopende berichten te zien. Dank je wel alvast!

Wat voor titel zou er dan bij moeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:28

quera schreef:
Mirjam_x schreef:
Kan de titel alsjeblieft veranderd worden? :D Ik kan hier heel slecht tegen en elke keer als ik de titel van dit topic lees word ik misselijk. Ik weet dat het erg is enzo en ik voel ook met jullie mee , maar het is niet heel erg fijn om dit bij lopende berichten te zien. Dank je wel alvast!

Mensen met afgehakte ledematen?

fjordnina

Re: Meer mensen met een (half) afgesneden vingertopje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:29

Hier was het afgelopen december prijs. Was voor paardlief iets aan het fabriceren en schoot uit met een open schaar. Ik ben als een haas naar binnen gegaan en daar kwam mijn oma heel lief aan met een doosje pleisters..

Uiteindelijk ook 2 hechtingen rijker. Ik heb eerst een spiegel opgebouwd met 8 paracetamol per dag. In 2 weken tijd langzaam afgebouwd naar niets. Het valt me op dat veel mensen gewoon met handschoentjes konden/kunnen werken. De eerste tijd konden ze er bij mij zelfs nog niet naar wijzen, zo pijnlijk was het, laat staan dat ik er iets over aan kon trekken. Dat verband was alleen al een beproeving.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 15:14

Janine1990 schreef:
M'n vader heeft z'n vinger door de zaagtafel gehaald :') Is al zeker 24 jaar geleden. Topje is er weer op gezet, maar zit er wel scheef op :')

haha oeps... Bij mij kwamen ze er na het hechten achter dat de hechting niet echt op de goede plek zat, maar als je vinger ineens scheef staat sta je ook raar te kijken :')

sandorra schreef:
Toen ik een jaar of 8 was gevallen met fiets tegen mijn moeder aan toen zij naast me fietste. Pink linkerhand ergens tussen gekregen en topje lag los.... gebeurde tegenover de huisarts dus straat oversteken en we waren er snel.

Is toen gehecht zonder verdoving 2 hechtingen. Kan me het e.a goed herinneren.....Arts gaf aan prikken om te verdoven zijn pijnlijker als zo snel hechten zonder verdoving.... Toen ook heel stoer een dapperheids diploma gekregen....Echter toen verband gewisseld moest worden na 2 dagen.....bij assistente....ben ik wel flauwgevallen.....

Nu nog als ik zelf hechtingen o.i.d heb dan draait alles heel gauw.... bij familie heb ik dat ook. Maar van wildvreemde of op tv kan ik alles gewoon hebben.....

Ja, dat zeiden ze tegen mij ook... Nou ik heb wel eens vaker verdovingen gehad, ik heb toch liever die prikken van de verdoving dan die naald in een bocht die door je vlees wordt getrokken met een tang, brrr! Ik durfde eigenlijk ook niet het verband eraf te halen en te vervangen van de week, maar het moest toch... En toen zat het ook nog vastgeplakt in het oude bloed van die wond ook...

takkie_muis schreef:
quera schreef:

Mensen met afgehakte ledematen?

Haha ja. Ik wilde ook het topic openen: meer mensen met een (half) afgehakt vingertopje. Maar toen besloot ik dat maar te veranderen naar 'afgesneden vingertopje'.

Het gaat eigenlijk best goed, als ik er perongeluk aan zit oid doet het al minder pijn. ik mag er nu gewoon weer mee douchen, maar ik douche met het verband eromheen en daarna vervang ik het verband. Ben bang dat die hechtstrip los gaat (volgens internet mag je daar namelijk langer niet mee douchen/ afwassen, etc. dan met een 'draad-hechting'. En ik ben bang dat ik anders in mn haar blijf steken ermee ofzo, brrr.
Al steeds minder ibuprofen nodig. Ik kan geen paracetemol slikken dus ik neem alleen ibuprofen.

Het blijft lastig met dagelijkse bezigheden, zoals dus haar wassen en afdrogen, aankleden, dingen oppakken, en ook op stal.
Gister toch maar wat met paardje gaan doen, maar toen aan de overkant een paard door de omheining brak en het daar chaos was, voelde ik hem al druk worden, en toen hij ging rennen en bokken maar laten gaan (in de bak was ik bezig met lange lijnen), want ik hou liever wel mijn vinger heel op dit moment...
Met kou doet het ook meer pijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:18

Het is niet een heel kootje hoor, het was maar een stukje van 2 á 3 millimeter, echt het topje dus :P

Als je hele kootje scheef zou staan, zou het wel heeeeeeeeeel raar zijn ja :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 13:00

De wond ziet er niet zo mooi uit vandaag, of nouja, beter gezegd, mijn vinger ziet er niet uit.
Ik heb gister het verband vervangen voor een pleister, even mijn vinger wat lucht geven, de arts heeft niet gezegd namelijk hoeveel dagen ik dat verband moest laten zitten (wel elke dag een schone), maar gister hoefde ik nergens heen dus was ik ook niet zo bang om het te stoten, o.i.d. Maar onder een pleister wordt het wel sneller nat, was wel een watervaste pleister, maar vanmorgen was mijn hele vinger wit en rimpelig. Het stinkt ook een beetje, maar er komt geen pus, etc. uit de wond... Dus het is niet ontstoken geloof ik (en hoop ik).

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:19

xFioon schreef:
De wond ziet er niet zo mooi uit vandaag, of nouja, beter gezegd, mijn vinger ziet er niet uit.
Ik heb gister het verband vervangen voor een pleister, even mijn vinger wat lucht geven, de arts heeft niet gezegd namelijk hoeveel dagen ik dat verband moest laten zitten (wel elke dag een schone), maar gister hoefde ik nergens heen dus was ik ook niet zo bang om het te stoten, o.i.d. Maar onder een pleister wordt het wel sneller nat, was wel een watervaste pleister, maar vanmorgen was mijn hele vinger wit en rimpelig. Het stinkt ook een beetje, maar er komt geen pus, etc. uit de wond... Dus het is niet ontstoken geloof ik (en hoop ik).

Komt waarschijnlijk omdat je vinger gister de hele dag vochtig is geweest onder die pleister. Roodheid, zwelling, warmte en pus rondom de wond wijzen op een ontsteking. Dan heb je vaak wel veel pijn.
Ik zou, als ik jou was, je vinger vandaag niet afdekken met een pleister of verband (als je niks hoeft te doen waarbij je handen nat/vies kunnen worden). Pleister of verband is niet noodzakelijk, maar is wel om te voorkomen dat er viezigheid in je wond komt of om exudaat van je wond op te vangen, maar bij zulke relatief kleine wondjes is dat vaak niet het geval.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:30

Ik heb eind van de zomer op een of andere manier mijn vinger opengehaald met een ketting wat om een weide hek zit. Ik deed de ketting om een paal opdat moment trapte een paard tegen het hek. Ik viel om zag bij het opstaan dat mijn vinger helemaal open lag. ( dikke snee en overal loshangend vel). Naar mijn collega gelopen en gevraagd kun je even helpen met verbinden. Die keek en trok wit weg. Toch maar naar de EHBO gebracht door mijn baas. Daar hebben 3 artsen gekeken wat ze er mee moesten. De snee kon niet gehecht worden omdat er geen vel was. Dus schoongespoten( geen pretje..volgens de arts was dat pijnlijker dan een verdovingprik) en het vel wat er zat is op de plek gelegd. Daarna verbonden.
Naar een week was het meeste aardig terug. Snee is een dik litteken gebleven en mijn nagel heel lang nog blij. Gevoel blijft apart in die vinger. Snel een slapend gevoel en als het wat kouder is doet hij meteen pijn.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 00:30

Het ziet er best netjes uit, maar het staat wel wat open en nagel staat wat af. Voelt ook nog niet alsof het bijna weer vastzit. Hoelang duurt zo iets?
Ben als de dood dat het straks losgaat en zou er het liefst weer een dikke rol verband omheen doen zodat ik er niet naar hoef te kijken de hele dag. Denk niet dat ik nog een keer hechten aan kan en dat kan ook niet geloof ik. Hechtingen eruit halen deed ook al meer pijn dan ik verwachtte, omdat die co-assistente er zo'n rommeltje van had gemaakt met de draadjes konden ze niet zienwaar ze het door moesten knippen...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 07:04

Klink niet fijn. Ik kon er toen het net gebeurt was heel goed naar kijken. In het ziekenhuis ook. 2 dagen later verband wisselen. Zag er zo naar uit en boem daar lag ik. Van mijn nagel zat het onderste stuk los maar dat groeit vanzelf naar boven .

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:18

Ik heb 2 weken met verband rond gelopen, daarna nog een week met pleisters. Vervolgens kon ik veel dingen weer, maar het bleef oppassen met water ivm het week worden van de wondranden.