Geen kinderwens vertellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Geen kinderwens vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:27

Tita, maar dat 'gewoon vrede hebben met een situatie' is niet zo makkelijk als het lijkt.
Het kan ook zijn dat hij er volgend jaar al uit is, het kan ook nooit komen. Dat is nu inderdaad het issue.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:27

het eerste wat ik in een nieuwe relatie vertelde was dat ik géén kinderen wilde,en als ze dat wel wilde dat ze dan vooral verder moesten zoeken... :)

gelukkig heb ik een vriend getroffen welke ook geen enkele kinderwens heeft,en nog meer gelukkig is dat ik nooit enige vorm van rammelende eierstok heb gekregen :D

dus ja,ik zou het zeker zeggen...lijkt me erg lastig als 1 van de 2 wel die wens heeft maar de ander helemaal niet...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:34

Het is toch wel een heel lastig issue dit. Lees de andere topics ook af en toe mee. Waar je leest dat de ene eerst niet en daarna wel wilde, geeft een ander aan het defintief niet te willen. Knap als je al in de toekomst kunt kijken, en heb daar ook zeker respect voor. Kan me voorstellen dat op dat item na, je daarvoor juist je ideale man wilt laten lopen.

Op dit moment ben ik 28 en heb ik er ook totaaaal nog geen behoefte aan. Te afhankelijk, te beslissend en ik ben er nog niet uit of ik die verbondenheid wel zou willen met een eventuele toekomstige partner.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:37

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je dit nog nooit hebt verteld.

Dit soort zaken zijn voor de meeste mensen toch key of een relatie toekomstmateriaal is?
Niet overeenkomen in kinderwensen is toch wel iets cruciaals wat je relatie kan maken of breken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:39

Dikke :(:) Het is zo'n moeilijke keuze! Ik heb uiteindelijk gekozen om de relatie te verbreken. Inmiddels een hele leuke lieve vent ontmoet die wel een kinderwens heeft.
Wees eerlijk naar jezelf want als jij wel echt heel graag wilt en hij uiteindelijk niet ga je het hem ook kwalijk nemen vrees ik. Dan beter door de zure appel heen en voor jezelf kiezen....
Cayenne schreef:
Tita, maar dat 'gewoon vrede hebben met een situatie' is niet zo makkelijk als het lijkt.
Het kan ook zijn dat hij er volgend jaar al uit is, het kan ook nooit komen. Dat is nu inderdaad het issue.

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:42

Het blijft een lastig onderwerp... Kinderen...

Ik zou er wel over blijven praten als ik jou was... Voor hem wel zo eerlijk...
Maar je bent nog jong, wie weet komt t nog... Maar een vriendin van mij is ook 30 en die riep ook altijd ik wil geen kinderen... En wil ze nog steeds niet..

Ik ben net 30 geworden en wil heel graag een kindje van mijn partner..
Maar hij heeft al een kind van 5 (zie m ook als eigen hoor, maar blijft toch anders) en ik wil echt heel graag!
Maar hij blijft er om heen draaien als ik op dat onderweg kom... Frustrerend...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:45

chocobroodje schreef:
Dikke :(:) Het is zo'n moeilijke keuze! Ik heb uiteindelijk gekozen om de relatie te verbreken. Inmiddels een hele leuke lieve vent ontmoet die wel een kinderwens heeft.
Wees eerlijk naar jezelf want als jij wel echt heel graag wilt en hij uiteindelijk niet ga je het hem ook kwalijk nemen vrees ik. Dan beter door de zure appel heen en voor jezelf kiezen....
Cayenne schreef:

Dank je. We hebben er al heel wat discussies over gehad. Ik wil hem ook niet pushen, maar ben ook bang dat ik het hem later kwalijk ga nemen. Op dit moment laat ik het even rusten, maar het blijft in je achterhoofd zitten en vroeg of laat moeten er knopen doorgehakt worden. Pfff, was het maar niet zo moeilijk. Ik wil ook bij hem blijven, maar ten koste van mijn kinderwens?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:52

Cayenne schreef:
chocobroodje schreef:

Dank je. We hebben er al heel wat discussies over gehad. Ik wil hem ook niet pushen, maar ben ook bang dat ik het hem later kwalijk ga nemen. Op dit moment laat ik het even rusten, maar het blijft in je achterhoofd zitten en vroeg of laat moeten er knopen doorgehakt worden. Pfff, was het maar niet zo moeilijk. Ik wil ook bij hem blijven, maar ten koste van mijn kinderwens?

Meelezer valt even binnen. Het lastige in jouw situatie is ook nog dat je totaal geen garantie hebt, ook niet als je de relatie verbreekt. Want wie zegt dat je op korte termijn dan iemand vindt die wél kinderen wil, en die er ook nog relatief snel aan wil beginnen... Of je zou het 'in je eentje' moeten proberen, maar daar moet je ook maar net voor open staan. Het lijkt me een hele moeilijke keuze, sterkte :(:)

Hier geen kinderwens en dat meld ik altijd maar meteen, dan is dat meteen duidelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:06

Cayenne: misschien eens gaan kijken naar waarom hij geen kinderen wil. Is het vanwege zijn ziekte? Financiële situatie? Onzekerheid over zijn capaciteiten als vader?
Ook jullie kunnen er misschien uit komen als je open en eerlijk tegen elkaar bent! ;)

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 12:15

Ik snap dat ik het moet vertellen en het is ook wel eens in een grappige vorm verteld door mij. Maar het punt is dat het nu niet kriebelt maar ik kan idd niet in de toekomst kijken. Wie weet sta ik over een jaar te springen om een kind. En misschien is ons dat "geluk" ook niet gegund om een kind te krijgen.
Maar mijn openingszin is niet "hoi jij bent leuk maar voor je wat zegt ik wil geen kinderen". Want dat is hoe het nu voelt. Maar je kunt zeggen doordat ik in het onderwijs zit dat ik geen hekel heb aan kinderen. Maar ik heb niet bij het zien van een kindje/baby "oh dat wil ik ook"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:20

Als hij aangeeft dat hij over een jaar of 2 best een kleine wil, neem ik aan dat jullie relatie toch serieus genoeg is dat je het daarover kunt hebben?
En dus niet een 'hoi jij bent leuk maar ik kak er geen kinderen uit' situatie komt maar gewoon een volwassen gesprek, lijkt mij.

Hier is het andersom gegaan :+
Ik heb overigens ook in het begin al gezegd 'ik mot geen kinderen' en nu vind ik ieder babypakje leuk en lijkt het me toch écht heel leuk, zo'n kleintje. Alleen hebben we wel besloten, eerst moet ik zelf beter worden en wat dingen laten testen voordat we eraan willen beginnen, maar hier zijn wij wel vanaf het begin erg open over geweest naar elkaar, ook omdat mijn vriend 7 jaar ouder is en dus toch in een andere 'fase' zit.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 12:23

Het was eigenlijk ook een reactie op dat het door sommigen op de eerste date al verteld wordt. Onze relatie is goed genoeg om hier een goed gesprek over te hebben. Maar de vraag is kan ik iets vertellen wat ik niet wil als ik niet zeker weet of dat in de toekomst ook zo is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:25

Ja hoor :) Als hij aangeeft dat hij met een jaar of 2 kinderen wil, kan jij daar prima op inspringen door aan te geven dat jij dat nú nog niet zo ziet, en niet in de toekomst kan kijken, gewoon zoals je het hier zegt hoor :)

Ik heb dat ook gedaan hoor en vrij vlot ook :+ Niet op de eerste date dan maar kinderen kwamen wel vrij snel ter sprake :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:26

Natuurlijk kan dat. Je kan toch eerlijk zeggen dat je er twijfels over hebt? Dan weet hij dat hij in ieder geval niet hoeft te verwachten dat je volgende maand zwanger wil worden, bij wijze van spreken. En dit lijkt me een beter moment om erover te beginnen dan wanneer hij serieus begint 'schatje, zullen we stoppen met de anticonceptie want zo'n kleintje lijkt me wel wat.'

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:28

anoukie88 schreef:
Het was eigenlijk ook een reactie op dat het door sommigen op de eerste date al verteld wordt. Onze relatie is goed genoeg om hier een goed gesprek over te hebben. Maar de vraag is kan ik iets vertellen wat ik niet wil als ik niet zeker weet of dat in de toekomst ook zo is?

Ik zie het ook zo, op de eerste date kun je het er nog redelijk 'luchtig' over hebben. Als je al behoorlijk serieus met elkaar bent wordt het toch sneller een ernstig gesprek denk ik, en dan ga je er steeds meer tegenop zien als je het idee hebt dat de ander er anders over denkt.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:30

Het enige dat je kunt vertellen is hoe je er nú in staat. Dat is in mijn ogen ook genoeg, want inderdaad kan niemand in de toekomst kijken. Dat geldt voor mensen die nu geen kinderwens hebben en in de toekomst misschien wel, maar het geldt óók voor mensen die nu wel een kinderwens hebben en in de toekomst misschien niet. Dat laatste mis ik weleens in dergelijke discussies, dat een kinderwens op jonge(re) leeftijd later ook kan verdwijnen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:56

Ik wist aan het begin van mijn relatie al dat ik een kinderwens had, mijn vriend op dat moment niet. We waren toen nog heel jong dus heb het maar gelaten.
Paar jaar geleden opnieuw besproken en vriend gaf toen ook 'nog niet' aan, heb toen wel doorgevraagd wanneer dan wel omdat het voor mij heel belangrijk was en ook eerlijk gezegd dat als hij echt niet wilde dat ik dan betwijfelde of de relatie stand kon houden. Niet om te pushen maar om eerlijk te zijn. Hij heeft er nog eens goed over nagedacht en inmiddels hebben we een mannetje van een jaar rondhobbelen en we vinden het allebei geweldig. Hij heeft ook eerlijk gezegd dat hij niet had gedacht het zo leuk te vinden.. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:12

Mijn eerste serieuze relatie heb ik het ook al vroeg verteld dat ik geen kinderen wilde zoals het nu leek en dat ik daar best wel zeker van was (21 was ik toen). Hij antwoorde (hij was 26); "Dat komt nog wel". Ik zei dan altijd; "reken er aub niet op en als je per se wel kinderen wil; zoek dan nu iemand anders". Uiteindelijk was ik 30 en wilde ik nog steeds geen kinderen. Uiteindelijk waren we heel ver uit elkaar gegroeid op allerlei vlakken en zijn e uit elkaar gegaan; gelukkig maar, want hij heeft nu alsnog zijn gezin en ik hoef me niet schuldig te voelen dat ik zijn droom verwoest. Want dat schuldig voelen, dat had ik toch wel hoor en dat leeft akelig.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:15

kimmie261 schreef:
het eerste wat ik in een nieuwe relatie vertelde was dat ik géén kinderen wilde,en als ze dat wel wilde dat ze dan vooral verder moesten zoeken... :)

gelukkig heb ik een vriend getroffen welke ook geen enkele kinderwens heeft,en nog meer gelukkig is dat ik nooit enige vorm van rammelende eierstok heb gekregen :D

dus ja,ik zou het zeker zeggen...lijkt me erg lastig als 1 van de 2 wel die wens heeft maar de ander helemaal niet...

Precies zoals hier.
Altijd verteld dat ik ze niet wil.
Zou er toch ooit wat gaan rammelen dat we dan wel verder zouden zien, maar in eerste instantie dus duidelijk geen.
Hij ging ook akkoord en ondertussen is er niets gaan rammelen en zal er nu wat gaan rammelen heet het overgang :+
Had mijn vriend gezegd ik wil er echt wel graag was dan de relatie over geweest.
Want de een wel en de ander niet, dat gaat nooit samen.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:25

Moelijk hoor, maar ik zou idd wel eerlijk zijn naar je vriend toe, zodat hij weet waar hij aan toe is! Ik heb altijd een kinderwens gehad, helaas nooit van gekomen. Ben nu 38 en heb sinds kort een relatie met iemand die al 3 kids heeft! Voordat we de eerste date hadden is hij eerlijk tegen me geweest en heeft hij gezegd, dat kinderen bij hem geen optie meer zijn! ( En dat hij ook geen kids meer kan krijgen! ) Ik ben blij dat hij eerlijk is geweest. Voor mij was/is dat geen belemmering meer, ik ben de jongste niet meer en ben nu niet zeker meer of ik nog wel kids wil! Ik ga voor de relatie!!

Nu krijg ik ze gewoon cadeau, als onze relatie goed blijft gaan, haha! ( Zo'n 3 of 4 dagen in de week! )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:29

Magrathea schreef:
Cayenne: misschien eens gaan kijken naar waarom hij geen kinderen wil. Is het vanwege zijn ziekte? Financiële situatie? Onzekerheid over zijn capaciteiten als vader?
Ook jullie kunnen er misschien uit komen als je open en eerlijk tegen elkaar bent! ;)

De ziekte speelt zeker mee. We zitten nu net in wat rustiger vaarwater wat dat betreft. Hij is nu 36 en ik ben 33, dus voor mijn gevoel tikt er wel een klok. Ook vind hij dat we het nu financieel goed hebben (hebben allebei een niet slecht betaalde fulltime baan). We zijn wel open en eerlijk maar die onzekerheid vreet heel erg aan mij, zoals iemand hierboven al zo mooi heeft verwoord. Ik zie mezelf in de toekomst niet zonder hem, maar ook niet zonder kinderen en hij kan mij gewoon niet de garantie geven dat die er ooit wel of niet komen.

Het ironische is trouwens dat ik deze situatie juist probeerde te voorkomen. We hebben elkaar via relatieplanet leren kennen en hij had in zijn profiel staan dat hij ook voor de toekomst een kinderwens had... tja... Kwam dus wel even hard aan toen hij een paar weken geleden vertelde dat hij het misschien wel helemaal niet meer ziet zitten.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:41

Je hoeft hem ook niet te vertellen dat je absoluut nooit kinderen zou willen, toch?
Zoals je zelf al zegt weet je niet hoe je je hier over een paar jaar over voelt, dus pin je er inderdaad niet op vast dat je hier altijd zo over blijft denken als nu.

Vertel je vriend eerlijk dat je nu, op dit moment, nog totaal geen behoefte hebt om kinderen te krijgen en dat je dit ook nooit hebt gehad. Geef aan dat je niet weet wat er in de toekomst zal veranderen, maar dat het voor jou geen fijn gevoel is als hij er zo een 'deadline' aan stelt. Wie weet komt het, wie weet komt het niet. Dat jij nog niet weet hoe dit voor jou gaat veranderen, betekend niet dat je hem dan maar vast moet vertellen dat je nooit kinderen wilt, maar betekend ook niet dat je hem in de waan moet laten dat jij het ook wel prima vind om over een paar jaar aan kinderen te beginnen.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:52

Ik zou dit wel met hem bespreken, heel open en eerlijk vertellen hoe je er nu over denkt.

Ik dacht er tot een kleine 2 jaar geleden precies hetzelfde over. Ik had toen geen vriend en mijn motto was "Liever een veulen dan een kind, een veulen kan je nog op legale manier vanaf komen"". Dat klinkt heel cru, maar toen dacht ik er zo over.
Nu denk ik er heeeeel anders over. Ik zou het liever vandaag aan een kleine beginnen dan morgen. Hoezo deze verandering? Ik heb een vriend. Sindsdien ben ik er van overtuigd dat ik kinderen met hem wil. En hij gelukkig ook met mij ;). Bij hem is het gevoel wel sterk aanwezig, maar nog niet zo sterk als bij mij. Dus voorlopig wacht ik nog geduldig ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:53

Cayenne schreef:
Magrathea schreef:

De ziekte speelt zeker mee. We zitten nu net in wat rustiger vaarwater wat dat betreft. Hij is nu 36 en ik ben 33, dus voor mijn gevoel tikt er wel een klok. Ook vind hij dat we het nu financieel goed hebben (hebben allebei een niet slecht betaalde fulltime baan). We zijn wel open en eerlijk maar die onzekerheid vreet heel erg aan mij, zoals iemand hierboven al zo mooi heeft verwoord. Ik zie mezelf in de toekomst niet zonder hem, maar ook niet zonder kinderen en hij kan mij gewoon niet de garantie geven dat die er ooit wel of niet komen.

Het ironische is trouwens dat ik deze situatie juist probeerde te voorkomen. We hebben elkaar via relatieplanet leren kennen en hij had in zijn profiel staan dat hij ook voor de toekomst een kinderwens had... tja... Kwam dus wel even hard aan toen hij een paar weken geleden vertelde dat hij het misschien wel helemaal niet meer ziet zitten.

Sommige mannen vinden het vaak ook wel best zoals het gaat, geen zorgen, geld genoeg en tijd genoeg om samen leuke dingen te doen. Maar als jouw vriend heeft aangegeven op de datingsite wel in te zijn voor kinderen en nu niet dan zou ik me flink genaaid voelen. persoonlijk zou ik toch het gesprek nogmaals aangaan en ook dit aanhalen. Afhankelijk van de uitkomst van het gesprek zou ik dan toch goed nadenken of je met hem alleen de rest van je leven gelukkig kunt zijn, zo niet dan weet je wat je te doen staat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:17

Toen mijn man en ik elkaar leerden kennen waren we beide nog heel erg jong (18 en 19) en totaal nog niet bezig met dit soort onderwerpen.
Voor mij werd alleen de jaren erna wel steeds duidelijker dat ik geen kinderwens heb. Toen het in zijn vriendengroep begon te spelen, ben ik er met hem het gesprek over aangegaan. Hij gaf eerst aan wel kinderen te willen, maar toen we er over door praatten, bleek dat meer te zijn "omdat dat er nu eenmaal bij hoort". Hij bleek zich totaal niet te realiseren wat het inhoudt om aan kinderen te beginnen, en bleek het uiteindelijk met mij eens te zijn toen hij er echt goed over na ging denken. Gelukkig maar, want zoals een aantal anderen ook al zeiden, kan zoiets echt een breuk in je relatie veroorzaken, als je niet op één lijn zit over het onderwerp kinderen.
Ik kan je dan ook als enige tip geven om het gesprek met hem aan te gaan, wees gewoon heel eerlijk. Meer kun je niet doen.

@cayenne: heel eerlijk gezegd vind ik het best egoistisch van je vriend, jij hebt namelijk simpelweg niet zoveel tijd. Een man heeft de tijd om te twijfelen wellicht, maar jij niet (vooropgesteld dat jullie uberhaupt kinderen kunnen krijgen natuurlijk). Dus zijn twijfel betekent voor jou in feite dus een "nee". Heeft ie dat eigenlijk wel door?