OOOhhh nee een koortslip!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:56

moet je je ook maar niet door Jan en alleman op je mond laten zoenen met nieuwjaar! :n
Maar als het Virus al actief is geweest bij je in het verleden dan is het waarschijnlijker dat je het weer hebt gekregen door lage weerstand o.i.d. dan door een kus van iemand anders. Ook al heb je het maanden of jaren niet gehad, het ligt altijd op de loer....

Ik gebruik altijd de patches als het nodig is plak ik er twee naast elkaar. Kaneel schijnt ook te helpen maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Als je alcohol in huis hebt kan je het even deppen met een watje (ontsmet en droogt uit). Lekker veel vitamientjes en ik kruip als het heel zeer doet altijd lekker in bed met een pijnstiller.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:59

Ik heb het al meer dan 2 weken en heb een spulletje ekocht bij drogist eb werkt super goed

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:00

SAKKIA schreef:
Oh ik heb er zo'n hekel aan...........
Heb het hele huis al op de kop gezet en hoewel ik bijna elke koortslip een nieuwe tube koortslipcreme koop, is er nu natuurlijk in geen velden of wegen zo'n tube te bekennen. En zo te voelen wordt het monster steeds groter :=

Er is gewoon iemand geweest vorige week, die mij gelukkig nieuwjaar gewenst heeft en nu zit ik er mooi mee :+ Ik heb al echt in geen eeuwen een koortslip gehad, terwijl ik ze anders bijna maandelijks had ;)

Maar heeft er iemand een tip? Ik heb geen zinkzalf in huis, die tip kom ik namelijk veel tegen op internet. Maar ik ga morgen direct de Etos overvallen en alles in huis halen wat ook maar iets kan helpen :')

Maar voor nu dus: Help?? Y;(

Wil je niet wanhopig maken maar de koortslip heb je niet van iemand anders gekregen hoor.
Als je al eens eerder een koortslip hebt gehad blijf je altijd drager van het virus wat een koortslip veroorzaakt.
Als je weerstand wat lager is,komt het gewoon telkens weer terug.
Waarschijnlijk iets te veel gefeest en te weinig rust genomen. Of een griepje of verkoudheid. Maar helaas niet van iemand gekregen die je nieuwjaar wenste.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:00

Pas alsjeblieft op met doorprikken! Ik deed dat in het begin ook, met een steriele naald en alles netjes schoonhouden, en tóch is er een infectie in gekomen. En nu heb ik iedere X dat ik een koortslip krijg en ontiegelijk dikke lip (raakt echt mijn neus als ik mn mond dicht heb), vanwege een sluimerende bacterie die actief wordt tijdens de koortslip. Dat is echt nog 10x pijnlijker dan alleen een koortslip en het duurt ook langer voordat het weg is.

Om deze reden heb ik nu ook pillen die de koortslip sneller doen afnemen, de huisarts schrok zich rot toen hij me zag met die lip :+

Verder helpen die pleisters en veel koelen vaak goed. Zou er niet te veel huis tuin en keuken middeltjes op smeren.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:02

love_wiepke schreef:
Morgen doorprikken met een schone naald.. zorgen dat het vocht er uit is.. word het een gewoon wondje dat veel sneller geneest, niet meer jeukt .. en niet meer zorgt voor besmetting

Helpt dat echt? Hmm ik weet niet of ik het zou durven/kunnen. Het doet altijd zo'n pijn dat niemand naar mijn lip mag wijzen... ik geloof niet dat ik de moed zou hebben het door te prikken...

edit: ik zie nu de post van babiiveera. Ik ga het niet proberen!!!!
Laatst bijgewerkt door Mootje1980 op 09-01-14 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 22:03

Ja maar ik was juist heel erg uitgerust van twee weken vakantie enzo :+ Dus lage weerstand kan ik me zo niet voorstellen :=

Ik laat niemand me op mijn mond zoenen hoor, waar lees je dat? ;) Gewoon drie zoenen op de wang is al genoeg om een besmetting op te lopen en met zo'n 50 collega's wil er wel eens iemand tussen zitten die besmet is ;)

Ik heb juist wel gehoord dat je de blaasjes niet open moeten prikken. Dat heeft mijn huisarts me trouwens ook een keer verteld.

Mijn koorstblaren zitten trouwens vaker IN mijn neus. Echt heeeeeeeeeeeel erg auw, maar lekker uit het zicht ;)

BabiiVeeraa

Re: OOOhhh nee een koortslip!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:08

Oh in je neus lijkt me verschrikkelijk!! Hoor dat van meer mensen. Bij mij gelukkig maar 1 plek, maar niet zoals bij de meeste mensen in een mondhoek, maar echt vol recht naast de cupidoboog, dus het hoogste punt van je lip en enorm in het zicht xD

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 22:12

Oh ja bij mij zit het netjes in de hoek. Wel lastig pleister plakken trouwens :+

Oh ik dacht dat je dan wel besmet kon worden. Nou ja maakt ook niet uit (gefeest heb ik trouwens niet, maar had wel hele droge lippen steeds insmeren zorgt er voor dat het vaak alleen maar erger wordt dus daar doe ik niet meer aan ), hij zit er en hij moet weg :')

Nou ja neus is echt heel erg pijnlijk, als ik dan per ongeluk mijn neus aanraak springen echt de tranen mij in de ogen :o Maar het is wel uit het zicht en het is moeilijk om daar aan te komen (ziet er ook zo raar iut, lekker neuspeuteren :') ), dus ze zijn vaak redelijk snel weer genezen ;)

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:12

Was ook een grapje maar ik kan me niet voorstellen dat je een koortslip krijgt van een zoen op je wang. Tenzij iemand echt zijn puslippen er bovenop plant maar ik neem aan dat je daar zelf wel voor zal passen. En zoals gezegd, als je het virus hebt wordt het niet meer actief van een ander virus maar alleen door interne of externe factoren zoals weerstand, vermoeidheid, hormonen, zonnebank, extreme kou, beginnen met lijnen (afvalstoffen) enz. Maar goed... hoe je er aan komt doet er niet meer toe. Nu er maar weer vanaf zien te komen.... sterkte!

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:19

Niet doorprikken hebben ze mij ook verteld..
Smeer sinds mijn 2e al zalfjes, slik pilletjes en gebruik die pads waardoor t blaasje meer gaat zweren..
Heb het wel eens tot aan mijn kin gehad.. toen besloten om te prikken

Bij mij is het echt de oplossing gebleken, druk is er achter weg geen jeuk meer en snel over..

Maar ieder zn ding.. na al die jaren werken die zalfjes bij mij in ieder geval niet meer

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 22:24

Doorprikken heb ik ook wel eens geprobeerd, maar het hielp me niet zo veel.
Nu is 1 blaasje al wat verder heen dat de andere, die jeukt al niet meer ed.
Maar er is een tweede blaasje bijgekomen en die is echt killing....... Ik probeer het zo lang mogelijk heel te houden en te voorkomen dat ze gaan barsten e.d.
Ik heb namelijk al allemaal kleine littekens op de randen van mijn lippen en dat is helemaal niet zo mooi. Nu ik probeer ze zo soepel mogelijk te houden, merk ik dat het veel mooier hersteld :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:42

Ik dacht dat ik pas een koortslip had, tot ik foto's had gezien.
Heb dus nog nooit een koortslip gehad en als ik zo de afgelopen 2 pagina's aan verhalen lees, mag ik daar wel blij om zijn. Ik had "gewoon" een opengespleten velletje in mn mondhoek.

Jeetje...

Tips heb ik niet, maar sterkte!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:49

Ik zie net op google, ijs erop dat moet helpen? bacterien schrikken van de kou ofzo. dus even met je kop in de vriezer, of een bevroren stuk vlees eruit halen, of als je een ijsblokjes machine hebt :D

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:00

UItdrogen..is niet handig met een koortslip dan duurt hij langer voor hij niet meer zichtbaar is. De fase wanneer hij gevaarlijk is voor verdere besmetting is juist het vocht erin:) Als je dat aanraakt en je raakt je ogen of neus aan kan je het daar ook krijgen:) Dus pas op met vocht. De tubes die ik nu gebruik werkt ook goed! En doe altijd met een wattestaafje aanbrengen en uit de tube halen zo kan ik gericht smeren en besmet de tubbe niet met de volgende uitbraak:)

Lysine is een hele goede tip! Klinkt stom maar Lysine wordt nu ook gezegd bij een uitbraak op Rhino om te helpen of om te ondersteunen bij je paard om hem uit de gevarenzone te houden! Rhino is ook herpes variant:) En dus koortslip ook! geloof dus echt wel dat dit kan werken ter ondersteuning om het meer af te houden/voorkomen:)

Patjes heb ik ook gebruikt maar werkte niet fijn. Meestal was de uitbraak te groot om er eentje te kunnen plakken zijn zo klein:) En duur in verhouding met een tube. En als je besmet bent tja dan zet hij toch wel door. Dus last er van heb je wel. Soms iets langer dan normaal. Maar dan is het stress bij mij vaak waardoor hij lang blijft en meerdere komen. Heb dus ook een keer op vakantie in Griekenland gehad geheel dikke lip met meerder uitbraken en toen zeiden ze uit de zon blijven en goed vet houden nu en blijven smeren met je tube! Lysine was toen nog niet bekend maar geloof er wel in dat het helpt. En winter is standaard uitbraak tijd! Dus misschien dan standaard beginnen met Lysine?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:09

ponyparadijs schreef:
Wat ik je aan kan raden is L-lysine.
Het zijn pilletjes waarbij je zodra je er 1 voelt op komen 2x daags 2 pillen neemt en je vervolgens na een dag al merkt dat de koortslip niet door zet,
Echt ideaal.
http://www.optimalegezondheid.com/koortslip-lysine/

Echt slik een paar pillen en je bent er vanaf. Ze zijn veel sneller weg als met smeersels.
En ik moet zeggen dat ik er lang niet zo vaak meer 1 heb.
Maar of dat door die pillen komt?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 08:23

Waar kan ik lysine kopen? Kom zo op het station in Zwolle een Etos tegen, dus zou het dan kunnen kopen.

Hij toch best groot geworden en absoluut in de besmettelijke fase :+

In de zomer heb ik ze vrijwel nooit. Ook nog nooit gehad toen ik op vakantie was. Dan wel altijd zalf bij me maar nog nooit hoeven gebruiken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:41

Bij de meeste drogisten hebben ze dat wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:45

Pis klinkt goor maar in ochtendurene zit ontzettend veel urea ..... wat dus gewoon echt goed is.
Ook voor wratjes en bepaald exceem in praktijk zien we dat het werkt en zo vies is het eigenlijk niet

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:47

Sakkia, heb je nu niks aan maar de pil doorgebruiken helpt bij mij ook (geen stopweek elke maand maar ik doe meestal elke 5 a 6 maanden. Het is dan dus ook bij mij hormoon gerelateerd. Zodra ik stop komt er een koortslip ook als ik de pil bijvoorbeeld een dag vergeet.... Tijdens stopweek heb ik gegarandeerd een koortsblaasje.

Hangt wel een beetje van jouw lichaam af of doorgebruiken goed is maar dat kan je aan je huisarts vragen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:49

Ik ben ook, als kind zijnde, van mijn wratjes op mijn duim afgekomen door er overheen te plassen 's morgens.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 08:55

Ja vind pis ook niet erg als het voor op mijn hand is maar om het nou op mijn mond te smeren, gaat me toch een beetje te ver ;)

Zal zo eens kijken bij de Etos.

De pil slik ik al. Daardoor is het idd minder geworden want toen ik de pil nog niet slikte had ik standaard iedere maand een koortslip. Iedereen kon altijd zien wanneer ik ongesteld was :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:58

Wat bij mij goed hielp is eiwit er op!

Was zo weer weg (en daarna gelukkig nooit geen last meer van gehad)

Succes!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:01

Ik verkoop medische lasers en een koortslip is peanuts hoor. Binnen 1 minuut voel je hem niet meer en na een dag of 2-3 is hij weg. Meestal voorgoed.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:29

Die zalfjes werken nooit bij mij. Als ik het aan voel komen dan smeer ik paracetamol (met wat water) op de plek. 9 van de 10 keer komt het dan niet door. Ik merk het alleen meestal niet zo goed. :o Dus als het wel doorkomt prik ik de blaasjes door (met een steriele naald) en doe er sterilon op. Daarna maak ik een papje van water en paracetamol en smeer dat erop. Is geen goede oplossing als je nog de deur uitmoet want het ziet er niet uit!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:55

Ai sterilon lijkt me enorm zeer doen in dit geval! Rytir en veel zalfjes hielpen uiteindelijk bij mij ook niet meer. Teken dat je lichaam het zwaar heeft en ik heb nu eentje doorzichtige die wel werkt. Naam weet ik even niet uit mijn hoofd maar gebruik die nu langer en werkt fijn! Breng aan met wattenstaafje paar keer per dag en als ik op tijd ben gebeurt er weinig en zie je hem niet eens. Maar soms heb ik een zware uitbraak en dan werkt niets..maar vaak is dat in periode van stress.

jandegelaa wat is dat?? medische Lasers? En waar kan je dat laten doen, want neem aan dat je die niet zelf koopt? Als ik ze dan weer een uitbraak heb wil ik dat wel proberen, mits de prijs normaal blijft;0 En is het pijnlijk? VOoraltijd van af zou super zijn! Hoewel je meerdere plaatsen uitbraak kan krijgen dus neem aan dat je ze dan allemaal eens moet laten doen:) En dan zijn de kosten zo hoog denk ik dan dat je dat maar voor lief neemt verwacht ik zo:)