.Heb hetzelfde probleem. Drink weinig, ben serieus nog nooit aan 2l geraakt, uitgezonderd hittegolven en zware inspanningen.
Gebeurde me vroeger ook regelmatig dat ik 's avonds besefte dat ik nog niets gedronken had.
Is bij mij gebeterd sinds ik caffeinejunkie geworden ben
.Nu moet ik 's morgens en 's middags koffie hebben. Soms is dat het enige dat ik drink, soms drink ik meer. Ik krijg wel gewoon dorst of ineens zin in een tas thee od.
Heb de truc met grote waterfles al geprobeerd, lukt niet. Kleinere waterflesjes ook niet. Lust eigenlijk geen water, moet een smaakje hebben.
Maak me er verder geen zorgen om, nog nooit een blaasontsteking gehad en nieren functioneren volgens mij ook nog altijd. Als ik pogingen doe om geforceerd meer te drinken lijkt het wel 'straight down' te gaan en om nu de hele dag naar het toilet te rennen is ook zo wat.
Iig, waterflesjes meezeulen of in het zicht zetten is een standaardtip. Anders idd eerst iets drinken als je honger hebt.
Of een koffieverslaving beginnen
.*gaat toch nog maar een glas water drinken, stand van vandaag tot nu toe: 2 tassen koffie en 1 glas water
*
.
Vandaag bijv. een slechte dag gehad. Vanmiddag een glas sap, vanavond een paar slokken cola light en net een paar slokken water 
Ik sta er ook bekend om om de helft van mijn glas te laten staan... Soms na het paardrijden heb ik écht dorst, heerlijk is het dan om te drinken.