laser ontharing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

irisloove

Re: laser ontharing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:49

ik heb mn bikinilijn en de rest beneden laten laseren. Had in de zomer altijd gezeik met mn bikinilijn!
Koste wle 35 euro per keer. En je moet precies om de 3 weken het laten doen, om alle haarfases te laseren. Ben nu 10x geweest en ben er, zo goed als, van af!

Geen ellende meer in de zomer!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:50

Ik doe nu IPL bij een schoonheidssalon in de buurt (niet bij Pulzz dus) en het valt mij ook mee hoe duur het is. (35 euro voor oksels)
Bij mij werd er meteen al aangegeven dat ze een reductie van 80-90% kunnen geven en dat je waarschijnlijk elke 2 jaar 2-3 keer terug moet komen om wakker geworden haren weer te behandelen. Heel netjes dat dat gewoon eerlijk erbij vermeld wordt. Mensen die adverteren dat je nooit meer haargroei hebt en dat het allemaal weg gaat geloof ik dus ook niet.
Ik ben nu 1 keer geweest en zie nu al minder en dunnere haartjes, waardoor ik bij scheren van m'n oksels al bijna geen irritatie meer heb. Dat maakt het voor mij al het geld waard!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:52

Voor mij geen IPL meer. Ik was ook bij Pulzzz. Leuk resultaat als je regelmatig langsgaat. Zo goed als haarvrij! Toen kon ik eventjes niet, en binnen de kortste keren weer een volle bos hoor. Maar na dat jaar regelmatig behandelen was ik wel heel wat geld lichter. Had ik er graag voor overgehad als het daarna ook grotendeels weg zou blijven. Maar dat deed het dus niet. En dat het met hormonale schommelingen te maken zou hebben, da's dan wel héél toevallig, op het moment dat ik met het flitsen stop...

Ik was heel positief toien ik behandeld werd, maar ik ga niet meer terug. Zonde van het geld geweest. Wéér iets wat niet werkt. Ook al beweren zij van wel.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:55

Maar zou het eventueel een optie zijn om alleen voor de zomer je bikinilijn te doen met IPL? In de winter vind ik het allemaal niet zo erg, hou het gewoon een beetje bij, maar in de zomer wil ik het liefst alles gewoon weg hebben, maar als ik dan vaak scheer krijg ik allemaal bultjes.

Mijn oksels en benen vind ik niet zo erg, maar die stomme bikinilijn..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:58

Dan moet je wel een tiojd vantevoren beginnen. Bij mij zag je direct al flink verschil, maar er kunnen ook rustig weet-ik-niet hoeveel behandelingen overheen gaan voordat alles weg is.

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:01

bij mij duurde het echt heel lang voor het écht minder werd! Maar ben er nu wel bijna vanaf (en 9maand verder)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:58

GamblersCup schreef:
Voor mij geen IPL meer. Ik was ook bij Pulzzz. Leuk resultaat als je regelmatig langsgaat. Zo goed als haarvrij! Toen kon ik eventjes niet, en binnen de kortste keren weer een volle bos hoor. Maar na dat jaar regelmatig behandelen was ik wel heel wat geld lichter. Had ik er graag voor overgehad als het daarna ook grotendeels weg zou blijven. Maar dat deed het dus niet. En dat het met hormonale schommelingen te maken zou hebben, da's dan wel héél toevallig, op het moment dat ik met het flitsen stop...

Ik was heel positief toien ik behandeld werd, maar ik ga niet meer terug. Zonde van het geld geweest. Wéér iets wat niet werkt. Ook al beweren zij van wel.

Dit dus. Exact dezelfde ervaring, ik kan mensen alleen maar aanraden hun geld in hun zak te houden. Of je moet het niet erg vinden om elke 6 weken te blijven langs gaan. Doe je dat niet dan groeit alles weer volle bak terug. Bij mij is in ieder geval niet meer te zien dat er ooit iets aan geflitst is. Ook absoluut geen verminderde haargroei of iets.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:25

Bluh dus er is eigenlijk geen ideale manier om alles een beetje haar vrij te houden? :(

Scheren ben ik nooit echt fan van geweest, brrr die stoppels, en mijn huid gaat naar doen als ik te veel scheer.

Waxen/harsen geeft een mooi resultaat, alleen moet je tussendoor wachten dus op die momenten heb je wel haar. En pijnlijk natuurlijk xD

En laseren/ipl is dus ook niks?

Wanneer wordt nou de ultime haar vernietiger uitgevonden? :')

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:36

Zo, wat een wisselende resultaten hier... Mijn zus doet het nu ook en die is heel tevreden. Ik zit nog steeds te twijfelen.

Het schijnt trouwens zo te zijn dat je het vergoed kunt krijgen via de verzekeraar, heeft iemand daar al ervaring mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:09

Kana schreef:
Mars schreef:
Er wordt echter wel veel geadverteerd met IPL als zijnde permanent, dat vind ik dan weer niet zo netjes.

Niks is echt permanent. Zowel laseren als IPL niet.

Dan moet men daar ook niet mee adverteren.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:15

Mars schreef:
GamblersCup schreef:

Dit dus. Exact dezelfde ervaring, ik kan mensen alleen maar aanraden hun geld in hun zak te houden. Of je moet het niet erg vinden om elke 6 weken te blijven langs gaan. Doe je dat niet dan groeit alles weer volle bak terug. Bij mij is in ieder geval niet meer te zien dat er ooit iets aan geflitst is. Ook absoluut geen verminderde haargroei of iets.

Ik heb ook precies hetzelfde meegemaakt. Gelukkig kreeg ik een groot deel van de kosten vergoed van de verzekering, maar ik had het net zo goed niet kunnen doen. Kost een hoop tijd en geld, en pijnloos is het ook niet (wat ze ook vaak beweren :x )

Het enige wat bij mij wel lijkt te werken is epileren. Ik heb een paar kale plekken op m'n onderbenen, daar groeit echt helemaal niks meer :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:16

Ts, heb je wel donkere haren? Want het werkt niet voor blonde haren.

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:57

vuurneon schreef:
Ts, heb je wel donkere haren? Want het werkt niet voor blonde haren.

Ik heb hele donkere haren en een hele lichte huid. Dat schijnt wel het beste te zijn.

Nu ik deze verhalen zo hoor, begin ik wel te twijfelen! als de verzekering het zou vergoeden zou mooi zijn! dan zou ik het in ieder geval kunnen proberen! ik kan wel tegen een beetje pijn ;) en ik ben het scheren zooooo zat!!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:36

Verzekering vergoedt (zo ver ik weet) alleen behandeling van gezichtsbeharing, en alleen na een doorverwijzing van een arts. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen - ik heb ook donkere haren en een hele lichte huid, maar alles is gewoon weer teruggegroeid.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:06

Traiectum schreef:
Verzekering vergoedt (zo ver ik weet) alleen behandeling van gezichtsbeharing, en alleen na een doorverwijzing van een arts. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen - ik heb ook donkere haren en een hele lichte huid, maar alles is gewoon weer teruggegroeid.

ook lichaamsbeharing kan in sommige gevallen vergoed worden, maar alleen wanneer sprake is van een medische indicatie, dus bijvoorbeeld een ontstekingsreactie op scheren én donkere haargroei

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:54

C_estmoi schreef:
Traiectum schreef:

ook lichaamsbeharing kan in sommige gevallen vergoed worden, maar alleen wanneer sprake is van een medische indicatie, dus bijvoorbeeld een ontstekingsreactie op scheren én donkere haargroei

Dus als je donkere haargroei hebt word het vergoed? of moet het het beide zijn

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:11

Yv_ schreef:
Ik heb het gedaan een paar jaar geleden, ben ook dik 2 jaar bezig geweest (uiteraard met tussenposen).
1500 euro lichter en toen was het nog steeds niet helemaal weg. En dat terwijl ik het ideale lichte huidje heb met donkere haren zeg maar. Was overigens alleen bikinilijn voor die 1500 euro. Nu, paar jaar verder, zie je nauwelijks dat ik ooit laser heb gedaan :'). Daarbij deed het ook nog verrekte pijn.
Nee, weggegooid geld helaas

Precies mijn ervaring.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:54

hannah2312 schreef:
Dus als je donkere haargroei hebt word het vergoed? of moet het het beide zijn

Nee, zo simpel werkt het niet ;) :D
Als je door de dokter wordt doorgestuurd. Betekend een medische reden. En dat kan ook zijn dat je er zó depressief van wordt... maar dit zijn echt wel uitzonderingen hoor, je wordt niet doorgestuurd omdat je het lastig vindt om te scheren ;)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:57

Mijn verzekering vergoedde overigens alleen gezichtsbeharing (na een verwijzing van de huisarts), maar dat is al een aantal jaar geleden, dus misschien is dat inmiddels veranderd. Zo'n medische indicatie krijg je trouwens echt met moeite, daar heb je een hele goede bewijsbare reden voor nodig.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:06

Ik ben wel positief over IPL, heb het een keer of 5 gedaan, bikinilijn en oksels. Zeker in de bikinilijn merk ik veel verschil. En voor diegene die het over een uur flitsen had: bij mij duurde het 5 minuten :')
Oksels was totaal niet pijnlijk, bikinilijn was op sommige plekken geen pretje zeg maar :D
Bij Groupon komen ook wel eens coupons langs hiervoor, scheelt ook nog.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:07

Ik ben €1500,- lichter aan volgens mij ipl voor alleen mijn bikinilijn en denk rond de 10-12 om de 6 weken behandelingen en ben toen gestopt ivm de kosten maar nog niet het gewenste resultaat helaas met nu een half jaar verder en ben weer terug bij het oude. Dus baal er ontzettend van, weg geld!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:08

IKbenEllen: Jep, totdat je er mee stopt. Oerwoud! :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:10

Lijkt me niet dat dat IPL geweest is of je .... Hoe zeg ik dat aardig... Moet wel heel harig geweest zijn down under :=
Ik betaalde rond de 30/40 euro per keer.

Lafayette

xJess schreef:
Yv_ schreef:
Ik heb het gedaan een paar jaar geleden, ben ook dik 2 jaar bezig geweest (uiteraard met tussenposen).
1500 euro lichter en toen was het nog steeds niet helemaal weg. En dat terwijl ik het ideale lichte huidje heb met donkere haren zeg maar. Was overigens alleen bikinilijn voor die 1500 euro. Nu, paar jaar verder, zie je nauwelijks dat ik ooit laser heb gedaan :'). Daarbij deed het ook nog verrekte pijn.
Nee, weggegooid geld helaas

Precies mijn ervaring.

Sluit ik me bij aan! Ik was ook de ideale persoon, verwijzing van de huisarts gehad zelfs.

IKbenEllen

GamblersCup schreef:
IKbenEllen: Jep, totdat je er mee stopt. Oerwoud! :D

Ik ben in september gestopt. No bushes there :D