Borstverkleining ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:53

Het is echt een heerlijk gevoe". Lees; met je suffe kop halfbakken meteen onder de lakens kijken en beginnen te janken, met een zuster naast je die denkt dat je mega pijn hebt _O-

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 23:11

Celiien schreef:
Het is echt een heerlijk gevoe". Lees; met je suffe kop halfbakken meteen onder de lakens kijken en beginnen te janken, met een zuster naast je die denkt dat je mega pijn hebt _O-

Haha ik heb een mod een pb gestuurt om deze te sluiten aangezien ik nu weer in andere topic kan
iederreen super bedankt

Brainless

Re: Borstverkleining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:17

Mijn vriendin heeft een verkleining laten doen, helaas is ze binnen 2 jaar weer bijna op haar oude cupgrootte.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 23:19

Oh dus dat kan ook gebeuren

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:01

Tuurlijk :j als je veel aankomt bijvoorbeeld :j

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 00:02

oke

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:06

Celiien schreef:
Tuurlijk :j als je veel aankomt bijvoorbeeld :j

Mijn vriendin is niet aangekomen, maar ze zeiden achetraf dat het vaker voor kwam.
En hoe jonger je bent hoe groter de kans is dat het "vanzelf" weer terug kwam.
Bij haar komt het hoogstwaarschijnlijk door de pil.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:36

Bij mij ook helaas twee cupmaten er weer bij na 4 jaar, waar de pil wrs ook mede schuldig aan is. Vind het nu nog steeds jammer dat ik in eerste instantie niet voor kleiner ben gegaan, maar ben tevreden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:48

Belangrijke optie ook: stoppen met de pil en dan afvallen.
Mijn inziens zou ik als ik jou was dat eerst eens doen.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:04

@Hannanas, uhm stoppen met de pil is niet altijd een goede optie hè :P

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:06

Hoezo niet? Zijn genoeg andere anti-zwangerschap opties
En reken maar van Yes dat je na een jaar grote kans hebt op geslonken borsten.

Bij mij scheelt het helaas twee cupmaten.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:11

Klopt, pil is ook niet 100% betrouwbaar, dus je moet altijd rekening houden met andere geboortebeperking, maar pil wordt ook voor andere zaken gegeven, bijvoorbeeld als je menstruatie te heftig is om de klachten te verminderen. Ik zou zodoende ook nooit zomaar stoppen. Maar goed, dat is mijn mening, ieder heeft daar zijn eigen kijk op uiteraard.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:28

Ik ben 1.70 weeg ong 72 kilo en heb 75F soms 75G. Heb toen ik jonger was ook aan verkleining zitten denken omdat ik al een slechte rug heb en constant klachten had.... op advies van de dokter meer gaan sporten en specifiek krachttraining gedaan zodat mijn rug en buik spieren sterker werden en nu in combinatie met goede bh's heb ik zelden ergens last van..... ik denk dat afvallen de eerste optie is voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:30

Ook ik was reuze blij, toen mijn huisarts zei 'ik ga je een verwijzing geven, want hier moet maar eens wat aan gedaan worden'.
Keek er al jaren naar uit maar durfde de stap niet te nemen. Wat een opluchting voelde ik, toen ik die verwijzing in handen had en een afspraak kon maken met de kliniek. Ben het afgelopen jaar ook 15kg afgevallen en had inmiddels dus ook een goed gezond BMI. Begin dit jaar was het zover. De intake.. Maar wat me daar gezegd werd, was ik helaas niet op voorbereid. Doordat ik ook fibro heb, zou mijn vermindering van de nek en rugklachten dusdanig weinig zijn, dat het uiteindelijke resultaat niet opweegd, tegen de mogelijke complicaties. Door het afvallen zijn mijn borsten niet zó zwaar meer (wel groot maar niet zwaar), dat hij het zonde vond, mij met littekens rond te laten lopen, voor een zeer waarschijnlijk, nauwelijks verlichtend, resultaat. Hij zei letterlijk 'je borsten zijn te mooi'.
Dit bericht ging ook uit naar de consulente, waar je je gevolg gesprek mee hebt. Ze zei, als een chirurg dit advies geef, terwijl hij aan je kan verdienen, dan lijkt het mij idd slim dat hij een negatief advies geeft voor de operatie..
Ik zakte echt door de grond.
Wat een teleurstelling. Hier hadden ik en mijn vriend niet opgerekend. Zelf heb ik liever littekens of zelfs helemaal geen borsten, dan die gevallen, die nu aan mijn lijf hangen.. Ze zijn zeker niet mooi zoals de chirurg zei (heb meedere mensen om hun eerlijke mening gevraagd). Ik heb 75 E. Toen ik 15kg zwaarder was, ook nog iets meer aan volume. Ik ben zó teleurgesteld.. Ik ben overigens, bij een heel bekende kliniek geweest, dus aan hun expertise zal het echt niet liggen.. Maar het is wel een smack in je face, als je een negatief advies krijgt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-14 10:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:32

En wen andere kliniek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:36

Mijn intake zal wel bij de verzekeraar terecht komen met daarin ook het advies. Ik ben bang dat het dan niet meer vergoed wordt..Omdat het blijkbaar niet noodzakelijk is. Zelf betalen gaat hem niet worden..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:49

Niekje51 schreef:
Klopt, pil is ook niet 100% betrouwbaar, dus je moet altijd rekening houden met andere geboortebeperking, maar pil wordt ook voor andere zaken gegeven, bijvoorbeeld als je menstruatie te heftig is om de klachten te verminderen. Ik zou zodoende ook nooit zomaar stoppen. Maar goed, dat is mijn mening, ieder heeft daar zijn eigen kijk op uiteraard.

Daar spreek je over uitzonderingen.
Gros van de dames slinkt m als anti conceptie. Ten eerste is het troep en ten tweede kan het veel schelen kwa borstweefsel.
(Net als afvallen)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:53

Vanaf DD krijg je het als t goed is gewoon vergoed, dus met 75 E ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:56

ook bij een second opinion?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:58

Hier zeer tevreden met mijn borstverkleining uitgevoerd 2005. Ik vond het niet zwaar, vooral omdat ik zo opgelucht was dat ik ze kwijt was, althans; een groot deel ervan. die 4-5 weken rug slapen was ik zomaar weer vergeten en ik was zomaar weer op de been.
De littekens zijn mooi, maar wel gevoelig, waardoor ik alleen dure bh's aan kan, maar daar was ik al wel aan gewend. Als ik aan kom, dan groeien mijn borsten mee (logisch), maar als ik af val, dan val ik ook daar af. Vooral de vorm is veranderd en dat maakt dat het beter past. Mijn nek en rug klachten zijn wel verbeterd, wel raad ik je naderhand een bezoek aan aan iemand (osteopaat oid) die de spieren weer lekker los maakt. Krijg je een afwijzing; je hebt gewoon recht op second opinion volgens mij? Ik zou er niet zomaar mee akkoord gaan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:08

Ik heb jaaaaren geleden ook een borstverkleining gehad. Mij was toen verteld dat ik borstvoeding geven zo goed als op mijn buik kon schrijven. Ik naar een andere chirurg, daar de eerste mij geen goed gevoel gaf, die gaf aan dat er wel een kans bestond op borstvoeding geven. Uiteindelijk 2 van mijn 3 kinderen lang borstvoeding gegeven zonder problemen. Wel zijn mijn borsten weer wat groter geworden, gelukkig niet terug op oude grootte, maar nu goed te doen. Ik had DD/E en nu C/D. Gekomen na de borstvoeding. Voor de borstvoeding bij de verkleining zat ik op B, dat werd vrij snel C. Van mij had het wel iets kleiner mogen blijven, maar nu in ieder geval geen lichamelijke klachten meer.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 12:22

Hannanas schreef:
Belangrijke optie ook: stoppen met de pil en dan afvallen.
Mijn inziens zou ik als ik jou was dat eerst eens doen.

stoppen met de pil is voor mij geen optie ik doe het niet om niet zwanger te worden maar om mijn menstruatie te regelen ik ben anders en ongeregeld ongesteld

Bedankt voor ervaringen ben al een stuk wijzer *\o/*

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:57

TS kan hiervoor terecht in het recente andere topic over dit onderwerp. Daarom plaats ik hier een slotje. :)