Koud afdouchen wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:04

Ik doe het eigenlijk al jaren.. Ooit eens gelezen dat het goed is voor je haar oid, het is nu een gewoonte. :+

Springs

Re: Koud afdouchen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 02:46

Je haar schijnt er van de gaan glanzen, ik doe meestal dan ook alleen mn haar, daarbij word ik dus ook beetje nat en dat is koud genoeg :brr: (20 °C)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 02:50

Interessant! Maar douchen doe ik eigenlijk vooral om mezelf warm te houden in de winter en koel te houden in de zomer, dus in de winter dan koud afdouchen vind ik dan niet zo'n heel strak plan.
In de zomer douche ik eigenlijk alleen maar koud (in elk geval een watertemperatuur van minder dan 30 graden). Als ik dat niet doe heb ik de hele dag hoofdpijn + misselijkheid, ik kan vrij slecht tegen de warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 03:02

Nee jakki, ik douche om lekker warm te worden.
Douche nog wat warmer, er onerweg, snel afdrogen en hup warme kleren aan.
Moet niet denken aan 20° hoor, dan zit ik al te bibberen :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 03:38

Ik ben het aan het afleren. Als kind haalde ze mij altijd blauw bekkend uit bad. Maar ben nog steeds gek op koud water.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 12:33

Grappig dat mensen denken dat ze niet warm worden als je koud af doucht. Want je lichaam gaat namelijk gelijk werken om jezelf weer warm te maken en zodra ik uit de koude douche stap zonder dat ik me nog heb afgedroogd voel ik me gelijk weer warm worden, dus misschien toch eens het proberen waard? :D

Trouwens, als ik het alleen voor m'n haar zou doen zou ik het er niet voor over hebben :o

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:35

Zomer continu, in de winter hangt het er wat vanaf. Ben van nature nogal warm, loop meestal enkel in een shirtje, max een trui of een windbreakertje. Krijg soms bij warm douchen echt zweetuitbraken :p Hoppa, lekker de koude er over!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:36

ik doe het wel eens maar echt zelden...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:40

Ik doe soms nog wel eens mijn voeten, omdat ik vaak last heb van koude voeten en ze daarna idd lekker warm worden. Maar of ik dat met de rest aandurf... Hmmm :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:18

Ik spoel mijn haren af met "koud" (rond de 15/20 graden) water. Mijn haar pluist dan echt minder. :j
Mijn benen soms ook, maar mijn bovenlichaam durf ik niet aan.. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-14 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:20

Heb het jaren gedaan, nu even niet meer.
Zomers doe ik het sowieso, dan is het ook wat makkelijker.

In mijn haar merk is het, en het is gewoon verfrissend.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:23

Ik ga dit proberen, gelijk vanavond maar, haha :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:34

saskiakefie schreef:
Grappig dat mensen denken dat ze niet warm worden als je koud af doucht. Want je lichaam gaat namelijk gelijk werken om jezelf weer warm te maken en zodra ik uit de koude douche stap zonder dat ik me nog heb afgedroogd voel ik me gelijk weer warm worden, dus misschien toch eens het proberen waard? :D

Trouwens, als ik het alleen voor m'n haar zou doen zou ik het er niet voor over hebben :o

Ik heb het altijd koud onder de douche in de winter, hoe heet ik ook douche en hoe warm de verwarming ook staat. Ik weet zeker dat als ik dit ga doen ik nooit meer warm wordt :')
Ik zou er denk ik alleen chagrijnig van worden :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:37

ik deed het toen ik een jaar of 5 was, dat vond ik heerlijk, maar nu ik belachelijk heet douch (bik gebruik bijna geen koud water bij het douchen) doe ik dit niet meer

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:43

Wisselen in warmte doe ik van warm naar koud en weer terug. Moest het een tijd doen voor mijn kuit die even doorbloedings problemen had.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:44

Ik heb het idee dat de shampoo/creme spoeling beter uit mijn haar gaat met koud dan met warm water. Kan zomaar mijn gedachte zijn hoor :') Ik heb al last met bepaalde shampoo dat mijn haar super vet is na het douchen.
Ik douche vaak ook de laatste minuten koudER :') Niet op zijn koudst dat kan ik echt niet aan hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:10

Heerlijk! ! Bij mijn ouders is een prutdouche dus heel heet douchen en voor ik eruit ga de koude straal op me de warmte glijdt uit je en dan helemaal dicht en eruit en handdoek om en veel minder koud!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:13

Dat jullie het kunnen zeg :=
Ik doe juist aan warm af douche, op 't laatst staat dat ding over de 40, anders heb ik 't echt heel koud in bed :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:17

Ik douche vaak onder een graad of 40, 45 maar dat is als ik echt een luie dag heb of douche voor ik ga slapen. Als ik wakker moet worden begin ik redelijk warm en ga ik afkoelen, zo dat douchen voor ik op stap ga of na school moet.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:18

Door dit topic ben ik het eens gaan proberen.. BAAAAAHH.. Stond helemaal te shaken en kon mijn adem niet meer onder controle houden _O- _O- . Toen ik er eenmaal uitkwam gaf het wel een heerlijk fris gevoel. Ga het vaker doen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:24

_O- hahaha, maar je hebt het geprobeerd!

Ik doe het niet altijd, wel regelmatig, maar dan héél ff een paar seconden, puur voor de bloedvaten.. Ga er niet 5 minuten onder staan hoor, dan vries ik vast! Maar net onder de 45 graden douchen? :wow: Dán nog liever koud, bij zo heet water ga ik spontaan brandblaren ontwikkelen :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:28

Amanda echt? Heerlijk, zo heet dat ik onder de douche sta te springen van links naar rechts en mijn voeten (mijn hele lichaam eigenlijk) rood word van de temperatuur, na wat rondjes draaien (minuutje ofzo) is het lekker... :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:33

Bouw je dat niet op Slvna? :=
Ik draai gewoon die knop steeds een stukje verder, tot ik kijk waar hij staat en dan schrik ik me de helft van de tijd kapot omdat hij wel héél heet staat :')

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:34

xlisza schreef:
Ik douch ook altijd koud op het laatste. Ook in de winter, je wordt dr gelijk fris en opgewekt van.
Ook is het veel beter voor je haar, ik merk dat mijn haar hierdoor veel minder (tot helemaal niet meer) pluist!

Ja, dat merk ik ook. Maar ik doe het maar heel kort, zeker geen vijf minuten. Ik laat mezelf even 'schrikken' laat maar zeggen. :') Maar het voelt heel fijn als je onder de douche vandaan komt vind ik.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:35

Liamssfork schreef:
Door dit topic ben ik het eens gaan proberen.. BAAAAAHH.. Stond helemaal te shaken en kon mijn adem niet meer onder controle houden _O- _O- . Toen ik er eenmaal uitkwam gaf het wel een heerlijk fris gevoel. Ga het vaker doen.

Ja dat had ik ook in het begin haha, dat ik niet meer kon ademen. Maar nu na een bijna een jaar heb ik dat niet meer hoor. :+