altijd moe wat kan dit zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:07

Dan was ik al drie jaar lang zwanger, ik mag toch hopen dat ik dát gemerkt had :=

TS: eerst de uitslag van het bloedonderzoek afwachten. Grote kans dat daardoor een hoop duidelijk wordt :)

litilaura

Re: altijd moe wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:10

dank jullie wel voor de geruststellende reacties, zal jullie in ieder geval op de hoogte houden wat het nu uiteindelijk is. ik heb ook last van duizeligheid en een licht gevoel in het hoofd.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:16

Diabetes? Ken wel mensen die het opeens kregen, aten niet ongezond ofzo.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:25

litilaura schreef:
haha denk toch niet dat ik zwanger ben ;)

Ik hoop het voor je! :-) maar dat riep ik ook "ik ben toch niet zwanger hahahahaha" zelfs in de winkel met de test in mijn handen :+ haha.

Gewoon wachten ip uitslag van je bloed, dan weet je het snel genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:31

En iets met de darmen?? Als je darmen niet goed werken, kun je ook erge vermoeidheid creëren (doordat ze niet goed voedingsstoffen op kunnen nemen bijvoorbeeld).
Als er niks uit je bloedtest komt, kijken even of vit b12 en D ook is onderzocht! Eventueel ook naar je darmen etc laten kijken.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:36

Ik heb een aantal jaar geleden ook een lange periode gehad dat ik alleen maar wou slapen.
Ik kon de klok rondslapen maar uitgeslapen was ik nooit, bleef ook alleen maar moe en was nooit uitgerust.
Mijn werk kon ik amper nog doen en het werd steeds erger.
De dokter heeft mij toen doorgestuurd naar de kno arts en daar bleek dat ik poliepen in mijn neus had waardoor ik alles deed op meer dan de helft minder aan zuurstof en dat gaf mijn lichaam een grote klap.
Ik ben geopereerd (geen grote ingreep) en sindsdien was het weer goed.
Moest alleen weer heel erg wennen aan alle zuurstof die ik binnen kreeg en was daarom de eerste week bij te veel inspanning duizelig.
Maar ik had het net als jou moe niet uitgerust, duizelig en licht in mijn hoofd en dat kwam door zuurstof tekort.
Ik zeg niet dat jij het hebt maar het zou een oorzaak kunnen zijn.
Ik heb er toen maanden mee om gelopen omdat ik dacht dat het aan me zelf lag (wintertijd en heel druk met alles en gaf me zelf te weinig rust voor mijn gevoel)maar uiteindelijk viel alles op zijn plek.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:37

Je slaapt 10 uur per nacht, daarvan kun je ook heel moe worden. Verander dit naar 8 uur en sta iedere ochtend rond dezelfde tijd op. In het weekend dus om een uurtje of 8 uur/half 9.

Ik ben járen moe geweest. En dan echt doodmoe. Dat ik om 3 uur naar huis kon om te slapen. Ik ging in het begin meer slapen en sliep in het weekend een gat in de dag.
Op een gegeven moment ben ik om 10u naar bed gegaan 's avonds en er doordeweeks om 7 uur uit (ongeacht 1e uur vrij ed). In het weekend rond 8/half 9 eruit en lekker naar buiten.
Sindsdien heb ik zelden last van moeheid.

Te veel slaap is ook niet goed voor je. Als de uitslag van het bloedprikken goed is zou ik dit eens proberen. Eventueel wat vitamines bijslikken.
Overigens vind ik dit meer klinken als een winterdipje. Hier helpen deze tips ook heel goed tegen!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:39

oke zal het eens proberen

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:41

Een goed ritme is belangrijk inderdaad.

Mocht er niets uit de bloedtest komen is het verstandig om eens te kijken of er psychische oorzaken kunnen zijn waardoor je vermoeid bent. Is er bijv. iets ingrijpends gebeurd, of heb je het gevoel dat je te veel moet doen? Ook hierover kun je met de huisarts praten.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:45

Het kunnen zoveel dingen zijn.
Denk aan pfeiffer, lyme, een probleem met je schildklier, bloedsuikerspiegel, een hormoonhuishouding die van slag is, niet goed slapen -oftewel dat je slaapcyclus niet correct werkt- (te lang is ook niet goed, daar wordt je inderdaad moe van), niet de goede vezels en vitamines, een vitamine D gebrek. het kan van alles zijn.
Wacht die bloedtest maar af, en draag anders eens dingen aan.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 13:48

hallo, even een update.
uit het bloedonderzoek is niks gekomen dus geen idee wat het is. advies van de dokter gezonder eten terwijl ik dat al doe zover ik weet

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:52

wat vervelend die onzekerheid! Hoop dat je snel weer wat opknapt!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 13:54

dankje :)

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:00

Bij mij hielpen vitaminenpillen heel goed. Ik eet ook geen vlees, had dezelfde verschijnselen, maar na inname van een heel complex aan vitaminen voelde ik me 10 x beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:56

Wat heb je allemaal laten testen???
Dokters geven soms erg snel.op met dit soort 'vage' klachten...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:00

Het kan verschillende oorzaken hebben

Tekort aan vitaminen (oa door weinig fruit en geen vlees, neem je vitamines?)
Tijd van het jaar (probeer vitamine D eens)
Ontsteking ergens in je lichaam. Hoef je niets van te merken (eigen ervaring)
Etc etc.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:00

ze hebben getest op pfeiffer, schildklierhormoon, b12 tekort, ijzer tekort en nog een paar dingen maar wist niet wat die betekenden.

ik ben nu inderdaad aan de davitamon voor 12-18 jarigen maar merk nog niet echt verschil

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:12

Als je je blijft moe voelen kan je eventueel eens vragen aan de dokter om een bloedonderzoek te doen op doorlopen infecties. Een infectie kan binnensluipen zonder dat je het merkt en door een combinatie van omstandigheden kan zo'n infectie je erg uitputten.

Met vitaminepreparaten moet je trouwens ook opletten, nooit zomaar nemen zonder advies van je dokter want dan kan je alles nog meer in de war sturen.
Mij hebben bepaalde dokters toendertijd op peperdure preparaten gezet die helemaal uit de VS geïmporteerd moesten worden en uiteindelijk niks uitmaakten..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:13

Ik lees dat je 10 uur per nacht slaapt.. Daar zou het ook door kunnen komen. Ik ben vaak moe als ik ''te lang'' slaap. Probeer eens gewoon nachten te maken van 7-8 uur :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:14

ilaan schreef:
Je slaapt 10 uur per nacht, daarvan kun je ook heel moe worden. Verander dit naar 8 uur en sta iedere ochtend rond dezelfde tijd op. In het weekend dus om een uurtje of 8 uur/half 9.

Ik ben járen moe geweest. En dan echt doodmoe. Dat ik om 3 uur naar huis kon om te slapen. Ik ging in het begin meer slapen en sliep in het weekend een gat in de dag.
Op een gegeven moment ben ik om 10u naar bed gegaan 's avonds en er doordeweeks om 7 uur uit (ongeacht 1e uur vrij ed). In het weekend rond 8/half 9 eruit en lekker naar buiten.
Sindsdien heb ik zelden last van moeheid.

Te veel slaap is ook niet goed voor je. Als de uitslag van het bloedprikken goed is zou ik dit eens proberen. Eventueel wat vitamines bijslikken.
Overigens vind ik dit meer klinken als een winterdipje. Hier helpen deze tips ook heel goed tegen!

Je was me al voor zie ik :D Dit bedoelde ik inderdaad met mijn reactie!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:14

Heb je het vaker in deze tijd van het jaar? Kan komen door vitamine D tekort (heb ik ook last van op het moment). Ik krijg nu capsules om even een boost te geven, als het mooier weer wordt moet het bijtrekken. Volgend jaar eind oktober moet ik capsules bij de drogist halen en die wekelijks slikken om te voorkomen dat het weer begint.