Irritatie van kleren, bokkers die dit ook hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Irritatie van kleren, bokkers die dit ook hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 08:02

Dat wordt eens kijken bij de Bodyshop dan, wel irritant want dat is niet zo makkelijk te bereiken maar ja. Krabben en schilfers in je haar is ook goor. Kan ik gelijk voor mijn dochter iets halen om haar huid in te smeren.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:13

Heeft bodyshop geen webwinkel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:20

Je kunt ook de Yes To lijn voor je haar gebruiken, is net zoals de bodyshop SLS vrij maar 7 euro voor een halve liter, Bodyshop is in verhouding duurder.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:22

Gebruik je wasverzachter?
Haal die er dan maar is af!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 08:42

Urielle schreef:
Ik ga eens kijken voor Neutral dan, wie weet helpt het want die heb ik niet, wel echt alle mogelijke merken van Robijn tot Persil tot Witte Reus tot Woolite. Maar net wat in de aanbieding is of wat ik krijg van familie.
Wasverzachter gebruik ik niet, wel alles in de droger en ik strijk alles.
Ik dacht zelf dat ze een tik mee had gekregen van vaderskant, want het komt ook voor bij autisme en ze is verder ook idd heel gevoelig aan haar lijf met licht, geluid, aanrakingen,.. (de papa is autistisch)

;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 08:43

lieveli schreef:
Je kunt ook de Yes To lijn voor je haar gebruiken, is net zoals de bodyshop SLS vrij maar 7 euro voor een halve liter, Bodyshop is in verhouding duurder.

Waar is dat te koop?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:46

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:52

Hier hetzelfde probleem bij veel merken wasmiddel. Ik gebruik nu van het eigen merk van Jumbo de sensitive, en dat gaat wonderbaarlijk goed, en beter betaalbaar dan Neutral.
Let ook op dat je merkjes uit de kleding knipt, deze kunnen ook behoorlijk jeuk veroorzaken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 08:52

We hebben een dorp verderop wel een Essenza, dat is afgesplitst van De Tuinen oid.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:57

Ik heb ook een extreem gevoelige huid. Als er 1 haartje niet goed zit heb ik al jeuk. 1 klein draadje van kleding wordt ik gek van.
Gebruik wasmiddel van Neutral wat een heleboel scheelt, ik draag zoveel mogelijk natuurlijke kleding (geen syntetische zweetstofjes enzo) Shampoo en douchegeld hypoallergeen voor de gevoelige huid.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:57

Misschien iets heel sufs maar heb je wel eens gedacht aan een 'psychische' oorzaak?
Ik krijg zelf enorme jeuk wanneer ik last heb van spanningen en/of stress. Al vanaf dat ik klein was, en dan met name mijn armen, handen en benen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:29

Ik heb ook wen hekel aan stugge en strakke stoffen, met name spijkerbroeken.
Ik draag het liefst soepelvallende, zachte stoffen.
Geen idee of dat bij haar ook het geval is...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:19

Ik moet mezelf even corrigeren. Nog even het stofje opgezocht omdat ik eraan twijfelde. Vraag me niet hoe ik die andere verzonnen heb, maar dit is em: methylisothiazolinone.
ik had bij de tuinen een shampoo weg op basis van cocosolie. Dacht dat die ook wel zonder zou zijn maar helaas. Vandaar dus specifiek op zoek gegaan. Of de wortel of tomatenshampoo zonder is weet ik zo niet

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:43

Ik heb shampoo van Dermolin. Erg fijn voor de gevoelige huid.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:43

zoals al genoemd - stop met producten met parfum!!

Dus alles wassen (dus ook beddengoed) met Neutral en azijn in wasverzachterbakje om alle zeepresten goed te verwijderen.

Ook parfumvrije douche- en badproducten gebruiken - ook Neutral maar Zarqua is ook erg goed:
http://www.detuinen.nl/catalogsearch/re ... tore=dt_nl

Verder al eens gedacht aan dat je dochter wellicht hoogsensitief is?

http://www.lihsk.nl/

http://www.bol.com/nl/p/het-hoog-sensit ... 08497604-1

Voor meer tips en adviezen m.b.t. allergie en hoogsensitiviteit kun je ook kijken op het forum van Ouders Online http://www.ouders.nl/forum

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:55

Cemlys schreef:
Ik moet mezelf even corrigeren. Nog even het stofje opgezocht omdat ik eraan twijfelde. Vraag me niet hoe ik die andere verzonnen heb, maar dit is em: methylisothiazolinone.
ik had bij de tuinen een shampoo weg op basis van cocosolie. Dacht dat die ook wel zonder zou zijn maar helaas. Vandaar dus specifiek op zoek gegaan. Of de wortel of tomatenshampoo zonder is weet ik zo niet

Er zit geen kokosolie in, of bedoel je Sodium-Coco Sulfate? Dat zit er wel in. Maar geen methylisothiazolinone. Bodyshop is niet biologisch volgens mij en er is maar een klein deel fairtrade. Vandaar dat ik daar niet voor mezelf koop. Wel voor mijn schoonmoeders, scoor daar altijd punten mee :=

Volgens mij kun je bij de Bodyshop wel monstertjes vragen, dus dat zou ik sowieso doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:55

die shampoo met kokosolie was een heel andere shampoo dan die met tomaat of wortel hoor.
bodyshop is voor een deel wel ecologisch en dat stofje gebruiken ze niet, verder is idd een klein deel fairtrade. tot nu toe gewoon tevreden hiermee en geen eczeem of andere allergische reacties. en dat is wel heel fijn ;)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:55

Wat ik me eigenlijk afvraag, is het echt een allergische reactie of is het meer irritatie van het kledingstuk an sich?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:13

Zilfstar schreef:
Heeft bodyshop geen webwinkel?

jawel, en momenteel flink uitverkoop ook (tot 70%)

neutral wasmiddel heb ik nog nooit geprobeert, maar ben wegens overgevoeligheid/allergie wel gebonden aan één soort wasmiddel. Dat wasmiddel gaat goed (AH eigen merk), andere wasmiddelen niet. m'n moeder gebruikte eigenlijk altijd hetzelfde, en omdat die goed werkte en geen problemen opleverde heb ik dat voortgezet toen ik op mijzelf ging wonen. een nachtje slapen bij schoonouders verlief niet lekker.. ik heb niet geslapen en enkel liggen draaien van de jeuk! sindsdien zijn zij ook deels overgestapt op het AHmerk, zodat ik daar dan ook eens een nachtje kan blijven slapen in plaats van wakkerliggen :+

wat voor mij goed werkt tegen droge huid en absoluut niet vet is is de gelcreme van granier (perzikgeur) die trekt zeer snel in (met als gevolg meerdere keren op 1 plek insmeren omdat je niet zeker wist of ik dat stukje nou al wel of niet gehad had :+ ) iets vetter maar ook erg prettig; de shea butter bodybutter van de bodyshop, die trekt bij mij ook erg snel in maar laat wel iets van een laagje op de huid achter (oftewel, glibberhandjes als je daarna je handen wast :P )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:02

Myfairytale schreef:
Wat ik me eigenlijk afvraag, is het echt een allergische reactie of is het meer irritatie van het kledingstuk an sich?

Dat is mij dus ook niet duidelijk.
Ik dacht aan irritatie aan de kleding op zich, maar als in alle wasmiddelen die ik gebruik net dat stofje zitten waar zij de kriebels van krijgt, is het ook weer logisch dat het jeukt. Maar stuggere stoffen zoals spijkerstof doen haar pijn, dat zou voor mij weer meer wijzen op een irritatie op de stof(vezels? wrijving rond de benen?). Er is aan haar lichaam verder niks te zien, ze heeft geen uitslag ofzo.
Vwb psychisch: tja, ook een kind van 7 zal vast al stress kunnen hebben, dat sluit ik niet uit. Er zijn verder imo geen bijzondere redenen nu om extra stress te hebben, ze is wel van nature een temperamentvolle dramatische diva, mijn andere twee kinderen (waarvan er trouwens een voedingsallergieen heeft en de andere iets wat volgens mij eczeem is heeft) zijn veel luchthartiger en lichter op de hand.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:04

Ik opende een paar dagen geleden dit topic:

[MW] Jeuk..

Lijkt er wel heel erg op!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:12

Rianneuhh schreef:

[MW] Jeuk..

en is het beter nu met ander wasmiddel of weet je dat nog niet?

Zij heeft verder zodra de broek uit is en ze heeft even goed gekrabt geen problemen meer, wat haar betreft liefst elke dag zomer, rokkentijd :D (en dat mogen dus ook lange rokken zijn, zolang het maar niet strak aan de benen komt)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:18

Urielle schreef:
Rianneuhh schreef:

[MW] Jeuk..

en is het beter nu met ander wasmiddel of weet je dat nog niet?

Zij heeft verder zodra de broek uit is en ze heeft even goed gekrabt geen problemen meer, wat haar betreft liefst elke dag zomer, rokkentijd :D (en dat mogen dus ook lange rokken zijn, zolang het maar niet strak aan de benen komt)

Dat lijkt imo meer op irritatie van het kledingstuk zelf dan van het wasmiddel. Natuurlijk is het wel verstandig om dat eerst uit te sluiten.
Maar zo heb ik altijd al een hekel aan spijkerbroeken gehad, ik heb een hekel aan die stugge stof, de naden, de studs/knoopjes/dingetjes. Draag ook het liefst een lekkere wijde joggingbroek die niet knelt, drukt of stug is.

In dat opzicht (áls dat het is wat je dochter ook heeft) begrijp ik haar heel goed.
Als ik uit mijn werk kom is het ook direct die nare spijkerbroek uit, (vaak even krabbelen) en iets anders aan.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:26

Mijn kleding kan uitsluitend gewassen worden met neutrale wasmiddelen. Anders heb ik eczeem over mijn hele lichaam. Gelukkig nu alleen in de zomer nog af en toe plekjes.

Wij zijn heel lang op zoek geweest en van alles geprobeerd. Een bepaalde geur van Robijn wasverzachter werkt en verder werkt neutraal geweldig!
Ik had ook dat vooral strakkere kleding pijn ging doen. Dit komt omdat als er jeuk is, er wordt gekrabd. De huid raakt geïrriteerd en als er dan iets op de huid komt wat wat strakker is, doet dit pijn. Klinkt logisch of?

Is heel lastig dit soort problemen. Maar de ene huid is gevoeliger als de andere helaas.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:27

Een ander wasmiddel helpt wel ietsje, maar het is er nog steeds. Pyjamabroeken, joggingbroeken en panty's geven trouwens ook geen jeuk. Ben er zelf ook nog niet helemaal achter wat het is...