ontstoken amandelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

baszo17

Re: ontstoken amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:18

ja idd, ik vond het ook een beetje vaag... maar ik wacht wel af, dit is de 2e x nu...
de koorts is nu weg gelukkig. ook beginnen de witte plekjes weg te gaan. wel nog erg gezwollen.

de pijn is iets minder maar kan nog wel moeilijk eten...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:21

Ja erg raar inderdaad! Ik heb ook nergens last meer van na het verwijderen van mijn amandelen.
Als je het nog vaker krijgt zou ik wel een consult aanvragen bij een KNO arts. Mijn HA wilde mij ook niet doorsturen, pas na een second opinion bij een andere HA mocht ik door.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:57

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:18

Aparte logica van je HA...
Ik heb 7 maanden geleden mijn keelamandelen laten verwijderen op 26-jarige leeftijd na 2 jaar lang keer op keel ontstoken amandelen.. Op het laatst elke 2 weken opnieuw ontstoken amandelen en toen ik bij de KNO kwam bleek dat ook niet raar te zijn, omdat ze ipv afweersysteem zo verlittekend waren dat ze alleen nog maar ontstekingen konden veroorzaken.
Ok, het is ff doorbijten na de operatie, ik heb de eerste dagen niet meer pijn gehad dan een goede keelontsteking, dag 5 tot 8 waren pittiger en daarna was ik er vrij snel bovenop en sindsdien... Geen keelontsteking of überhaupt keelpijn meer gehad!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:51

Nou TS. Ik ben zelf naar de HA geweest vanwege dezelfde reden als jij (zoals ik al aangaf in een eerdere post) Heb ze ook regelmatig ontstoken en nu weer. Daarnaast dus ook last van amandelstenen. HA heeft mij meteen doorgestuurd naar de KNO-arts met wie ik nu al een afspraak heb staan. Zei niks over dat dan iets anders ging ontsteken.

Dus ik zou als je er vaker last van hebt misschien toch vragen of je doorgestuurd mag worden of misschien bij een andere HA.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 21:41

@Maartje1990, dit ga ik zeker ook doen!! Ik heb 5 dagen koorts gehad. Het is nu 1,5 week verder. (heb het vorige week maandag gekregen) De pijn is weg en ben er niet meer ziek van. maar de linker amandel is nog steeds wat gezwollen. Niet meer rood oid.. echt apart. had telefonisch contact met de HA. Hij zij dat het wel over ging maar het wel lang duurde... Als ik het dit winter nog een x heb laat ik me zo doorsturen. kon de halve week niet eten en zit daar niet weer op te wachten...