Niet blij met uiterlijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:20

De mooiste jongen van mijn opleiding heeft gewoon bijna elfenoren, so? Hij is nog steeds hartstikke mooi! Als ik er op ga letten zal zijn neus ook afwijken van standaard. Overigens kun je bijna overal aan werken, als dat oor echt overdreven is, kun je daar ook aan geopereerd worden. Hoort eigenlijk niet te moeten, maar als jij je daar zekerder bij voelt. Ik ken genoeg die operaties gehad hebben aan hun flaporen, prima, als ze zich daar zekerder door voelen.

En moedervlekken, is het je ooit opgevallen in de zomer aan het water hoeveel mensen onder zitten met moedervlekken? Weet je hoe normaal die dingen zijn?

Vraag je vrienden en vriendinnen wat ze mooi vinden aan je, zij zien vaak dingen die je zelf niet ziet. Ik vertelde in die periode ook gewoon eerlijk dat ik mezelf lelijk vond en durfde ook echt niet zonder make-up naar buiten, raad eens, het laatste jaar draag ik vaak nog geen grammetje make-up op mijn gezicht mee, verschrikkelijk, ik vind mezelf lelijker worden met make-up op. Het is gewoon een rot periode waar je in zit, zelfs die gouden appels hebben die. Echt zelfs de meest knappe meiden die ik ken denken nog tijden dat ze echt lelijk zijn.

Ik kijk soms in de spiegel en denk 'Oh kijk die vlek, en mijn linker oog is groter dan het rechter, en oh de vorm van mijn lippen, en dit, en dat', maar serieus, als je gewoon buiten komt en vriendelijk kijkt is er niemand die denkt 'Oh kijk die vlek daar, en die ogen, die neus!', maar 'Hey wat een leuke meid!'.
Wij zijn gewoon zo kritisch dat we de meest minimale dingen en afwijkingen zien, maar geloof me, anderen zien dat niet!

Ga gewoon met zekerheid slapen en sta zo ook op, 'Ik ben mooi' en denk aan wat ook echt móói is. Je ogen, je haar, je mond? Heb je een geweldige lach of gewoon een mooi figuur? Er zal gegarandeerd meer mooi dan niet mooi aan je zijn!

Raponsje

Re: Niet blij met uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:17

Ik denk dat het voornamelijk met de puberteit te maken heeft.

Wat vond ik mezelf er vreselijk uitzien tijdens de puberteit. Nu is alles helemaal goedgekomen en ben ik juist ontzettend blij met hoe ik er uit zie.

Het belangrijkste is om jezelf niet te vergelijken met andere.
Om nog maar niet te spreken over de dames in tijdschriften. De dames in de tijdschriften lijken niet eens op de dames in de tijdschriften, daar is zoveel photoshop overheen gegaan..

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:50

Ik begrijp dat het erger wordt door de puberteit, al ben ik nu wel 18 en moet de puberteit onderhand wel merendeels voorbij zijn.

Wat sommige hier zeggen dat anderen het vaak niet zien, is niet waar. Ik heb al vaak genoeg opmerkingen gekregen over mijn neus of iets.

Heb vandaag een gesprek met mama gehad over een eventuele neuscorrectie. Daar denk ik al een tijdje over na en ik denk zelf dat het voor mij zelf zooo veel beter zou zijn. Dus hoop dat mama er nog even goed over na wil denken en achter me staat. :o

Dirndl

Re: Niet blij met uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:42

Haha nope, puberteit duurt nog even hoor. Ik ben nu 21, en merk pas dat sinds een paar maanden mijn vrij ernstige zelfhaat, gericht op mijn uiterlijk, geleidelijk wat minder wordt.

Je gaat in de komende jaren gewoon dingen meemaken die je laten realiseren dat je 1) mooier bent dan je zelf denkt, en dat 2) uiterlijke schoonheid zo triviaal is. Zoals heel veel anderen ook zeggen: uitstraling, zelfvertrouwen, een goed hart en het genieten van de kleine dingen maken een mens prachtig, niet een rechte neus of platte buik.
Al moet ik ook kei- en keihard werken om dat zelf te geloven hoor. Het is geen makkelijke strijd met jezelf :(:)