Drinken, ik heb (bijna) nooit dorst..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:10

Glas water drinken als je (denkt dat je) honger hebt is ook een dieettip ;) .

Heb hetzelfde probleem. Drink weinig, ben serieus nog nooit aan 2l geraakt, uitgezonderd hittegolven en zware inspanningen.
Gebeurde me vroeger ook regelmatig dat ik 's avonds besefte dat ik nog niets gedronken had.

Is bij mij gebeterd sinds ik caffeinejunkie geworden ben :+ .
Nu moet ik 's morgens en 's middags koffie hebben. Soms is dat het enige dat ik drink, soms drink ik meer. Ik krijg wel gewoon dorst of ineens zin in een tas thee od.

Heb de truc met grote waterfles al geprobeerd, lukt niet. Kleinere waterflesjes ook niet. Lust eigenlijk geen water, moet een smaakje hebben.

Maak me er verder geen zorgen om, nog nooit een blaasontsteking gehad en nieren functioneren volgens mij ook nog altijd. Als ik pogingen doe om geforceerd meer te drinken lijkt het wel 'straight down' te gaan en om nu de hele dag naar het toilet te rennen is ook zo wat.

Iig, waterflesjes meezeulen of in het zicht zetten is een standaardtip. Anders idd eerst iets drinken als je honger hebt.

Of een koffieverslaving beginnen :P .

*gaat toch nog maar een glas water drinken, stand van vandaag tot nu toe: 2 tassen koffie en 1 glas water :o *

Celine_Famke

Re: Drinken, ik heb (bijna) nooit dorst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:20

Bedankt allemaal voor jullie tips! ik zal zeker wat gaan uitproberen!

Mijn stand van vandaag is nu: 1 glas water vanmorgen, 1 kop (oplos)koffie op stal en 1 glas water net toen ik dit topic opende, omdat ik besefte dat ik toch vrij weinig op had haha.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:23

Jeetje ik verbaas me nu nog meer!
ik als nogal dorstig mens heb vandaag al wel bijna 3 liter op denk ik.

overigens heb ik ook last van blaas ontsteking.. heeft dus niet persee te maken met weinig drinken, heb vorig jaar 8x blaas ontsteking gehad en 1x nierbekken ontsteking..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:28

sasjaaa schreef:

overigens heb ik ook last van blaas ontsteking.. heeft dus niet persee te maken met weinig drinken, heb vorig jaar 8x blaas ontsteking gehad en 1x nierbekken ontsteking..

Wow wat drink jij veel zeg! Ik drink soms nog niet eens 1 liter op een dag!

En mijn blaasontsteking kwam wel echt door het weinige drinken waarschijnlijk, heeft mijn HA ook gezegd. Weet het natuurlijk niet voor 100% zeker.

Vervelend zeg, 8x blaasontsteking is onwijs veel! En het is zo vervelend om het te hebben!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:28

Hm mijn stand.. 1 beker chocomel om 6.30 uur.. op mn werk een bak koffie en 2 glazen thee. (gewerkt van 8 tot 16) en thuis nog een glas cola.
Maar dit topic werkt prima! Heb zowaar dorst en neem zo maar een glas water :')

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:29

Ik heb precies het zelfde!
Ik drink als ik moet werken 2 bakken koffie en 1/2 glazen fris
Als ik een dag vrij ben dan is het hooguit 2/3 glazen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:30

Mijn stand is 2 koppen koffie en 1 glas water

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:32

Iedereen schuldbewust nog gauw een extra glas drinken _O- .

@Sasjaa: 3l is wel veel. Je kan ook te veel drinken hé.

Maar beterschap met de blaasontsteking, moet echt vervelend zijn.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:34

Celine_Famke schreef:
sasjaaa schreef:

Wow wat drink jij veel zeg! Ik drink soms nog niet eens 1 liter op een dag!

En mijn blaasontsteking kwam wel echt door het weinige drinken waarschijnlijk, heeft mijn HA ook gezegd. Weet het natuurlijk niet voor 100% zeker.

Vervelend zeg, 8x blaasontsteking is onwijs veel! En het is zo vervelend om het te hebben!

Denk ook wel dat weinig drinken de kans zeker vergroot maar veel drinken helpt dus niet altijd..

ik drink idd erg veel, begrijp daarom ook echt niet dat jullie nooit dorst hebben haha.

thioro, te veel drinken is idd ook niet goed.. maarja als je echt dorst hebt..
Laatst bijgewerkt door Sascho op 20-01-14 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:38

Ik heb dit ook. Vooral als ik thuis zit en gewoon niks aan het doen ben. Dan kom ik er laat in de middag pas achter dat ik nog niks gedronken heb (heb het dan nu over een weekend dag). Maar ik heb wel dat als er eenmaal een glas drinken klaar staat voor me dat ik dat gewoon drink. Dus eigenlijk zou je of ik een glas drinken vullen en het pak drinken meenemen. Is je glas leeg meteen weer vullen. In de hoop dat je dan als je het glas ziet gaat drinken ;)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:52

Ik ben dus niet de enige met dat probleem zie ik al := Vandaag bijv. een slechte dag gehad. Vanmiddag een glas sap, vanavond een paar slokken cola light en net een paar slokken water :o

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:13

Zal is even snel een glas sap drinken voordat ik ga slapen.
Heb wel heel vaak dat als ik s nachts wakker word ik dorst heb, op het moment dat ik juist geen zin heb om te drinken haha

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:14

Ik had vroeger altijd echt heel veel dorst, tegenwoordig 'voel' ik het niet meer snel als dorst, als je begrijpt wat ik bedoel. Die prikkel dus. Ik kan vrij makkelijk te weinig drinken, alleen merk ik het pas als het te laat is (als ik te weinig drink functioneer ik i.t.t anderen hier nauwelijks meer, althans, alles kost dan gigantisch veel moeite).

Ik heb mezelf nu aangewend om echt sloten thee te drinken := Ik drink thee veel makkelijker weg dan water, omdat een kopje als het een bepaalde temperatuur bereikt heeft ook echt leeg moet (te lauwe thee= niet lekker, te hete thee ook niet). Dus dan drink ik m'n kop leeg en schenk direct nieuw in. Op die manier kan ik echt potten thee leegdrinken :') Dat i.c.m. op vaste momenten (voordat ik de deur uitga ofzo) een paar glazen water en ik drink tegenwoordig makkelijk 2L op een dag.. :+

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:26

sasjaaa schreef:
Wat appart zeg, nooit beseft dat mensen dat hebben
ik heb het juist andersom, ik heb altijd dorst, heb na het eten al anderhalve liter water op, heb nog steeds dorst..

Laat je eens testen op suikerziekte, dit kan echt een teken zijn dat je die ziekte hebt. Veel drinken en nog steeds dorst hebben.
Hoeft niet maar ik ken mensen hetzelfde hadden met drinken en die bleken suikerziekte te hebben.

Ben wel jaloers op je drie liter drinken per dag, van mijn dokter moet ik op die hoeveelheid zitten terwijl ik amper aan een liter kom ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:37

primera schreef:
sasjaaa schreef:
ik heb het juist andersom, ik heb altijd dorst, heb na het eten al anderhalve liter water op, heb nog steeds dorst..

Laat je eens testen op suikerziekte, dit kan echt een teken zijn dat je die ziekte hebt. Veel drinken en nog steeds dorst hebben.
Hoeft niet maar ik ken mensen hetzelfde hadden met drinken en die bleken suikerziekte te hebben.

Ben wel jaloers op je drie liter drinken per dag, van mijn dokter moet ik op die hoeveelheid zitten terwijl ik amper aan een liter kom ;)

Ik heb een lage suiker zou het dan kunnen dat ik daarom zo weinig drink?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:59

hier nog een pannekoek die t steeds vergeet maarrrrr.... ik heb de drink water app op mijn telefoon werkt perfect. om de 2 uur klinkt er een geluidje en moet je drinken. ieder glas dat je drinkt moet je aanvinken. helpt erg goed.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 06:40

Ik volg even! Ik drink ook heel weinig, als ik al dorst heb ben ik na één slok meestal wel weer verzadigd. :Y) Ik sta er ook bekend om om de helft van mijn glas te laten staan... Soms na het paardrijden heb ik écht dorst, heerlijk is het dan om te drinken. :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 07:20

Als je dorst hebt, ben je al te laat met drinken. Je moet dus niet wachten tot je dorst hebt. Dan kan je inderdaad soms wachten tot je een ons weegt.
Overigens geeft weinig drinken eerder reden tot nierstenen dan blaasontsteking, en geloof me, je wilt geen nierstenen...Dat doet gillend pijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 07:27

Ik heb hier ook last van, maar ik heb ook nog eens het 'probleem' dat ik gewoon niks weg krijg als ik geen dorst heb. Ik drink al moeilijk, maar als ik geen dorst heb krijg ik het gewoon niet door m'n keel. Met als gevolg dat ik vrij weinig drink. Ik zie zelf het probleem niet zo, ik functioneer prima en heb nooit ergens last van. Wat wel helpt bij mij is gewoon hele grote theemokken gebruiken dat moet ik dan wel opdrinken voordat het koud wordt.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 07:32

Ik heb 't ook dus volg even!
Inderdaad uit schuldgevoel even een glas water naar binnen werken.
Heeft er trouwens hier iemand ook echt moeite met water naar binnen werken? Ik kan bijvoorbeeld geen grote slokken water/sap/etc naar binnen werken maar met eten wel.. Dus met een glas water ben ik een kwartier bezig :=

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 07:47

ik volg ook want heb ook het zelfde probleem :p ik drink meestal maar 2 glazen per dag en vergeet het ook vaak om wat te drinken. :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:03

Ik heb er inderdaad ook moeite mee om een glas water in 1 keer leeg te drinken, al helemaal als ik geen dorst heb. Ik drink ook bijna nooit water.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:12

Wat herkenbaar allemaal! Ik heb zelf helaas wel last van hoofdpijn en het lijkt me niet raar als het daardoor komt.

Met mijn huidige werk drink ik wel meer en regelmatiger, maar op gewone dagen kan de eindstand misschien net 1 glas zijn?

Ik moet er wel wat meer aan gaan doen, maar zoals velen hier houd ik ook niet echt van water en krijg ik een glas dan echt met moeite weg, wat zeg ik; een plastic bekertje is dan al bijna te veel, merkte ik gister op werk..

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:04

primera schreef:
sasjaaa schreef:

Klopt, ben er al voor bij de dokter geweest en heb me al lateb testen.. niks te vinden..

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:15

Hier ook hetzelfde probleem, en mijn vriend drinkt juist ontzettend veel dus die is altijd verbaasd hoe ik het vol hou op zo weinig drinken!
Interessant dat weetje over dat je denkt dat je honger hebt, maar eigenlijk dorst hebt, ga ik eens proberen!