Vaak duizelig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evelien11

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:06

Hyperventilatie? Het hoeft niet zo extreem te zijn of eruit te zien zoals je je voorsteld bij hyperventilatie.
Het kan heel goed duizeligheid en nog vele andere klachten veroorzaken.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:15

DayDream21 schreef:
Ik heb er ook last van. Het kan best een te lage bloeddruk zijn. (Iemand vertelde mij dat je van te veel drop een lage bloeddruk kan krijgen. Als dat zo is weet ik waar de oorzaak bij mij vandaan komt.)

Van ''te veel'' drop krijg je juist vaak een hogere bloeddruk.

TS, heb je al een bezoekje aan de huisarts gebracht?

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:16

O :o
Maar wat merk je dan als je een te hoge bloeddruk hebt?

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:36

Je kunt last hebben van hoofdpijn of duizeligheid, maar eigenlijk heeft hypertensie (een hoge bloeddruk) geen duidelijke symptomen. De symptomen van een lage bloeddruk en een hoge bloeddruk zijn vrijwel hetzelfde, alleen zijn ze bij een lage bloeddruk veel duidelijker en sterker. Maar als je je hartslag laat meten weet je natuurlijk gelijk of hij te hoog of te laag is :)

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:45

Bedankt Narita!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:46

Ik heb er ook last van .. ;C

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 02:16

Ik heb hyperventilatie gehad maar dat uitte zich heel anders. Ik heb heb nu nog steeds, eigenlijk de hele dag door continue, en toch in hele storende mate dus ik ga een afspraak maken met de huisarts.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:28

Ik heb sinds nieuwjaarsdag last van duizeligheid, in het begin ook met misselijkheid.Bloeddruk is gewoon goed en neurologisch onderzoek van de HA ook. Vrijdag weer bij de HA geweest en nu bloed laten prikken op bloedarmoede en vitamine D3 :? Maar even afwachten of het probleem daar in zit.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:32

Ik zou je eens laten testen op ijzer tekort.
En omdat je ook aangeeft dat je last hebt gehad van hyperventilatie op vitamine D tekorten laten testen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:37

Lage bloeddruk, stoornis aan evenwichtsorgaan, maar ook eventueel een wervel in je nek/rug die niet goed zit en hierdoor bepaalde druk uitoefenend op je zenuwen.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:53

Lage bloeddruk hangt af van persoon tot persoon. Ik leef het hele jaar door met een gemiddelde bloeddruk van 10-11 over 7 of 8 ... Niet heel veel dus, maar heb daar geen last van. Als mijn moeder dit heeft ligt ze gewoon op de grond.
Duizeligheid kan komen, zoals eerder al gezegd, door stress, vermoeidheid,...
Natuurlijk ik ben geen dokter maar kan alleen maar uit eigen ervaring vertellen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:58

Als je bij het opstaan duizelig wordt, dan is het waarschijnlijk orthostatische hypotentie. Dat zie je inderdaad niet terug in je normale bloeddruk. Maar daarvoor hoef je echt niet naar de dokter: bij mij heeft het 3 jaar geduurd voordat iemand wist wat het was.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:56

Ik heb het ook nog steeds.. De huisarts kan er bij mij niet veel van maken.. Het is echt heel vervelend!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:10

ik heb dat ook en er zijn verschillende oorzaken gevonden, mijn atlas is versleten (bovenste wervel waar je hoofd op rust) en heb rheuma dit geeft af en toe weer problemen met spieren/gewrichten in o.a. nek en schouders, als ik die duizelingen had en ging naar de fysiotherapeut constateerde hij dat ik aan 1 kant een beweging in mijn nek en schouder heb als die van een dood persoon, haast geen dus.

na loswerken en stimuleren is gebleken dat dat helemaal uitstraalt naar je hoofdhuid en zelfs naar je oogspieren, ik merkte ook dat ik in de periodes dat alles vast zat mijn zichtsvermogen wat achteruit gegaan was, wat weer goed kwam na de fysio sessies.

dus wat verder kijken naar atlas, nek en hoofdhuid is miss een optie

versleten atlas is trouwens veroorzaakt door zwaar werk, en veel en zeer actief paardrijden (op jonge leeftijd stage lopen voor deurne en beroepsruiter geweest voor fokker/handelaar)

ps ik heb ook een zeer lage bloeddruk