Ervaringen: Osteopathie voor mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Re: Ervaringen: Osteopathie voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:38

Ik heb er geen positieve effecten uitgehaald, het bleken bij mij gewoon de zenuwen in m'n armen te zijn (kwam de orthopeed achter). Hij heeft mij verteld dat vannuit mijn rug kwam terwijl ik voor de rest nergens last van had.. Vond het ook nog is erg duur, 85 euro per sessie. Bij ons werd de helft maar vergoed, ga liever naar een mijn fysio

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:48

Ik heb ook goede ervaringen met osteopathie betreffende rug-en nekklachten.
Mijn osteopaat vertelde trouwens dat de opleiding fysiotherapie hier een vereiste is om osteopathie te mogen doen. En hij kraakt alleen als het echt niet anders kan. Verder gebruikt hij alleen andere manieren om je te helpen.
Na een behandeling maakt deze osteopaat een vervolgafspraak, maar als de klachten weg zijn mag je gewoon afbellen. Vaker dan 3x ben achter elkaar ben ik nog nooit geweest.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:03

2 verschillende osteopaten gehad maar alle manipuleerde dat het kraakte.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:51

Mando schreef:
Een osteo legt je niet in de kreukels hoor Zoolganger.. dus het lijkt me stug dat hij de hernia in een ruggenmerg gedrukt wordt.

Ik heb nog nooit in een wokkel gelegen bij hem... _O-

"Voldoende ontspanning van deze vliezen is essentieel voor een goed functionerend lichaam en belangrijk voor het zelfgenezend vermogen van het lichaam. Een osteopaat zorgt voor voldoende soepelheid van de verschillende weefsels en vliezen. Dit gebeurt handmatig, meestal met zachte druk, soms iets steviger maar altijd met respect voor de cliënt. "

Sorry, was iemand die ook chiropraktijk deed, vandaar dat die chirurg hem niet zo mocht. :+

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:59

Ik heb ook goede ervaringen. Zowel mijn kindjes als ik. De kinderarts en gyneacoloog adviseerde me na de geboorte van mijn kinderen naar een osteopaat te gaan.
Meestal ga ik een paar keer per jaar, omdat mijn migraine dan weer erger wordt. Na twee behandelingen merk ik dat het weer minder wordt en meestal ben ik er dan weer een jaar vanaf.