Ik ben in een depressie aan het belanden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Re: Ik ben in een depressie aan het belanden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 15:33

Helaas sporten gaat moeilijk, fitness mag ik niet. Is blijkbaar ook niet goed op mijn leeftijd. En school gaat altijd eerst dus tegen dat m'n hw gedaan is is het donker en dan mag ik niet meer naar buiten tenzij het met de hond is. Maar dat is dan max 20 minuten wandelen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:50

Ga lekker iedere dag een uurtje dansen in je slaapkamer! zet zumba filmpjes op via youtube en leer de dansjes of zoek de clips op van de nummers die je leuk vind en kijk of daar dansje bij horen. Heb je niets voor nodig, kan iedere dag en is echt heel leuk en gezond.

In de winter is er minder licht dan in de zomer. Licht zorgt ervoor dat je lichaam warm wordt, je beter slaapt en tot rust komt, je meer energie hebt ed. Doordat het minder licht is in de winter, neemt dit ook af. Hierdoor word je dus futloos, moe, verlies je focus en concentratie en dat zijn allemaal symptomen van depressie. Er zijn ook veel meer mensen met een winterdepressie dan dat ze dit in de zomer hebben. Met speciale lampen bootsen ze zonlicht na, het is geen zonnebank en je wordt er dus niet bruin van. Je huisarts kan je hier meer over vertellen

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 18:12

Weer even een updateje
Ben vandaag naar mijn psychologe geweest, omdat ik het heel erg moeilijk vindt om over de scheiding te praten hebben we over mij studie keuze gepraat. Over 2 weken ga ik weer. De ruzie tussen mij en mijn vrienden wordt steeds erger. Pfff... Daarnet was ik de paardjes gaan eten geven en Beatle (mishandelde shet) bleef staan om te aaien. Voor de eerste keer :D ben heel blij met deze doorbraak

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:54

wat leuk van je shet :D!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 18:01

Even terug een update
Het is terug goed met mijn beste vriendin, we hebben besloten op school wat afstand te houden van elkaar maar na school veel samen te gaan doen. Morgen hebben we met de klas filmforum, dan gaan we de hele dag film kijken, morgen namiddag lekker naar de paardjes dus. Ik voel me weer beter alleen ben ik niet optimaal gezond. Tegenwoordig weer snel last van m'n maag en veel hoesten, kan ook slecht tegen de koude terwijl het nog niet eens goed vriest.

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:07

Wat fijn dat het weer goed gaat met je vriendin! Dat is goed nieuws!

En een filmforum klinkt ook leuk, en daarna nog lekker naar de paarden ook. :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 18:10

Ik krijg deze lente ook nog gratis mijn verzorgpony :D. Dan heb ik 2 shets en een haflinger. Heb ook nog een leuke jongen leren kennen :) wie weet wordt dat wel iets

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:13

Wauw super!
Je moet het maar zo bekijken: het gaat me allemaal alweer iets beter af!
Nog heel veel succes met alles! Het komt vast wel goed! :D
Gewoon lekker met de paardjes bezig blijven als het moeilijk is misschien kun je daar dan troost vinden

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:16

Veel succes :)
Probeer doelen voor jezelf op te schrijven. En dan bedoel ik ook doelen waar je aan wilt werken. (Bv je problemen) En probeer daar samen met een therapeut aan te werken.
Zou zonde zijn als je je pubertijd zo moet doorbrengen (geloof me, ik kan het weten)

En krop niks af, praat alles van je af, sta open voor hulp van anderen. Hoe kleiner je je wereld maakt, hoe kleiner hij ook wordt.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 10:47

Ik heb net te horen gekregen van mijn vader dat mijn kat is overleden.
Hij was nog maar 10 maand. Hij pakte altijd muizen en ratten en is dus gestorven aan ratten vergif.
We zijn dus weer beneden. Hij was me zo dierbaar, ik had hem zelf gevonden op straat, helemaal uitgemergeld en onder de vlooien. Waarom juist hem?? Ik ga hem zo missen. Mika <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:49

He bah :( Sterkte.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:50

sterkte :(:)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 10:57

Ik ga je missen kleine grote vriend
Afbeelding

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 16:18

Zoals ik al eerder zei
Mijn gezondheid is niet optimaal. Ik zit vandaag alweer thui. Voor de 4e keer deze maand. Dit keer met keelpijn....
Pff ik wil gewoon niet meer naar school, wil mijn vrienden niet meer zien, ik wil bij mijn paarden zijn en mijn kat terug! Dat is wat ik wil.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:16

Hup niet zeuren en in de benen!! Thuis zitten word je alleen maar nog zieker en depressiever van!!
Lekker naar buiten en naar school!! niemand krijgt alles wat ie wil!!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:21

Van school wordt ik juist depri
Ik kan er niets van daar

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:28

Allereerst vind ik het heel knap dat je dit laat weten hier. Zelf heb ik alles altijd ontzettend opgepropt.
Ga lekker naar buiten! Als je niet naar school wilt, ga dan eens naar het bos met je hond voor een uur of 3. Muziekje erbij en je hoofd wordt goed leeg. Lezen werkt ook goed omdat je dan in een ander verhaal zit dan je eigen.
Mocht je dingen kwijt willen over je gescheiden ouders, mijn pb staat open. Mijn ouders zijn inmiddels 10 jaar gescheiden en ik heb daarin van alles meegemaakt

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 16:34

De regen momenteel bevorderd mijn humeur niet echt
Mijn vriendin ook niet, ik had afgesproken dat zij morgen naar mij ging komen om samen wat te doen met de paardjes (geen school morgen) zegt ze me nu dat ze misschien niet kan komen omdat ze gaat slapen bij de andere terwijl dat van ons al veel langer vast lag. Vinden jullie dat nu serieus?? Ik allesinds niet!

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:22

Hoezo kun je niks op school?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 12:19

Na mang terug een updateje
Heb daarnet mij shetlander gewassen tegen de luizen. Hij was verrassend braaf voor zijn doen. Straks gaan we ook mijn nieuwe poes halen :D school gaat wel niet zo lekker. Veel is er eigenlijk niet gebeurd.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:07

Pff we zijn weer beneden. Tussen mij en mijn vriendinnen gaat het weer niet lekker. Ik kan del terecht bij nog 2 klasgenoten maar dat is niet zoals mijn beste vriendin natuurlijk. Ook school gaat steeds slechter. Ik snap er echt niets meer van. Ik begin ook minder te eten gewoon puur omdat ik geen eetlust meer heb. En dat is nu echt niet het moment omdat ik al te mager ben. Het zit gewoon allemaal niet mee. Heb ook weinig energie ook al slaap ik veel. Maar volgend jaar nieuwe school met nieuwe richting en nieuwe vrienden, dus hopelijk nieuwe en goede start.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:36

Je zegt dat je weinig eet, weinig energie hebt en veel slaapt? Heb je al eens bloed laten prikken en het laten controleren op bloedarmoede of de ziekte van Pfeiffer?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 21:17

simo0ne schreef:
Je zegt dat je weinig eet, weinig energie hebt en veel slaapt? Heb je al eens bloed laten prikken en het laten controleren op bloedarmoede of de ziekte van Pfeiffer?

Nee, misschien toch eens laten doen dan.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 21:46

Vandaag ben ik helemaal ingestort. Het enige wat ik nog wil is huilen, leuk zo een week voor je verjaardag. Mijn paardjes geven mij wel wat rust in mijn hoofd maar als ik dan terug ben is het erger, dan gaat er van alles door mijn hoofd spoken of het wel allemaal niet mijn schuld is dat alles zo slecht loopt, of dat ik de boosdoener ben. Ik krijg het gewoon allemaal niet meer geplaatst, maar ik moet sterk blijven, er zijn voor mijn moeder en zusje. Mijn vader maakt niet eens meer tijd voor ons… Ik heb er gewoon genoeg van...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:35

:(:)

Naar hoor, zoveel woede en verdriet!

Sterkte.