Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Het is zo'n moeilijke keuze! Ik heb uiteindelijk gekozen om de relatie te verbreken. Inmiddels een hele leuke lieve vent ontmoet die wel een kinderwens heeft.Cayenne schreef:Tita, maar dat 'gewoon vrede hebben met een situatie' is niet zo makkelijk als het lijkt.
Het kan ook zijn dat hij er volgend jaar al uit is, het kan ook nooit komen. Dat is nu inderdaad het issue.
chocobroodje schreef:DikkeHet is zo'n moeilijke keuze! Ik heb uiteindelijk gekozen om de relatie te verbreken. Inmiddels een hele leuke lieve vent ontmoet die wel een kinderwens heeft.
Wees eerlijk naar jezelf want als jij wel echt heel graag wilt en hij uiteindelijk niet ga je het hem ook kwalijk nemen vrees ik. Dan beter door de zure appel heen en voor jezelf kiezen....Cayenne schreef:Tita, maar dat 'gewoon vrede hebben met een situatie' is niet zo makkelijk als het lijkt.
Het kan ook zijn dat hij er volgend jaar al uit is, het kan ook nooit komen. Dat is nu inderdaad het issue.
Cayenne schreef:chocobroodje schreef:DikkeHet is zo'n moeilijke keuze! Ik heb uiteindelijk gekozen om de relatie te verbreken. Inmiddels een hele leuke lieve vent ontmoet die wel een kinderwens heeft.
Wees eerlijk naar jezelf want als jij wel echt heel graag wilt en hij uiteindelijk niet ga je het hem ook kwalijk nemen vrees ik. Dan beter door de zure appel heen en voor jezelf kiezen....
Dank je. We hebben er al heel wat discussies over gehad. Ik wil hem ook niet pushen, maar ben ook bang dat ik het hem later kwalijk ga nemen. Op dit moment laat ik het even rusten, maar het blijft in je achterhoofd zitten en vroeg of laat moeten er knopen doorgehakt worden. Pfff, was het maar niet zo moeilijk. Ik wil ook bij hem blijven, maar ten koste van mijn kinderwens?

Als hij aangeeft dat hij met een jaar of 2 kinderen wil, kan jij daar prima op inspringen door aan te geven dat jij dat nú nog niet zo ziet, en niet in de toekomst kan kijken, gewoon zoals je het hier zegt hoor
Niet op de eerste date dan maar kinderen kwamen wel vrij snel ter sprake
anoukie88 schreef:Het was eigenlijk ook een reactie op dat het door sommigen op de eerste date al verteld wordt. Onze relatie is goed genoeg om hier een goed gesprek over te hebben. Maar de vraag is kan ik iets vertellen wat ik niet wil als ik niet zeker weet of dat in de toekomst ook zo is?

kimmie261 schreef:het eerste wat ik in een nieuwe relatie vertelde was dat ik géén kinderen wilde,en als ze dat wel wilde dat ze dan vooral verder moesten zoeken...
gelukkig heb ik een vriend getroffen welke ook geen enkele kinderwens heeft,en nog meer gelukkig is dat ik nooit enige vorm van rammelende eierstok heb gekregen![]()
dus ja,ik zou het zeker zeggen...lijkt me erg lastig als 1 van de 2 wel die wens heeft maar de ander helemaal niet...

Magrathea schreef:Cayenne: misschien eens gaan kijken naar waarom hij geen kinderen wil. Is het vanwege zijn ziekte? Financiële situatie? Onzekerheid over zijn capaciteiten als vader?
Ook jullie kunnen er misschien uit komen als je open en eerlijk tegen elkaar bent!
. Bij hem is het gevoel wel sterk aanwezig, maar nog niet zo sterk als bij mij. Dus voorlopig wacht ik nog geduldig
Cayenne schreef:Magrathea schreef:Cayenne: misschien eens gaan kijken naar waarom hij geen kinderen wil. Is het vanwege zijn ziekte? Financiële situatie? Onzekerheid over zijn capaciteiten als vader?
Ook jullie kunnen er misschien uit komen als je open en eerlijk tegen elkaar bent!
De ziekte speelt zeker mee. We zitten nu net in wat rustiger vaarwater wat dat betreft. Hij is nu 36 en ik ben 33, dus voor mijn gevoel tikt er wel een klok. Ook vind hij dat we het nu financieel goed hebben (hebben allebei een niet slecht betaalde fulltime baan). We zijn wel open en eerlijk maar die onzekerheid vreet heel erg aan mij, zoals iemand hierboven al zo mooi heeft verwoord. Ik zie mezelf in de toekomst niet zonder hem, maar ook niet zonder kinderen en hij kan mij gewoon niet de garantie geven dat die er ooit wel of niet komen.
Het ironische is trouwens dat ik deze situatie juist probeerde te voorkomen. We hebben elkaar via relatieplanet leren kennen en hij had in zijn profiel staan dat hij ook voor de toekomst een kinderwens had... tja... Kwam dus wel even hard aan toen hij een paar weken geleden vertelde dat hij het misschien wel helemaal niet meer ziet zitten.