facebook verslaafd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Re: facebook verslaafd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:42

Ik heb dit probleem met bokt :+

Maar goed, op facebook zit ik vrij weinig. Kan prima een paar dagen zonder :j

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:46

Hier ook iemand die verslaafd is 9 van de 10 keer staat mijn facebook aan .. het liefst zou ik het willen verwijderen omdat ik meestal niet weet wat ik er op doe.
De meesten dingen heb ik dan ook al 3 x gelezen wat mensen plaatsen, heel irritant af en toe.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 16:50

LiVetime schreef:
Tip van de dag: Verwijder alles wat niks met bellen of smsen/w'app te maken heeft van je telefoon.
Heb ik vorig jaar gedaan en voelde me enorm opgelucht. Wat een rust krijg je daardoor.
Ik heb het ook geen moment gemist. (Zegt iemand die eerder om de paar minuten op FB te vinden was)

ik heb nu het AD en nu.nl ook verwijderd, daar ging ik nu de heletijd op kijken ipv op facebook!
dus ik heb je tip opgevolgt :o
De enige apps die ik nog heb zijn WhatsApp, 9292ov, spotify, ING, rooster van school en soChicken(erg interessante app trouwens, zouden meer mensen moeten downloaden staan veel tips en trucs in en kan er altijd wat van opsteken)
dus ik heb vooral praktische apps en geen verslavende apps meer!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:54

Citaat:
Nooit eerder maakte een simpel toiletbezoek je zo gelukkig

Lol, die sochicken ga ik ook installeren :')

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:03

Ik twijfel er ook regelmatig over om facebook te verwijderen, onbewust kijk ik er zo vaak op, ik betrapte me er laatst zelf al op dat ik op de roltrap op school al keek op facebook terwijl ik een uur lang daarvoor in de trein er ook continu op heb zitten kijken.. En dat terwijl ik me kapot erger aan al die tag een vriend dingen en .... be like etc.

Maargoed, het is ook wel weer een bezigheidstherapie voor in de trein, en sommige dingen zijn toch wel leuk om te lezen en inderdaad, samenvattingen voor school die regelmatig op de facebookpagina van onze klas te vinden zijn, zijn ook ideaal...

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:16

Een tijdje geleden keek ik heel vaak op facebook. Nu alleen 's ochtends en 's avonds. Gewoon streng voor jezelf zijn en niet te vaak kijken of gewoon je telefoon uitzetten overdag. Of mensen verwijderen die je niet meer wilt 'volgen', dan heb je ook minder updates.
Jammer dat er nog geen bokt app is trouwens. :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:41

Het kost zeker wat tijd, maar ik gebruik Facebook veel voor contact/overleg met medestudenten en ook om contact te houden met m'n vrienden in 't buitenland. Wat erg goed helpt is dat ik tegenwoordig geen telefoon met internet meer heb dus dat gecheck 'tussendoor' kan niet meer. Simpel. :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:45

Ik zat er ook wel teveel op naar mijn zin, vooral tijdens de examens :D
Nu heb ik 2 weken vrij en doe ik 2 FB-loze weken, leek me wel een goed plan. Ik zou FB ook verwijderen als er geen groep was van onze opleiding waar vragen op gesteld en beantwoord kunnen worden, vooral tijdens de examens...

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:49

3G van je telefoon af (alleen WIFI). Dan kan je alleen thuis (alhoewel... ook op school zeker) internetten, scheelt al heel veel en ook in je portemonnee.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 18:19

sinds maandagavond geen facebook meer en het valt echt tegen..
het zit zo erg in mn systeem.. ik blijf continu mn telefoon pakken en dan beseffen dat je niks te zoeken hebt op dat ding.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:25

Verslaafd??? Kijk wel een paar x per dag, maar als t echt niet kan dan word ik niet zenuwachtig dus verslaafd niet, maar zit er wel dichtbij denk ik zo, want als t wel kan dan kijk ik ook ff met een bak koffie voor ik weg ga, tussendoor en voor ik naar bed ga.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:31

Het liefst zou ik het ook doen, 80% van mijn nieuwsoverzicht bestaat tegenwoordig uit 'geliked'/'gereageerd op' bullshit filmpjes, vreselijk! De andere 10% uit reclame. En de overige 10% uit updates van vrienden, waarvoor dan ongeveer 3% interessant is. :') Heerlijk.

Maar helaas is FB verwijderen voor nu nog geen oplossing.