kaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:22

Veiligste optie, een nieuwe kaart ;)

Ik word hier als Belg in NL (Capelle a/d IJssel) vaak enorm benauwd van al die gelovige opmerkingen en affiches naast de snelweg. Zoiets kan echt verkeerd vallen. Je eerste gedichtje klonk mij echt als de laatste sacramenten in de oren, hoe goed bedoeld ook.

StonedRomy

Re: kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:17

Zou het zelf echt niet waarderen... Sterker nog, ik heb zo'n type kaartje al eens gehad.
Ik lees het altijd als: word je niet meer beter dan ligt het aan jezelf, want je hebt niet genoeg gehoopt.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:22

Met geloven wordt hier denk ik meer bedoeld dat je erin moet blijven geloven, niet meteen zozeer met een christelijke insteek.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:01

LinSa schreef:
Met geloven wordt hier denk ik meer bedoeld dat je erin moet blijven geloven, niet meteen zozeer met een christelijke insteek.

Zo zag ik het ook inderdaad! :j

Anoniem

Re: kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:15

Ik zie het ook als iets gelovigs, en dan vooral omdat er midden in de zin, woorden als Hoop, en Geloven met een hoofdletter geschreven worden.

Ik kan er zelf heel slecht tegen als ik zulke berichten krijg, maar ik zou er dan niet iemand op laten vallen. :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 04:35

Eigenlijk best triest, dat je op moet passen met welke tekst je op een kaartje zet... Sinds wanneer is, iets gewoon goed bedoelen, niet meer goed genoeg?

Maargoed ik ben Christelijk en al zou ik een kaartje krijgen met een tekst uit de koran, als het goed bedoeld is, waarom dan zo moeilijk doen?

Ik zie trouwens weinig gelovigs in het tekstje.... Hopen niet gelovige mensen niet dat iets goed komt, hebben die nergens vertrouwen in? >;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:50

Omdat je door te geloven niet elke zorg te boven komt. Daar struikel ik gelijk al over, veel te naïef. Kun je beter op safe spelen door gewoon een neutraal beterschap of sterkte kaartje te sturen. Als je diegene goed kent en weet dat die het zeker zal waarderen (mijn 80 jarige buurvrouw bv) dan is het anders. Maar als je al twijfelt hoe het valt, niet doen.
(Natuurlijk koppel ik het niet terug naar diegene als ik een soort gelijk kaartje krijg en gewoon netjes bedanken. Net als ik ook doe met cadeau's die ik ook vreselijk vind :') )

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:57

Wat het lastige is dat is iemand die ziek is en die kan nog weleens verschillen in emotie. De ene moment gaat het goed en de andere een stuk minder. En als ze een bepaalde tekst lezen zou dat misschien net op een verkeerd moment zijn. Ik zou het gewoon simpel houden maar ik ga er vanuit dat het kaartje inmiddels al verstuurd is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:01

Tigra_ schreef:
Wat het lastige is dat is iemand die ziek is en die kan nog weleens verschillen in emotie. De ene moment gaat het goed en de andere een stuk minder. En als ze een bepaalde tekst lezen zou dat misschien net op een verkeerd moment zijn. Ik zou het gewoon simpel houden maar ik ga er vanuit dat het kaartje inmiddels al verstuurd is.

Ts heeft een andere kaart verstuurd

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:49

Daphne__ schreef:
Eigenlijk best triest, dat je op moet passen met welke tekst je op een kaartje zet... Sinds wanneer is, iets gewoon goed bedoelen, niet meer goed genoeg?

Maargoed ik ben Christelijk en al zou ik een kaartje krijgen met een tekst uit de koran, als het goed bedoeld is, waarom dan zo moeilijk doen?

Ik zie trouwens weinig gelovigs in het tekstje.... Hopen niet gelovige mensen niet dat iets goed komt, hebben die nergens vertrouwen in? >;)

'Amen'. :P