Tampon draadje afgebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:50

Ik hoop het ook, zit er niet op te wachten om door zo'n tampon bij de huisarts te zitten :n

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Tampon draadje afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:51

De huisarts kijkt daar echt niet van op hoor, daar hoef je niet over in te zitten. En als je het fijner vindt, kan hoogstwaarschijnlijk de assistente het ook doen. Als hij er echt niet uit wil, zit er niks anders op......

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:52

O god, ik dacht altijd dat die angst irreëel was.. Inderdaad glijdt hij er makkelijker uit als hij vol loopt, dus daar zou ik eerst op wachten. Lukt dat niet, dan zou ik ook even naar de HA bellen en gewoon telefonisch vragen wat je het beste kan doen.

Ik zou het zelf misschien ook met een (goed schoongemaakte) pincet thuis proberen. Alleen als je er goed bij kan. Niet dat je op goed geluk daar gaat zitten wroeten :=
Laatst bijgewerkt door xIrlijn op 10-01-14 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Wachten wachten wachten... dan floept ie er vanzelf uit. En tot die tijd ff maandverband gebruiken.

Heb je een bad thuis? Of een douche?

Liefste in bad gaan zitten, dan raakt ie nog sneller vol. Kun je m zo pakken!

Blue_Eyes

Shirley schreef:
Kurkentrekker ?

_O-

Foei, Shirley!

:')

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:53

als je heeel nodig moet plassen flink gas geven pies je hem er misschien wel uit??
is het touwtje helemaal afgebroken of kan je niet nog net bij het andere stukje?
succes

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:53

Half uurtje in bad gaan liggen en dan op je hurken gaan zitten. Vervelend dit! :(:)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:54

En dan zit je ook nog op school... :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:55

Om dit te voorkomen heb ik mezelf ingebakken om automatisch in 1 handelng het plasticje er af te halen en meteen een snok aan het touwtje te geven....in een kleine 20 jaar tijd toch 2x gehad dat er 1 uit elkaar ging en gelukkig dus al direct na het uitpakken gemerkt :=

Ik zou als het echt niet lukt toch echt gewoon een hele schone pincet erbij pakken hoor om te kijken of je daarmee een stukje van de onderkant vast kan pakken, ik neem aan dat ze bij de huisarts niet veel anders zullen doen :P

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:57

naomi_g1998 schreef:
En dan zit je ook nog op school... :\

Ik ben inmiddels opgehaalt, k zag t niet meer zitten op school!
Maar ik zal ff het bad vol laten lopen, en hopen dat hij er zo snel mogelijk uitkomt, ik heb last van claustrofobie (alleen dan niet perse met kleine ruimtes) maar dus ben zo bang dat hij er niet uitkomt, word er helemaal benauwd van.....

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:58

Meis je bent geen bodemloze put, what goes in must come out ;)

ralphtdw

Maat als je je tampon nu wel voelt zitten dan is die al wat gezakt.
maar gewoon een paar keer proberen te persen.
Het komt er vanzelf wel uit.

Balou_k

pmarena schreef:
Om dit te voorkomen heb ik mezelf ingebakken om automatisch in 1 handelng het plasticje er af te halen en meteen een snok aan het touwtje te geven....in een kleine 20 jaar tijd toch 2x gehad dat er 1 uit elkaar ging en gelukkig dus al direct na het uitpakken gemerkt :=

Ik zou als het echt niet lukt toch echt gewoon een hele schone pincet erbij pakken hoor om te kijken of je daarmee een stukje van de onderkant vast kan pakken, ik neem aan dat ze bij de huisarts niet veel anders zullen doen :P

+1

Ben ook altijd bang hier voor, dus daarom doe ik dit ook..

Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens draadloze tampons heb gebruikt, dit zijn een soort sponsjes. (bijvoorbeeld als ik naar het zwembad ging etc. wou ik geen verdwaald draadje.. :') en deze kreeg ik er altijd met gemak uit.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:59

pmarena schreef:

Hmm die pincet is indd wel een goede, ik wacht eerst nog even af, en dan kijk ik of t lukt met een pincet, en anders toch naar de HA :(

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:59

sannedeedee1 schreef:
Ik hoop het ook, zit er niet op te wachten om door zo'n tampon bij de huisarts te zitten :n

Kan ik mij voorstellen.

Nou meid vervelend dat je op school zit, maar ga op je hurken netzoals de middelste positie op het plaatje:
Afbeelding
Doe je knieën omwijd en ontspan.
Paar keer in en uit ademen, doe dit netzolang totdat je ontspant (je bekken moet goed ontspannen zijn)
Even paar keer persen en je tampon gaat vanzelf naar beneden.
Probeer je tampon te pakken, mocht hij dan weer naar binnen gaan probeer dan je bekken weer in pers stand te houden zodat de tampon op zijn plek blijft en je hem kan pakken

Succes gegarandeerd! :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:59

Hij komt er echt wel uit hoor.
als dit niet zo was bestonden er ook geen tampons

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:00

Inderdaad Pmarena dat doe ik ook altijd.
Alleen check ik zo'n 3x het touwtje :-) :P
Ik heb het nog niet gehad dat er 1 uit schoot.
Sterkte TS!

Mocht je met een pincet aan de slag gaan moet je deze wel goed ontsmetten.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:01

van bad is idd ook slimme trekt ie snel vol! gok dat je niet naar ha hoeft hoor komt vast goed!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:02

pmarena schreef:

Geen pincet pakken, maar een arterietang. https://www.google.nl/search?q=arteriet ... 66&bih=597

Wordt veel gebruikt bij het vissen (en operaties :+ ). Even goed schoonmaken, en daarmee zou je hem dan kunnen pakken. Pincet heeft vaak toch wel scherpe randjes, arterietang niet.
Laatst bijgewerkt door rina op 10-01-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

In bad gaan heeft geen zin, de boel is namelijk netjes afgesloten, daar komt geen water in. Maar het kan je waarschijnlijk wel helpen weer een beetje te ontspannen. En dát kan best wel eens een goede tip zijn, want je hebt best kans dat door alle angst en stress je bekenbodemspieren verkrampt zijn en hij er daardoor niet uit wil. Dus relax eerst maar eens een beetje en negeer dat stomme ding. Voorlopig is er echt nog geen ramp en wat Vanillia zegt is gewoon waar. Dat ding komt er echt wel weer uit, je bent echt niet de eerste met dit probleem.

En ga nou alsjeblieft niet allemaal vreemde voorwerpen inbrengen, daar maak je het echt niet beter mee.... een huisarts gebruikt er netjes een vogelbek voor, zodat hij kan zien wat hij doet.

Ayasha
Blogger

caboclo schreef:
als je heeel nodig moet plassen flink gas geven pies je hem er misschien wel uit??
is het touwtje helemaal afgebroken of kan je niet nog net bij het andere stukje?
succes

Lijkt me sterk gezien je tampon niet bepaalt in dezelfde holte zit. :)

Rustig blijven vooral. :) Dat is één, hoe meer stress je maakt, hoe meer je op spant en hoe moeilijker hij er uit zal komen. :) Bad laten vol lopen dacht ik ook al aan. :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:03

Hahahaha ik wilde reageren op dit topic, maar werd toen even weggeroepen en mijn vriend is uit nieuwsgierigheid gaan lezen. Nou de walgreacties te bij hem naar boven komen!!

TS: De adviezen die zijn gegeven zijn goed, ze werken echt. Je moet wel zorgen dat je ontspannen bent, anders verkrampen je spieren daar.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 14:04

pluche_pluus schreef:
sannedeedee1 schreef:

Kan ik mij voorstellen.

Nou meid vervelend dat je op school zit, maar ga op je hurken netzoals de middelste positie op het plaatje:
[ Afbeelding ]
Doe je knieën omwijd en ontspan.
Paar keer in en uit ademen, doe dit netzolang totdat je ontspant (je bekken moet goed ontspannen zijn)
Even paar keer persen en je tampon gaat vanzelf naar beneden.
Probeer je tampon te pakken, mocht hij dan weer naar binnen gaan probeer dan je bekken weer in pers stand te houden zodat de tampon op zijn plek blijft en je hem kan pakken

Succes gegarandeerd! :j

Dankje!
Indd als ik hem weer wil pakken schiet hij weer naar binnen, vreselijk, maar ik probeer het nog even door een bad/douche te nemen, en hoop dat hij zo snel mogelijk er uit is, ik denk dat het voor mij ook voortaan word om het touwtje na te checken !

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:04

In bad gaan helpt wel. Ze zeggen ook niet voor niks dat je voor en na t zwemmen ff moet wisselen.

Gewoon rustig blijven... Hij komt er echt wel uit :)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 14:05

Pearlx schreef:
Hahahaha ik wilde reageren op dit topic, maar werd toen even weggeroepen en mijn vriend is uit nieuwsgierigheid gaan lezen. Nou de walgreacties te bij hem naar boven komen!!

TS: De adviezen die zijn gegeven zijn goed, ze werken echt. Je moet wel zorgen dat je ontspannen bent, anders verkrampen je spieren daar.

:')

Ja ik merk zelf dat ik enorm bang/gespannen ben, waardoor het niet wil (denk ik)