Flowerbomb schreef:Jorinda schreef:Dat verschilt per persoon. De één heeft er maar een paar weken last van, de ander echt maandenlang. Ik heb, net zoals Leverage, Myalgische Encefalomyelitis (ME, is niet hetzelfde als CVS!). Ze weten niet of dit erfelijk is (mijn moeder heeft het ook) of dat Pfeiffer een oorzaak daarvan kan zijn. Ik heb ook antistofffen voor Pfeiffer in mijn bloed en mijn huisarts zei dat heel veel mensen dit hebben en dan bijvoorbeeld als peuter Pfeiffer hebben gehad.
Hoe hebben ze bij jou ME vastgesteld?
Al het andere (waar je dezelfde klachten van kan krijgen) uitsluiten. Is een traject geweest van ruim 2 jaar.
In het buitenland hebben ze gerichtere onderzoeken en zelfs misschien een behandeling(smogelijkheid), maar de Nederlandse overheid wil geen geld vrijmaken voor deze onderzoeken in Nederland en stempelt het af als een psychologische ziekte. Ik vind dat echt belachelijk als in minstens 3 buitenlandse landen (België, Noorwegen en USA) is aangetoond dat ME een lichamelijke ziekte is, en dus geen psychische. Maar goed, wie ben ik....

werkt voor mij ook prima verder.
Heb er toen wel mijn eindexamen een jaar voor moeten opschuiven maar daar heb ik zeker geen spijt van.
)
Denk misschien komt het dan door de pfeiffer ofzo