Op het slow-motion filmpje bij Run2Day was te zien dat mijn enkels iets naar binnen klappen als ik loop, waardoor er veel spanning komt te staan op de aanhechting van mijn voorste scheenbeenspier (op het plaatje dat lichtoranje stukje halverwege mijn onderbeen). De pijn die ik voel is lastig te beschrijven, maar ik heb het gevoel dat er een soort bankschroef om mijn bot zit die bij elke pas wat strakker wordt aangedraaid
Na het lopen (en 's nachts) blijft dat gevoel, soms met wat pijnsteken en soms een beurs blauwe-plekgevoel. De blessure is er bij mij heel langzaam ingeslopen. Als ik zachtjes op die gevoelige plek druk, dan voelt het alsof er een blauwe plek zit. Ik voel het ook goed als ik op een trap loop. Ik heb nu een jaar rust gehouden en de pijn zit er nog steeds, dus ik ben duidelijk veeeeel te lang doorgelopen met deze blessure
Oppassen dus!
Ik heb ook schoenen en compressiekousen laten aanmeten, maar bij mij hielp het niet zo. Maar die kousen en schoenen lossen het probleem natuurlijk niet op, maar zouden juist zo'n shin splint een beetje moeten voorkomen. Voor mij persoonlijk denk ik dat het beter is als ik coaching zou krijgen in mijn looptechniek en als ik op een zachtere ondergrond (bospaden) zou lopen, en nog wat extra schokdemping zou krijgen met zooltjes

Kan helpen!