De laatste keer heb ik mensendiecktherapie gehad, heeft bij mij wel wat voor verlichting gezorgd.
Dameszadel zou ik zelf niet aan beginnen,je moet je bekken nml wel recht houden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Electra63 schreef:Een kennisje van mij heeft zich pas voor bekkeninstabiliteit laten behandelen door een chiropractor. Het was wel een gevolg van haar zwangerschap. Zij was erg opgelucht, na 1 behandeling was de pijn voor 80% verminderd. Zij moet nog wel terug.
nientje78 schreef:Hier ook bekkeninstabiliteit, dit is bij mij gekomen door de zwangerschap.
De laatste keer heb ik mensendiecktherapie gehad, heeft bij mij wel wat voor verlichting gezorgd.
Dameszadel zou ik zelf niet aan beginnen,je moet je bekken nml wel recht houden
, toch weer vast. Carlivb schreef:Electra63 schreef:Een kennisje van mij heeft zich pas voor bekkeninstabiliteit laten behandelen door een chiropractor. Het was wel een gevolg van haar zwangerschap. Zij was erg opgelucht, na 1 behandeling was de pijn voor 80% verminderd. Zij moet nog wel terug.
Fijn om te horen dat zij er wel veel baat bij heeft gehad! Het verschil is, denk ik, dat het bij haar dan ook spieren en banden zijn, ipv echt de botten? Of weet je dat niet?
Judith_ schreef:Het is gericht op wat deftig heet de homeostase in het lichaam herstellen, door middel van biofeedback (concreet: spiertesten). Dus jouw lichaam geeft aan wat er precies moet gebeuren, wanneer en hoeveel.
Citaat:Vermoedelijk zijn mijn problemen ontstaan door o.a. heel kunstig en bizar onder een tak door gaan en van het paard afvallen. Ligamenten, spieren e.d. rondom mijn wervelkolom zijn volledige verrekt geweest en daardoor beschadigd.
Carlivb schreef:Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! En je schrijft 'wat verlichting', maar heeft dit ook langer aangehouden? Ik loop vaak tegen het probleem aan dat een therapie lijkt te werken, maar na een paar maanden loop ik, letterlijk, toch weer vast.
Ik lees op internet dat er ook fysio's zijn die het wel aanraden, zolang je hem maar niet continu draagt, maar alleen tijdens belastende activiteiten. Stofzuigen, traplopen enz. schijnen dingen te zijn waar je spieren toch niet echt sterker van worden (dus maakt niet zo uit als je dan een band draagt) maar die wel erg belastend zijn. 
milatje schreef:Ik ben overigens ook bang gemaakt rondom het krijgen van kinderen.
Er zijn vraagtekens bij gezet of dat überhaupt mogelijk is.
Waar ik heel erg tegen aan loop is:
- Vermoeidheid
- Pijn
- Onwijs veel extra last rondom periode van ongesteldheid + het nauwelijks kunnen verdragen van tampons.. Heeft iemand daar ook last van?
Het is gewoon zo frustrerend..
Carlivb schreef:milatje schreef:Ik ben overigens ook bang gemaakt rondom het krijgen van kinderen.
Er zijn vraagtekens bij gezet of dat überhaupt mogelijk is.
Waar ik heel erg tegen aan loop is:
- Vermoeidheid
- Pijn
- Onwijs veel extra last rondom periode van ongesteldheid + het nauwelijks kunnen verdragen van tampons.. Heeft iemand daar ook last van?
Het is gewoon zo frustrerend..
Ja daar hebben ze mij ook bang voor gemaakt..
De dingen die je noemt zijn heel herkenbaar. Ik ben al op van alles getest om de vermoeidheid te verklaren, maar naar mijn idee komt dit gewoon door pijn. Dat van de ongesteldheid is ook heel herkenbaar, in overleg met de gynaecoloog slik ik mijn pil dan ook telkens 3 maanden door. Volgens hem kon dat geen kwaad, al kon het wel kwaad, dan deed ik het nog volgensmij
Dus die mogelijkheid heb ik niet.
Janneke2 schreef:@ Mila: tjonge! Als je pijn hebt van een iets te grote tampon, dan heb je waarschijnlijk veel spanning hetzij binnen in je bekken, hetzij in je bekkenbodemspieren. Een deel van de bekkenbodem spieren zit trouwens net niet echt binnen in. Je fysio kan je er vast een boel over vertellen.
milatje schreef:De vermoeidheid komt bij mij echt door de pijn. Dagen waarop ik meer pijn heb, ben ik ook meer vermoeid. Pijn is heel vermoeiend.. onderschat dat niet.
Fijn dat je de pil 3 maanden door kan slikken. Ik ben vorig jaar met mn pil gestopt.Dus die mogelijkheid heb ik niet.
Heb jij ook zoveel last met tampons dan? Ik kan alleen de mini verdragen.. Anders verkrampt heel mijn bekken en kan ik niet meer lopen van de pijn.
Carlivb schreef:Judith_ schreef:Ja zeker.
Dat zijn ook de plekken waar ik klachten heb trouwens. Zal ongetwijfeld met elkaar in verband staan dan, bekken is natuurlijk wel de basis van de hele wervelkolom, als het daar al niet goed zit...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de behandeling bevallen is
De pijn en het strakke, starre gevoel verdwijnt langzaam aan uit mijn hele wervelkolom en de eerste opmerking van instructrice was dat mijn bekken eindelijk recht stonden. De derde behandeling heb ik gister gehad en er hoefde vrij weinig gedaan te worden, met namen mijn bekken waren alleen maar verbeterd na de tweede behandeling.Janneke2 schreef:...en er zijn vrouwen wier slijmvliezen ontstoken zijn.
(Er is een theorie die stelt dat de ontsteking het gevolg is van te veel spanning en vrouwen krijgen dan ontspanningsoefeningen. Doorgaans werken die ontspanningsoefeningen trouwens niet echt, want slijmvlies ontsteekt doorgaans vanwege virussen, bacteriën etc. en niet vanwege druk. Maar ik heb deze theorie nog niet gehoord in het kader van een bekken dat chronisch pijn heeft na een val.)
Carlivb schreef:Oh dat is heel vervelend inderdaad. Ik ben gelukkig niet mijn hele blaascontrole kwijt, maar laat af en toe wel wat druppeltjes lopen... En kan heeel slecht mn plas ophouden..milatje schreef:De vermoeidheid komt bij mij echt door de pijn. Dagen waarop ik meer pijn heb, ben ik ook meer vermoeid. Pijn is heel vermoeiend.. onderschat dat niet.
Fijn dat je de pil 3 maanden door kan slikken. Ik ben vorig jaar met mn pil gestopt.Dus die mogelijkheid heb ik niet.
Heb jij ook zoveel last met tampons dan? Ik kan alleen de mini verdragen.. Anders verkrampt heel mijn bekken en kan ik niet meer lopen van de pijn.
Ja dat probleem heb ik ook, maar ik heb dan ook heel veel problemen met m'n bekkenbodem. Zelfs zo erg dat m'n complete blaascontrole soms verdwenen is, erg uh, ongemakkelijk
Judith_ schreef:Wat fijn dat het helpt bij jou!Carlivb schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de behandeling bevallen is
Ik was helemaal vergeten te reageren na de behandeling.![]()
Heb ondertussen drie behandelingen gehad en ik merk echt enorm veel vooruitgang.
Ik ben in alles stabieler, kan zelfs mijn schoenen aan trekken terwijl ik sta. Normaal gesproken moest dat echt zittend omdat ik anders omviel.De pijn en het strakke, starre gevoel verdwijnt langzaam aan uit mijn hele wervelkolom en de eerste opmerking van instructrice was dat mijn bekken eindelijk recht stonden. De derde behandeling heb ik gister gehad en er hoefde vrij weinig gedaan te worden, met namen mijn bekken waren alleen maar verbeterd na de tweede behandeling.
Ik moet nu wel zeggen dat de ene behandelaar heel duidelijk niet de andere is. Ik ben in het verleden ook behandeld door een manueel therapeut die blijkbaar hetzelfde doet als een chiropractor? Toch heb ik meer baat bij de chiropractor dan mijn eerdere behandeling door een manueel therapeut.
Gewoon ''ter controle''. Ik vind het soms wel fijn als er ook even andere mensen naar kijken als alleen mn bekkenfysiotherapeut. Niet dat ik twijfel aan haar kwaliteiten, maar twee paar ogen zien toch meer als een paar.. milatje schreef:Zojuist bij de bekkenfysiotherapeut geweest. Zij schrok er wel van dat ik hiermee aankwam.
Volgende keer gaat ze een test doen rondom de ontspanning en aanspanning van de bekkenbodem. Want dit was niet goed zei ze.
Moet ik dan denken aan een inwendig onderzoek? Lijkt me niet dat dat anders kan toch?