Pfeiffer, hoe lang merkbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:15

Flowerbomb schreef:
Jorinda schreef:
Dat verschilt per persoon. De één heeft er maar een paar weken last van, de ander echt maandenlang. Ik heb, net zoals Leverage, Myalgische Encefalomyelitis (ME, is niet hetzelfde als CVS!). Ze weten niet of dit erfelijk is (mijn moeder heeft het ook) of dat Pfeiffer een oorzaak daarvan kan zijn. Ik heb ook antistofffen voor Pfeiffer in mijn bloed en mijn huisarts zei dat heel veel mensen dit hebben en dan bijvoorbeeld als peuter Pfeiffer hebben gehad.

Hoe hebben ze bij jou ME vastgesteld?

Al het andere (waar je dezelfde klachten van kan krijgen) uitsluiten. Is een traject geweest van ruim 2 jaar.

In het buitenland hebben ze gerichtere onderzoeken en zelfs misschien een behandeling(smogelijkheid), maar de Nederlandse overheid wil geen geld vrijmaken voor deze onderzoeken in Nederland en stempelt het af als een psychologische ziekte. Ik vind dat echt belachelijk als in minstens 3 buitenlandse landen (België, Noorwegen en USA) is aangetoond dat ME een lichamelijke ziekte is, en dus geen psychische. Maar goed, wie ben ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:16

TeSs2411 schreef:
@[naam], ik heb dus echt precies hetzelfde als wat jij beschrijft.. en bij mij hebben ze het ook op de pfeiffer van vroeger gelegd. ( Buiten het feit om dat ik ook een chronische vitamine D tekort heb, maar daar slik ik tabletten voor, dat uit zich namelijk ook in vermoeidheid )

Ik vind gewoon lastig als ik geen duidelijke oorzaak heb.. word er soms moedeloos van...
Welk merk tabletten slik jij? Of heb jij ze via de ha?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:56

Anoniem schreef:
TeSs2411 schreef:
@Peca, ik heb dus echt precies hetzelfde als wat jij beschrijft.. en bij mij hebben ze het ook op de pfeiffer van vroeger gelegd. ( Buiten het feit om dat ik ook een chronische vitamine D tekort heb, maar daar slik ik tabletten voor, dat uit zich namelijk ook in vermoeidheid )

Ik vind gewoon lastig als ik geen duidelijke oorzaak heb.. word er soms moedeloos van...

Ik heb gewoon vitamine tabletten van de kruidvat gekocht. Heb via de huisarts eerst elke maand een vitamine D shot gekregen ( spuit die je oraal moet nemen ) dat 9 maanden lang en toen moest ik maar voor tabletten gaan zorgen.. Huisarts deed er niks meer mee . ( Ben zowiezo geen fan van mijn huisarts.. die lacht me nog net niet uit )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:03

TeSs2411 schreef:
TeSs2411 schreef:
@[naam], ik heb dus echt precies hetzelfde als wat jij beschrijft.. en bij mij hebben ze het ook op de pfeiffer van vroeger gelegd. ( Buiten het feit om dat ik ook een chronische vitamine D tekort heb, maar daar slik ik tabletten voor, dat uit zich namelijk ook in vermoeidheid )

Ik heb gewoon vitamine tabletten van de kruidvat gekocht. Heb via de huisarts eerst elke maand een vitamine D shot gekregen ( spuit die je oraal moet nemen ) dat 9 maanden lang en toen moest ik maar voor tabletten gaan zorgen.. Huisarts deed er niks meer mee . ( Ben zowiezo geen fan van mijn huisarts.. die lacht me nog net niet uit )[/quote]

Lkkre huisarts dan... Pfff raar en zo vervelend als ze je niet serieus nemen.
Zal dat ook even onderzoeken dan, vit. D. Misschien helpt het mij wel.

Tess_C

Re: Pfeiffer, hoe lang merkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:10

Het gebeurd helaas steeds vaker merk ik, huisartsen die je amper serieus nemen en naar huis sturen met " kijk het nog maar even aan " om vervolgens de volgende dag bij spoed in het ziekenhuis te zitten.

Om het ontopic te houden. Ik denk dat veel mensen die nog last hebben van de nasleep van pfeiffer, best baat kunnen hebben bij die extra vitamine D. Het geeft toch net dat zetje extra in energie.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:16

TeSs2411 schreef:
Het gebeurd helaas steeds vaker merk ik, huisartsen die je amper serieus nemen en naar huis sturen met " kijk het nog maar even aan " om vervolgens de volgende dag bij spoed in het ziekenhuis te zitten.

Om het ontopic te houden. Ik denk dat veel mensen die nog last hebben van de nasleep van pfeiffer, best baat kunnen hebben bij die extra vitamine D. Het geeft toch net dat zetje extra in energie.

Dat is bij mij letterlijk gebeurd, ik wou door vermoeidheid niet naar school en voelde me niet normaal, met vader naar HA en die zij dat ik gewoon lui was en onder school uit wou komen. Paar dagen later lag ik in het ziekenhuis, door een geperforeerde darm en een ciste die op springen stond. Bijna dood, maar HA vond het blijkbaar niet belangrijk. Nooit meer terug geweest daar.

Maar ontopic, ik neem nu ook vit D, zoals gezegd met aantal andere vitaminen. Het helpt wel, en ik moet zeggen, je kunt het maar proberen, want de winter is echt zwaar, zo zonder veel licht en korte dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:22

Winter is zeker zwaar... Ik neem inderdaad ook extra vitamines, maar D ga ik nog apart nemen. Hopelijk helpt het iets.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:23

het verschilt idd het schijnt dat je het 18 maanden lang kan doorgeven..
ik heb er nu al 1,5 jaar last van en ben der nu bijna vanaf..

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:30

Pfeiffer... mijn haren gaan recht overeind staan bij dat woord. Inmiddels 8 jaar geleden, ik was heel ziek en zo dom om heel snel weer gewoon mijn leven op te pakken omdat ik in het laatste jaar van mijn studie zat en dat graag af wilde maken. Als ik het over kon doen had ik mijn studie een jaar stop gezet en een jaar in bed gaan liggen. 8 jaar later en ik voel me inmiddels acceptabel met fibromyalgie achtige klachten. Maar ik kan weer bijna alles! En vit d lijkt bij mij goed te helpen. Maar let goed op je lichaam, doe geen dingen die je niet aankan want de nasleep kan gigantisch zijn. De eerste 4 jaar kon ik nog niet eens een trap op lopen. Zo erg was het maar niet gelijk, dat kwam pas later toen ik dacht dat ik wel gewoon alles kon gaan doen en volledig instorte.
Laatst bijgewerkt door Madeliefjes op 18-01-14 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:31

Ik heb zeker nog meer dan 5 jaar last gehad van keelpijn als ik een keer minder geslapen had. Ik heb daarom een jaren lang heel goed op mijn nachtrust gelet.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:16

Ik heb toch vooral mentaal er problemen van gehad, was wel heel moe, maarja ik ben wel meer moe. Ik ging richting depressie. Maar vraag me af of daar meer mensen last van hebben/hadden?

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:23

Heb twee jaar geleden pfeiffer gehad. Ben toen een half jaar 'ziek' geweest. Zit op tweetalig Vwo, toen ook al. Ben dat gewoon blijven doen, speciaal rooster (zonder gym en andere nutteloze vakken), hoefde geen huiswerk te maken en mocht niet meer sporten (paardrijden). Na een half jaar was het over. Heb er mentaal niet veel problemen van gehad. Het enige was dat ik niet stil kon zitten en gek werd dat ik veel dingen niet kon. Wilde het liefste zo snel mogelijk weer beter zijn, nou dat waren uiteindelijk bij mij bijna exact 6 maanden.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:26

Ik lees dat veel mensen vitamine D slikken van de Kruidvat of zo. Mij is vaak verteld dat de vitamines van Kruidvat en Etos en andere drogisterijen minder goed werken dan vitamines van bijvoorbeeld de tuinen. In de vitamines van drogisterijen zitten meer chemische bestanddelen waardoor het lichaam het minder snel herkent als iets goeds en minder snel opneemt. De vitamines van de tuinen zijn helemaal natuurlijk en worden daardoor ook veel beter opgenomen. De vitamines van de tuinen zijn dan ook wel gelijk een stuk duurder haha. Maar ik merkte echt verschil. En er zijn natuurlijk regelmatig aanbiedingen, dus als je alles in de aanbieding koopt valt het nog mee.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:20

In veel gevallen werkt de tuinen goed inderdaad, maar als je en geen Tuin winkel in de buurt hebt zitten en de prijs vergelijkt. dan val je al snel op de kruidvat etc ;) werkt voor mij ook prima verder.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:41

Ik zou zelfs niet weten wat voor een winkel het is :')
Hebben hier wel een biovita, maar daar hebben ze gedeeltelijk dezelfde dingen als de kruitvat vitaminen. Bij vitaminen zijn waarden en verhoudingen erg belangrijk, maar het juist hebben van die dingen is ook een hele kunst

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:09

Eind 2011 is bij mij pfeiffer ontdekt, heb er uiteindelijk 8 maanden echt last van gehad. De maanden daarna nog goed optijd gaan slapen enzo maar inmiddels weer een volledig normaal leven :) Heb er toen wel mijn eindexamen een jaar voor moeten opschuiven maar daar heb ik zeker geen spijt van.

Enige verschil is dat ik voor m'n pfeiffer zelden ziek was en nu eigenlijk heel vaak. Loop dan dagen van te voren al rond met hoofdpijn en keelpijn, dan weet ik dat het weer zo ver is.. Denken jullie dat pfeiffer blijvend je weerstand kan aantasten?

Jammer om te lezen dat er meer mensen niet serieus werden genomen door hun huisarts, ik ben ook tot 3 keer toe hartstikke ziek weer naar huis gestuurd met het label "overspannen". (Vlak na de vakantie :? )

@Aria_zz, heb er toen mentaal ook wel wat last van gehad. Maanden thuis zitten, niks kunnen en alles missen breekt je op een gegeven moment toch op. Herkende mezelf toen nauwelijks terug. Is gelukkig samen met het virus vanzelf weer weggetrokken.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:10

Ik heb er eigenlijk een jaar of twee last van gehad. Inmiddels wel weer de oude, bij mij hielpen visoliecapsules redelijk om weer wat actiever te worden :) en verder regelmaat, op tijd naar bed en op tijd er uit.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:27

IvankBacardi schreef:
het verschilt idd het schijnt dat je het 18 maanden lang kan doorgeven..
ik heb er nu al 1,5 jaar last van en ben der nu bijna vanaf..

Mij is verteld dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd, die duurt volgens wiki 10 dagen tot 3 maanden..
Beetje zuur dat je pas klachten krijgt na de incubatietijd, daardoor verspreidt het virus zich natuurlijk makkelijk.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:06

Hadden jullie ook darmproblemen bij jullie pfeiffer?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:08

Ik heb spastische darm, dus heb altijd wel last van mijn darmen :o
Maar niet speciaal meer ofzo. Je kunt er wel vatbaarder voor zijn omdat je weerstand minder is denk ik.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:09

Hmh, oke. Omdat ik al een week het idee heb dat ik naast de pfeiffer een buikgriep heb, maar het gaat niet over := Denk misschien komt het dan door de pfeiffer ofzo

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:10

Pfeiffer gaat nooit meer uit je lijf en op gezette tijden (stress, slecht eten, weinig slaap enz,) kan ineens hij de kop weer opsteken.
Zorg goed voor je zelf dan kun je voorkomen dat het weer tevoorschijn komt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:11

Heb wel nog ergens gelezen dat buikgriep voorkomt ja, maar keelontsteking ook. Je weerstand is gewoon niet optimaal en in deze tijd van het jaar kom je wel gemakkelijk buikgriep tegen natuurlijk.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:15

yarrah schreef:
Pfeiffer gaat nooit meer uit je lijf en op gezette tijden (stress, slecht eten, weinig slaap enz,) kan ineens hij de kop weer opsteken.
Zorg goed voor je zelf dan kun je voorkomen dat het weer tevoorschijn komt.

pfeiffer gaat wel uit je lijf.. het heeft tijd nodig

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:50

Jij zegt het..... het heb meegemaakt. Waar ik van de doctoren te horen heb gekregen dat hij nooit meer uit je lijf gaat. Meerdere ex-pfeiffer patienten hebben dit ook te horen gekregen toen ze weer met klachten bij de huisarts kwamen.