Gepermanent en geverfd haar bleken tot wit/grijs haar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:09

Als je stro op je hoofd wil kun je het zeker laten doen.

Mijn advies, eerst je permanent laten uitgroeien. (Of alles kortwieken en wat laten groeien) Die kleur zou je trouwens erg goed staan.

Let wel van dat blond naar weer rood of donker is er lastig. Kleur loopt door het beschadigen van het bleken makkelijk uit je haar.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:11

Wilke93 schreef:
Iemand trouwens ervaring met 'Schwarzkopf Blonde Intensive Blond Super Plus' ? Zie er best goede filmpjes over dat ze het daarmee van zwart naar witblond verven. Scheelt natuurlijk heeel veel qua kosten.. :)

Dat gaat in ieder geval niks worden.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:12

Git, spreek je uit ervaring of ben je kapper? Of is dit een gokje :)

Iris ben benieuwd wat je ervan vind! Laat maar weten als je wil? :)

Die van die filmpjes deden allemaal daarna zilvershampoo eroverheen. Ik vond het er erg goed uitzien. Maar kan t natuurlijk altijd halen voor de zekerheid.

Sowieso ga ik aankomende week eerst advies vragen aan m'n kapper :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:13

Tabaluga12 schreef:
Wilke93 schreef:
Iemand trouwens ervaring met 'Schwarzkopf Blonde Intensive Blond Super Plus' ? Zie er best goede filmpjes over dat ze het daarmee van zwart naar witblond verven. Scheelt natuurlijk heeel veel qua kosten.. :)

Dat gaat in ieder geval niks worden.

Kun je ook vertellen waarom dan? Zo heb ik er weinig aan natuurlijk ;) op de filmpjes ziet het er super uit.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:14

Mijn permanent wil ik er trouwens inlaten. :j mijn kapper zegt dat m'n haar ondanks de permanent nog erg goed is. Maar zoals ik al zei ik vraag eerst nog advies aan m'n kapster :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:23

Omdat het veel ervaring vraagt om sowieso al normaal ongekleurd haar goed te bleken. Niet alle haartypes reageren hetzelfde op bleken dus het standaard verhaal wat op een pakje staat kan bij jou een heel ander resultaat laten zien. Het is de kunt om precies op het juiste moment uit te spoelen en daar weer de juiste tint overheen te zetten. Anders blijf je b.v. met oranje haar zitten. Dat komt vaak voor.

En zeer zeker met gekleurd haar vraagt dat nog meer ervaring en kennis. Met jouw haar zou ik het sowiezo afraden i.v.m. permanent en de conditie van je haar.

En ik geen voorstander van om proffesionele haarverf en drogisterijverf achter elkaar te gebruiken i.v.m. verschillende bestanddelen

En ja, ik ben kapster geweest.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:24

Als je haar zo licht is kun je het iig niet meer laten permanenten.

Het is ook raadzaam om verder te denken. Wil je je haar lang zo licht houden of ben je meer een type die elke 3 maanden wat anders wil? Dan is het zo klaar met die goede conditie en blijven donkere en roodtinten slecht in je haar zitten.

laughterline

Re: Gepermanent en geverfd haar bleken tot wit/grijs haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:29

Hmm okee, Thanks voor je goede uitleg! :j zet me wel aan t denken iniedergeval haha. Ga toch nog aankomende week even langs bij m'n eigen kapster, kijken wat zij er van te zeggen heeft. Die kent m'n haar ook al 7 jaar :P maar bedankt! :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:31

Ik ben halverwege 2012 van haar tot halverwege m'n rug naar deze lengte gegaan. Heb nog geen spijt gehad :) dus ben niet echt snel uitgekeken op iets en wil niet veel veranderen denk ik dan :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:32

Doe ik :)

Nu is mijn haar ook maar ietsje donkerder dan dat ik het wil.
Heb ook geen roodtinten, dus durf het wel aan.
Ik wil niet naar wit/grijs, maar naar lichtblond

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:39

Wilke93 schreef:
mayniac_val schreef:
Ik heb het zo wit, mijn haar is nog gezond :) Ik gebruik een vochtinbrengende shampoo en conditioner, verder niks.

Okee, en jouw haar was eerst net zo donker als op je avatar? :)
Alleen heb ik dus ook om 't half jaar permanente krul..haha. Ook niet al te best voor je haar natuurlijk... :')

Ik heb ook wit haar, en ben van mezelf enorm donker. Ik heb ook heel veel krul, dus ik gebruik wel iets meer haarproducten dan Val. Ik heb shampoo en conditoner van Yes to Cucumber, zilvershampoo van Fudge en een leave in conditoner van Tiga oid.

Na het ontkleuren heeft mijn haar een week nodig om weer bij te komen. Ik denk dat als je haar gepermanent is, het veel zwakker is. En het wit groeit wellicht erg snel uit je geschoren zijkanten. Ik laat het om de 8 weken bijkleuren en heb nu een uitgroei van 2 cm.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:17

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:59

Ik heb dezelfde zilvershampoo als lieveli, hoewel mijn kapper zaterdag zei dat ik een andere moet gaan gebruiken omdat deze te heftig is voor mijn haar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:24

Oooh te heftig hoe? Ik gebruik hem nu 2 keer in de week...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:09

Geen idee! Ze gebruikt na het bleken een shampoo die het er uit zou moeten spoelen (zodat de P01 wat egaler pakt) maar volgens haar ging het daarmee niet helemaal uit de lengtes, dus ik moest een iets minder heftige gebruiken. Als deze tube op is, krijg ik een andere mee.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:56

Er is een algemene topic voor alle vragen over haar/haarverf: [MW] Haar/haarverf deel 5

Hier plaats ik voor het overzicht een slotje. :)