Haar verven mislukt: HELP!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:49

Ah ze hebben te veel warmte in de verf toegevoegd.. :) Gebruiken ze Wella?
Het is wel degelijk de goede kleur hoogte, alleen is de tint van het haar te warm geworden naar de wens van TS.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:50

kani_ejj schreef:
Zo dat noem ik geen 2 tinten donkerder.

Das mahonie

Nou dat dacht ik dus ook.........

En ontkleuren of pigmenteren zijn 2 verschillende dingen? Geen idee wat ze hebben gedaan. Mijn haar zag er in ieder geval oranje/rood uit toen het er in zat.

En nogmaals,.......ik wil niks rots zeggen over die meiden.......maar ik zit nu wel met deze kleur haar. Boeken hebben we er bij gehad en alles.

Dominique_96

Re: Haar verven mislukt: HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:51

Dan hebben ze het gepigmenteerd ja. Als je gaat ontkleuren wordt het spierwit :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:51

Kir_Ples schreef:
Ah ze hebben te veel warmte in de verf toegevoegd.. :) Gebruiken ze Wella?
Het is wel degelijk de goede kleur hoogte, alleen is de tint van het haar te warm geworden naar de wens van TS.

Geen idee. Alle producten die ze verder gebruiken (shampoo, wax, gel etc) is allemaal van Redkin

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:52

Ooow, zo valt het wel mee eigenlijk maar er zit inderdaad een flinke rode gloed in en als je dat niet mooi vindt...
Eerlijk gezegd vind ik high lights in rood nooit zo mooi, zou je dan niet eerder voor iets bruinigs zonder rood erin gaan?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:52

Kleurhoogte is inderdaad wel goed, maar het is te warm.
Ik denk dat je best je haar nog eens kunt verven, maar dan met een natuurtint (waar dus geen warmte in zit).
Zilvershampoo haalt het gele uit je haar, ik ben bang dat dit bij jou weinig op zult leveren maar kwaad kan het niet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:54

Je kunt je haar op zich nu ook zelf verven, neem dan een kleurnummer waar niks achterstaat.
(Bijvoorbeeld 7.3 is donkergoudblond en alleen 7 is donkerblond en dus een natuurtint)
Ik denk dat je nummer 7 nodig hebt maar laat je wel goed voorlichten, sommige merken werken met 'eigen' nummers. Best is dan om naar een winkel te gaan die ook aan kappers levert.
Laatst bijgewerkt door Storm op 12-01-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:55

Oke! Maar dan zal ik toch echt terug naar de kapper moeten..........ik durf dat zelf niet aan. Ik sta bij de drogist en zou niet weten wat ik moet kiezen :')

Kan ik niet weer gewoon blond worden? Of is dat teveel geverf en valt mijn haar dan uit??

Mijn eigen originele kleur is heel saai super donkerblond haar.

Storm, bedankt voor de tip! Wordt mijn haar dan weer wat lichter??
Laatst bijgewerkt door Dimple op 12-01-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:55

Wat er gebeurd is is dat jij bij je oude haarkleur een vrij koele kleur had, als jij je haar dan donkerder wilt hebben zullen ze altijd roodpigment in de gewenste haar kleur toe moeten voegen. Zo niet is de kans heel groot dat je groen uit de verf zou komen. Hoogst waarschijnlijk heeft de kapster te veel rood pigment in de verf gedaan waardoor je haar nu deze kleur heeft. Of ze heeft rood pigment gedaan in een verf kleur die van zich zelf al rood pigment bevat. :)

Deze kleur verbaast mij dus niets. :)

Wat de kapper kan doen is een blondeerwassing gebruiken voor je haar (dit is niet zo slecht als blondering/ontkleuring). Wellicht dat je haar dan de gewenste kleur is want blondeerwassing trekt de rode gloed er wel uit, is de kleur nog niet zoals je wilt kan er daarna nog een spoeling over heen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 12-01-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:57

Ik zou nog even wachten met weer blond worden, dat vergt namelijk veel meer van je haar dan donkerder of in dezelfde kleurhoogte.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 17:00

Ze hebben het wel proberen 'af te matten' in zijn totaliteit. Dat heeft niet veel gewerkt.....

Ik ga aan de slag met veel wassen in de hoop dat het wat lichter wordt. Daarna over een paar weekjes maar weer verven.
Dan ga ik wel naar een andere kapper denk ik..... ahum........ :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:02

Weet wel dat je het met veel wassen alleen maar lichter en doffer zal krijgen (peentjeskleur)
Ik zou nu niet te gekke dingen doen maar even een maandje uitzitten en opnieuw laten verven.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:03

Ik zou helemaal niet bij de drogist wat kopen.
Altijd terug gaan naar de kapsalon.

Ik deed me haren eerder altijd in de zomer blond en in de herfst/winter naar donker. Nooit problemen mee gehad alleen naar blond toe deden we wel in stappen.
Nu doe ik dat niet meer echt slecht voor je haar en hou het altijd blond niet mijn eigen kleur blond wel iets lichter.
Misschien kan je nog meer high light erin doen. Het is jammer dat het geen zonnig weer is of ga je binnenkort op vakantie naar de zon?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:03

Succes met een oranje haar kleur kweken. :+

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:06

Ze hebben het voorgepigmenteerd... De kleur ziet er netjes uit, en het is best een groot verschil met hoe het was.
Vind je de kleur te donker of te warm? Of allebei??
Zilvershampoo heeft niet veel zin daar is de kleur te donker voor.

Vaak als klanten hun haar donkerder de willen vanuit een blonde kleuring, raad ik ze vaak aan om het 2 x te laten kleuren i.v.m de houdbaarheid. Door een blonde ondergrond (en ondanks het voorpigmenteren) kan de kleur terug lopen, dus wat lichter worden.
Als het wat vaker gewassen is zal jou kleur wat lichter worden en kan er een vale lichtere kleur ontstaan.
Daarover kan je een kleur zetten , geen warme kleur maar inderdaad een natuurtint om de ergste warmte eruit te krijgen. Een sterke astint erover zetten op zo een kleurhoogte zal te sterk zijn en donkerder lijken.

Highlights erdoor heen kan ook , maar die zullen ook een warme kleur krijgen.
Ik zou je het niet aanraden om het zelf te kleuren.

Ik zou je adviseren om terug te gaan naar de salon, veel highlights erin, geen streepjes maar dat het lijkt of het in het geheel lichter lijkt. En daarover een matterende kleur. Die als het ware de warmte eruit trekt.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:08

Uit ervaring weet ik hoe het kan voelen als een haarkleur niet goed uitpakt. Dan voel je je echt verschrikkelijk.

Toch raad ik je aan om minimal een week, 10 dagen te wachten voordat je er iets anders mee doet.
Bij mij was het zo dat ik de dagen na het kleuren wel kon janken omdat ik het eruit wou; na een week of 2 was ik eraan gewend en vond ik het eigenlijk steeds mooier worden :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:09

crystal1 schreef:
Ze hebben het voorgepigmenteerd... De kleur ziet er netjes uit, en het is best een groot verschil met hoe het was.
Vind je de kleur te donker of te warm? Of allebei??
Zilvershampoo heeft niet veel zin daar is de kleur te donker voor.

Vaak als klanten hun haar donkerder de willen vanuit een blonde kleuring, raad ik ze vaak aan om het 2 x te laten kleuren i.v.m de houdbaarheid. Door een blonde ondergrond (en ondanks het voorpigmenteren) kan de kleur terug lopen, dus wat lichter worden.
Als het wat vaker gewassen is zal jou kleur wat lichter worden en kan er een vale lichtere kleur ontstaan.
Daarover kan je een kleur zetten , geen warme kleur maar inderdaad een natuurtint om de ergste warmte eruit te krijgen. Een sterke astint erover zetten op zo een kleurhoogte zal te sterk zijn en donkerder lijken.

Highlights erdoor heen kan ook , maar die zullen ook een warme kleur krijgen.
Ik zou je het niet aanraden om het zelf te kleuren.

Ik zou je adviseren om terug te gaan naar de salon, veel highlights erin, geen streepjes maar dat het lijkt of het in het geheel lichter lijkt. En daarover een matterende kleur. Die als het ware de warmte eruit trekt.

Hier spreekt een mede kapster? :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:14

En als het je heel bleek maakt kan je niet tijdelijk wat make up gaan dragen?
Foundation met een poeder erover heen.
heb je wat kleur op je gezicht...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:25

Ik vind de kleur eigenlijk best mooi. Ik vind het eerder zonde dat je je haar zo afgeknipt hebt, je had echt prachtig haar.

Ik heb ook ongeveer jouw kleur en als ik het donkerder wil dan pak ik een kleurshampoo van Casting Creme gloss en dat werkt supergoed. Krijg je hele mooie kleuren mee en is er na 28 wassingen ongeveer weer uit.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:18

Ga ik in mee, echt zonde om het te knippen! Vond het een erg mooie kleur maar lan me voorstellen dat het niet bij ieders gezicht past. Wat ook vervelend is, is dat je nu veel roodtint erin hebt wat het een stukje moeilijker maakt om weer mooi blond te worden. Overigens was ik ook heel locht blond en ben toen naar bruin gegaan maar hoefde echt niet te ontkleuren? Volgens mij is dat ook niet zo goed voor je haar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:20

Ik vind de kleur best mooi zo. Ik zou iig niet te veel gaan klôten met je haar. Straks is het groen of oranje en breekt het af bij het minste of geringste.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:24

Als je nu weer gaat ontkleuren kun je net zo goed je haar afknippen dat gaat harstikke kapot. Na peroxide moet het ook nog eens blond geverfd worden anders krijg je van dat pies geel blond... En dat verpest je haar echt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:41

Ach je hebt wel eens van die momenten dat je denkt IK WIL IETS ANDERS *\%/*

En daar heb ik spijt van als haren op mijn hoofd (en dat zijn er nu inderdaad stukken minder %) )

Ik ga het weer laten groeien en over een aantal weken weer terug naar blond.

Super bedankt voor jullie hulp en advies. Soms zou ik mijn kop in de plee met chloor willen stoppen maar dat is ook geen oplossing. :n :))

Ik hou jullie op de hoogte!!

(en inderdaad, alle smeersels uit de make up doos komen van pas om de boel een beetje te pimpen. Alleen staat bij blond haar alles en nu moet ik wel goed combineren :P )

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:49

Vaak wassen met anti roos shampoo dat vervaagt de kleur sneller.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:55

Als je echt drastische maatregelen wil nemen adviseer ik een tondeuse... :+
Jammer dat je bezoek aan de salon niet heeft uitgepakt zoals gewenst!
Zoals al eerder gezegd wacht even een dag of 10 voor je er opnieuw wat mee laat doen, anders heb je voor je het weet stalbodem bedekking...
en met een beetje make-up op je gezicht lijk je misschien helemaal niet zo ziek. Kan misschien wel eens super tof staan!