Hoe storend is uitgroei??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:58

Wat hierboven is gezegd, uitgroei na highlights kan best mooi staan.
Maar wat jij beschrijft is een heel groot kleurverschil. Is er niet een andere kapper die wel de kleur verf heeft zoals het haar van je dochter is?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:59

Was hier laatst over bezig met een vriendin. Het viel ons op dat steeds meer mensen gewoon rond liepen met uitgroei, alsof het een trend is ofzo.
Ik zelf vind het persoonlijk niet mooi en ook niet verzorgd ik zou het laten verven..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:22

Ach, ik laat mijn haar om de 8 weken ontkleuren maar dan heb ik echt al een uitgroei van 3 cm :') Vaker dan 8 weken wil ik niet, daar gaat het kapot van.

Even een foto:

Afbeelding

Alleen is mijn haar wit en ik heb heel veel krullen.

Anoniem

Re: Hoe storend is uitgroei??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:02

Moet zeggen dat ik het bij jou inderdaad leuk vind staan Lieveli, heb je geluk mee! :j :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:03

Ja maar dit ben ik dus niet... := maar mijn haar groeit wel zo uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:07

Oh haha, niet zo goed gelezen. :')
Maar het idee - ziet er goed uit, haha.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:09

met highlights en lowlights kom je inderdaad een heel eind.

Dan is de uitgroei wat 'gebroken', niet meer zo'n rechte streep. En uitgroei van fijne high/lowlights is lang niet zo storend.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:14

Mijn haar groeit dus andersom uit. Donkerbruin geverfd, zelf blond. :')
Dus ja, dat is gewoon erg lelijk. Alleen ik leef niet op een goudmijn (daarnaast ook schadelijk voor je haar) dus verf toch echt pas weer na 8 weken.
Heb dan wel een cm uitgroei ja, jammer dan.. Paar jaar terug was dat erger trouwens, toen groeide het echt als een idioot en zag je het na 2/3 weken al. Dát was verrot. Nu groeit het niet meer zo snel (hoeft van mij ook niet, vind deze lengte prima haha :D ) dus eigenlijk valt het best wel mee.

Gewoon haar wat meer naar achteren borstelen, vaker staart in of een leuk hoedje/petje als accessoire dragen.

Snap dat mensen het niet mooi vinden, maar die ene cm uitgroei die je nog redelijk kan verbergen kan ik niet mee zitten hoor..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:27

_mexx_lady_ schreef:
Was hier laatst over bezig met een vriendin. Het viel ons op dat steeds meer mensen gewoon rond liepen met uitgroei, alsof het een trend is ofzo.
Ik zelf vind het persoonlijk niet mooi en ook niet verzorgd ik zou het laten verven..

Wat zou je zeggen van crisis? Ik sprak laatst met mijn kapster en zij zei dat het duidelijk te merken was dat mensen minder vaak naar de kapper gingen en daar ook minder uitgaven. Als je het geld er niet voor (over) hebt, even kiezen op elkaar, uit laten groeien en er vooral niet meer aan beginnen :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:40

Vind uitgroei echt vreselijk. Heb het zelf zwart met mahonie rood en als ik uitgroei heb lijkt het net of ik grijs word. .Ik ben zelf ook asblond. Ik denk dat bleken en daar verf in gooien wat het dichtstebij haar eigen kleur past, zodat de uitgroei niet zo opvalt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:45

Om nou iedere keer naar de kapper te gaan voor een beetje uitgroei..wordt een duur grapje :=
Kan me zelf niet echt druk maken om wat andere mensen vinden van m'n haar, heb rood haar met blonde uitgroei dus valt ook niet echt op verder. Meesten vinden het net leuk om éindelijk m'n eigen haarkleur te zien :')

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:54

Uitgroei vind ik onverzorgd staan. De foto van lieveli vind ik persoonlijk op het randje (zou het zelf bijwerken).

Highlights is inderdaad een uitkomst, maar dat moet dan wel dun & ook dat moet om zoveel maanden bijgewerkt worden. Daarnaast kan een goede kapper, zoals anderen zeggen, kleuren mengen tot een goede basis.

Soms kun je je uitgroei nog iets verbergen door je haar los te dragen en krullen erin te zetten.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:04

Ik vind niet dat highlights bijgewerkt hoeven te worden.. Veel nemen het elke zomer en verder niet maar vind dat niet lelijk hoor :) Ik laat zelf mijn uitgroei nu een heel stuk uitgroeien en doe dan highlights zodat ik er voorlopig van af ben :)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:50

Ik heb ( bijna ) hetzelfde probleem als je dochter, ik heb van mezelf donkerblond haar en ik verf het al jaren bruin en soms ook met blonde plukken erdoor. Maar nu ik weer terug wil naar mijn oude kleur is dat zo lelijk met die uitgroei. Ik had nu donkerbruin haar en heb er lichtbruine highlights in gezet. Nu valt mijn hele uitgroei (bijna ) niet meer op! Laat ik het zo zeggen; het ziet er niet storend of onverzorgd uit. Dus wat ik zou doen is er een laatste keer highlights door zetten ( niet te licht ) en dan zal het geleidelijk en mooi uitgroeien!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:08

Als het erg opvalt dan is het inderdaad verschrikkelijk en snap ik je dochter helemaal!

Ik zou gewoon der haar laten verven in een kleur die dicht bij der eigen zit, wat dunnen highlights erdoor en niemand die er meer wat van ziet. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:13

Wieldop schreef:
Uitgroei vind ik onverzorgd staan. De foto van lieveli vind ik persoonlijk op het randje (zou het zelf bijwerken).

Highlights is inderdaad een uitkomst, maar dat moet dan wel dun & ook dat moet om zoveel maanden bijgewerkt worden. Daarnaast kan een goede kapper, zoals anderen zeggen, kleuren mengen tot een goede basis.

Soms kun je je uitgroei nog iets verbergen door je haar los te dragen en krullen erin te zetten.

Ik ga over 8 dagen naar de kapper :=

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:18

Misschien heb ik een heel dom idee..
Maar misschien kan je de kleur die ze erin heeft gezet, 'niet permanent' ook krijgen.
Die je er dus weer uit kunt wassen.
Dan kun je gewoon blijven sparen en als je het op een gegeven moment niet meer lelijk vind (als het 2/3 eigen kleur is en 1/3 verf) dan kan je misschien stoppen met de niet permanente..?

Ik vind persoonlijk uitgroei echt extreem lelijk:$
Vooral als het blond is geverft en dan van de bruine uitgroei.. neh, ik vind het niet mooi:(
x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:22

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:55

Alleen als je het verft zal dat ombre effect er niet zo uit gaan zien omdat je een rechte lijn krijgt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:10

dan moet je met de geverfde kleur de lijn een beetje vervagen, ik zou persoonlijk gewoon met de geverfde kleur steeds highlights maken in het uitgroei gedeelte, dan valt het minder op

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:11

Volgens mij is als je je haar lichter hebt geverfd uitgroei niet zo'n probleem omdat het wel een soort van stoer kan staan.
Maar donker haar en lichte uitgroei is vaak niet mooi. Maar mijn zusje heeft het opgelost met low lights. Proberen lichte plukjes te verven zodat het minder opvalt.

Geloof dat het voor kappers heel moelijk is om terug naar blond te kleuren. Vanwege pigmenten in de verf oid. Of je moet het geheel ontkleuren, dan heb je heel licht/blond haar en is het makkelijker terug te laten groeien in je eigen kleur.

Maar er zal vast wel een kapper zijn die er wel iets mee kan hoor, in al die tv programma's kunnen ze ook alle kleuren veranderen continu. Gewoon eens naar een duurdere kapper gaan of eens informeren bij kinki kappers/ Waxx kappers
Succes!

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:15

Amaris schreef:
met highlights en lowlights kom je inderdaad een heel eind.

Dan is de uitgroei wat 'gebroken', niet meer zo'n rechte streep. En uitgroei van fijne high/lowlights is lang niet zo storend.

Die tip wilde ik inderdaad ook geven!

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:25

Ik heb mijn haar heel donkerbruin geverfd, en ben ook van mezelf asblond. Heb het een maand geleden voor het laatst geverfd en heb nu al weer 1 cm uitgroei. Het kan mij echt geen reet schelen wat andere er van vinden. Ja mooi is anders maarja, ik moet het er maar mee doen. En wat Dominique_96 zegt, mensen komen altijd ff vragen wat nou mijn echte kleur is :P
Ik ben ook van plan om weer lichter te gaan, maar ik twijfel heel erg of ik het zal laten bleken of het geleidelijk te laten doen met highlights enz.
Mijn haar is nu zo (de uitgroei zie je hier niet)
Afbeelding

En ik wil het graag zo:
Afbeelding

Beetje off-topic :+