Tiggs schreef:Ik zou naar een goede opticien/optometrist gaan (dus geen Hans Anders, Pearl etc) en op hun oordeel vertrouwen. Ik zie dat je naar Eye Wish bent geweest, daar heb ik geen ervaring mee, maar bij mij gaan er alarmbellen rinkelen en als een opticien beweert 'goedkoop' te zijn. Op je ogen moet je niet willen besparen.
-2 is al best wel wat (ben ik ook ooit mee begonnen), ik geloof echt niet dat je dat met training goed krijgt.
Succes ermee!
Ik ben het geheel met blondy eens.
Daarbij vraag me ook af waar dit bovenstaande verhaal op gebaseerd is? De opleidingen zijn immers hetzelfde. En goedkoop heeft niks te maken met de kwaliteit van het personeel, de oogmeting, advies en producten. Ik heb bij zowel een "dure" als "goedkope" optiekzaak gewerkt en geloof mij maar dat die "dure" zaken gewoon veel meer marge rekenen over glazen en monturen etc. Duur is niet altijd beter.
Daarbij doet juist een Hans Anders veel meer aan trainingen en opleidingen dan ik bij andere ketens heb gezien.
Pearle en Eye Wish zijn 1 bedrijf trouwens.
Ik heb wel de neiging om gewoon bij EyeWish te blijven, de manier waarop deze voorlopige meting werd gedaan gaf mij wel het idee dat het deskundige mensen zijn.
Had 'n afspraak bij de Eyewish en kwam op de terugweg langs Hans Anders dus daar ook maar even naar binnen gelopen. Volgens eyewish (degene die de voormeting deed was geen opticien denk ik, had nu een ander) -0.5 met -0.25 cilinder en -0.25 met -0.50 cilinder. Hans Anders zat op -0.75 met -0.25 en -0.25 met -0.5, volgensmij. De opticien van EW deed me echter sterk denken aan mijn vorige huisarts, en dat is geen positief iets voor zowel deskundigheid en klantcontact
. Soms maakt het zo weinig uit, en je ogen en je hersens raken vermoeid door het je concentreren
. Mijn zonnebril heeft daardoor een net iets andere sterkte, scheelt een kwart punt, en ik geloof dat de cilinder net iets anders is. In de praktijk merk ik dat verschil helemaal niet als ik van bril verwissel.
Drie weken later zonnebril op sterkte erbij gehaald, héérlijk. Niet meer turen, niet meer een fronsrimpel die geen frons is
en rustige ogen en een rustig hoofd.