Bewegen, maar hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: Bewegen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:22

Kijk eens naar de 30 day challenges :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:25

Moet je niet meer melk drinken?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:26

Snollygoster schreef:
Ik heb zo'n app waarmee je dagelijks 7 minuten intensief sport, lijkt makkelijk, maar je bent echt kapot na die 7 minuten :')

Dat lijkt me nou niet super effectief aangezien je pas na een kwartier sporten calorieen gaat verbranden.

Ts, misschien zijn de workouts van Jillian Michaels iets voor je?
Ik doe het ook en het is erg effectief, ook als je gewoon een wat strakker lichaam wilt krijgen.
Verder leuk om te doen en je kan het gewoon lekker thuis in de woonkamer doen :).
Er is ook een topic over op bokt: [MW] Jillian Michaels workouts - deel 3!.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:27

Ssmarty schreef:
Snollygoster schreef:
Ik heb zo'n app waarmee je dagelijks 7 minuten intensief sport, lijkt makkelijk, maar je bent echt kapot na die 7 minuten :')

Dat lijkt me nou niet super effectief aangezien je pas na een kwartier sporten calorieen gaat verbranden.

Ts, misschien zijn de workouts van Jillian Michaels iets voor je?
Ik doe het ook en het is erg effectief, ook als je gewoon een wat strakker lichaam wilt krijgen.
Verder leuk om te doen en je kan het gewoon lekker thuis in de woonkamer doen :).
Er is ook een topic over op bokt: [MW] Jillian Michaels workouts - deel 3!.

Neen, maar het zorgt wel voor inspiratie. Als je echt gewicht wilt verliezen moet je wel meer dan 7 minuten sporten :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:28

Schop onder je kont?
Bijna elke tip schoffel je onderuit.
Hond makkelijk op te lossen: er is echt wel een buurhond die je mag uitlaten.
Gezelligheid: genoeg sportmaatjes en sportclubs of groepjes te vinden.
Thuis ook genoeg te doen, core, dansen, touwtje springen..

Het probleem zit m niet in de mogelijkheden. Het probleem zit in jou: de wil om iets te doen ontbreekt lijkt het.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:29

Ik doe thuis graag workouts van Blogilates (youtube) of Nike Training club (app). Dat combineer ik met 1x per week Bodybalance in de sportschool en 3x per week hardlopen. Groepslessen van Les Mills vind ik sowieso erg leuk, veel keuze en lekker vlotte en pittige lessen.
Laatst bijgewerkt door Noeps op 08-01-14 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:31

Kijk waar je makkelijk wat in kan bouwen qua beweging. Zelf ga ik samen met een collega 2 a 3x per week tijdens de lunch wandelen. Dat is toch al een half uur extra beweging. De andere 2 dagen zit ik dan nog gezellig met m'n andere collega's in de kantine dus mooie afwisseling.

Doe je nu veel dingen met OV/auto? Kijk dan waar je de fiets kunt pakken.

Ik lees dat je de Wii hebt. Ik heb zelf Wii active en Wii active more activities oid. Ik heb laatst de 6 weken challange afgerond en eerder al eens de 30 dagen challange. Ik hoop binnenkort aan een nieuwe reeks van de 6 weken te beginnen. Zeker via marktplaats kun je voor een 'prikkie' leuke spellen kopen. Zo heb ik ook veel dansspellen en trainingsspellen die ik zo nu en dan gebruik. En ja, als je je echt inzet dan is het echt sporten.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:32

Ondanks dat ik hardlopen verschrikkelijk vond ging ik toch doorzetten... echt na een paar maanden kan je niet meer zonder... ik heb ook de Dam tot Dam gelopen (had ik zelf echt NEVER verwacht) ik ben gaan rennen met Evy dat was erg leuk en motiverend (lopen en rennen worden dan afgewisseld).
Ik wilde niet afvallen maar wel meer conditie...
Helaas zit ik nu met een gebroken voet en schouder dus is mn conditie weer tot het 0 punt... maar zodra het (eventueel) weer kan wil ik het weer op pakken.
qua eten ben je volgens mij verder prima bezig

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:32

Wat scheelt als je limo drinkt; wij drinken alleen nog maar Bolero thuis. Dit zijn poederzakjes die je aanmaakt met 2l water.
Zit geen suiker en calorieën in, en drinkt heerlijk weg. En zeer veel verschillende smaken. En goedkoop!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:33

thats me....
dat is ook nog s heel erg leuk!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:37

Een crosstrainer of loopband kopen :D lekker warm in huis :=

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:40

Er valt ook genoeg op YouTube te vinden. Een rondje hardlopen op een avondje met een vriendin? Sportschool opzoeken met een vriendin? Er zijn al heel veel tips gegeven..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:51

Sabinee__ schreef:
Wat scheelt als je limo drinkt; wij drinken alleen nog maar Bolero thuis. Dit zijn poederzakjes die je aanmaakt met 2l water.
Zit geen suiker en calorieën in, en drinkt heerlijk weg. En zeer veel verschillende smaken. En goedkoop!

Geen suiker en geen kcal maar wel lekker dat moet ergens vandaan komen, en inderdaad het spul zit barstensvol met zoetstoffen... Dat is een keuze, maar of het een gezonde keuze is kan je je wel afvragen. Hoewel tegenwoordig in bijna elke aanmaak ook al die zoetstoffen zitten. Beter gewoon water en thee, lijkt me een stuk gezonder :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:03

Ruby1995 schreef:
Hoihoi!

Ik wil graag meer bewegen, want ik wil net zoals half Nederland aan de lijn.

Ik wil graag wat kilo's kwijt, omdat het gewoon nodig is. Maar hoe?
Ik heet per dag:
'S ochtends: 1 of 2 boterhammen met smeerkeus 15+ met water.
Tussendoortje: Sultana of soortgelijk koekje met water.
Tussen de middag: 3 boterhammen met verschillend beleg, van vleeswaren tot smeerkaas met water.
Avond eten: Wat er thuis gemaakt word.
'S avonds: Thee zonder suiker.

Zodra ik thuis ben drink ik geen water meer, maar amaak, ik weet dit is niet goed..... Soms eet ik tussendoor een appel/mandarijn/banaan.

Maar ik wil ook gewoon meer bewegen.... Ik houd niet van sporten.
Ik ben momenteel ook niet actief in de paarden, ik houd niet van de sportschool, tennis lijkt me leuk maar houd niet van ballen rapen en hardlopen is niets voor mij.

Heeft iemand nog een leuk en goed idee?

Ik vermijd altijd brood en aardappel omdat deze worden opgeslagen als suikers in je lichaam. Sultana's ook zeker vermijden. Probeer zo puur mogelijk te eten. Sultana's kun je vervangen door rijstwafels. Brood door roggebrood (zonder beleg) of havermout. Als je iets zoeter wilt maken gebruik dan kaneel of stevia (vind ik zelf niet te vreten dus ik gebruik heeeel klein beetje rietsuiker).
Ook aanmaak limonade zou ik vermijden, drink liever (witte) thee dat hydrateert de boel lekker. Als je niet veel beweegt zou ik fruit zoals banaan zeker vermijden. Zit onwijs veel energie in die je eigenlijk niet nodig hebt. Mandarijn, kiwi of kaki (kaki twijfel ik wel over). In fruit zit sowieso veel suiker. Magere kwark en klein beetje nootjes (zit veel energie in) zijn goed.
Zoek een goedkope sportschool op en doe mee met de programma's van les mills. Probeer gewoon wat uit. Hardlopen kan ook met een maatje. Ik zou gewoon bij veel sporten proeflessen nemen om te kijken wat je leuk vind. Combinatie cardio en krachttraining is een onwijze vetverbrander. Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:14

Sabinee__ schreef:

Lijkt mij geen gezonde optie, al die kunstmatige rommel!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:01

Minder koolhydraten eten en jezelf een schop onder de kont geven. Geen smoesjes over sport niet leuk en gewoon iets kiezen en er voor gaan!

Jillian michaels is makkelijk om mee te beginnen, ga maar eens in dat topic lezen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 08:24

Bedankt voor alle tips, ga er eens vanavond achter de laptop voor zitten.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:36

Tja als je wat wil doen qua sport zal je soms toch even door de zure appel heen moeten.
Ik wilde ook echt niet naar de sportschool..
Ben begonnen met 2 keer in de week spinning, en in het begin was het echt niet leuk.
Nu na 6 maanden ga ik 3 tot 4 keer in de week en kan ik niet meer zonder.
Dus het enige wat ik je kan adviseren is toch doorzetten en qua eten je koolhydraten matigen.
Werkt voor mij heel goed! succes!!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:45

Ga niet aan een dieet of aangepaste voeding beginnen als je dat niet voor altijd gaat volhouden, dus eet maar gerust die sultana en drink die aanmaaklimonade.

Gezien je normale eetpatroon is het dan beter om meer te bewegen, wil je echt afvallen dan is regelmatige (duurtaining) belangrijk. Wandelen is heel effectief als het om verbranding gaat: dus iedere dag een uur wandelen!

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:47

Danique_G schreef:
Ik vermijd altijd brood en aardappel omdat deze worden opgeslagen als suikers in je lichaam.

Waar haal je dat vandaan? Alles wat je eet wordt omgezet in suiker. Zeker niet alleen brood en aardappel. Bij een te grote hoeveelheid suiker in je bloed wordt het omgezet in vet, en dat wordt weer afgebroken nadat je een 'tijdje' niet gegeten hebt. Dit proces herhaalt zich continu.

Danique_G schreef:
Als je niet veel beweegt zou ik fruit zoals banaan zeker vermijden. Zit onwijs veel energie in die je eigenlijk niet nodig hebt.

Klopt ook niet, banaan geeft langzame energie. Wat dus voor een niet zo grote suikerpiek zorgt. Zou dit zelf eten voor je iets intensiefs gaat doen (leren, sporten..).
edit: zie nu pas dat er staat: als je niet veel beweegt. Maar alsnog kan deze energie geen kwaad. Een banaan heeft niet zoooo veel kcal, en omdat het niet voor een suikerpiek zorgt is het dus een goed tussendoortje

Danique_G schreef:
Combinatie cardio en krachttraining is een onwijze vetverbrander. Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden!

Ben het helemaal met je eens

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:54

Veel van wat je zegt is voor mij wel herkenbaar, ik ben ook lang aan het zoeken geweest naar een manier om te bewegen. Zomers wandel ik ontzettend veel, maar ik heb ook krachttraining nodig. Sportschool zou kunnen, maar dan moet je daar naar toe, je omkleden, sporten, douchen, omkleden, weer naar huis (en als je pech hebt kan je je dan nog een keer omkleden). Om het over het geld nog maar niet te hebben, en dan het op bepaalde tijden moet. Dat betekend dat je het in moet plannen en dan ervoor vaak nog maar weinig doet want "Ik moet zo weg".

Ga eens voor jezelf na wat de grootste belemmering voor sporten is. Bij mij waren dat twee dingen: Het sporten zelf (allemachtig, wat heb ik daar een hekel aan!), maar vooral ook het gedoe en de tijd die er in gaat zitten. Voor de eerste is geen oplossing, behalve ervaren dat ik dan wel een hekel heb aan het sporten zelf, maar wel erg blij ben met wat sporten voor mijn lichaam doet!
Voor het tweede punt heb ik destijds de Wii gekocht, met EA active 2. Een echt sportprogramma, dus niet Wii Sports met tennis, want dat stelt niks voor. Grootste voordelen voor mij: 's ochtends voor het douchen sporten, geen reistijd, het is echt drie kwartier tot een uur wat je er mee kwijt bent. En ik kan het doen wanneer het mij uitkomt. En dus zijn de nadelen nu zo weinig, dat ik mezelf die schop onder de kont kan geven en het toch daadwerkelijk doe.

Dus, wat houdt je precies tegen?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 10:29

Mij houd inderdaad tegen de tijd die erin gaat zitten en de kosten.

Ik zag hier dat je brood het beste kon vermijden, maar dit is voor mij geen optie ivm gezondheidsredenen.

Lalidan: bedoel je deze? http://link.marktplaats.nl/763472603

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:36

Welke tijd? Zo te zien aan je planning heb je de avonden leeg staan?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:49

Zo, LauraP, kritiek uurtje? :')

Geen zin om alles te quoten. Dat van brood en aardappel heb ik wel ergens van. Heb net voor je zitten zoeken maar kan het niet vinden dus laat het even in het midden.

Fruit in het algemeen bevat veel suiker, no problem maar suiker wordt altijd rond de buik opgeslagen wat veel mensen hinderlijk vinden. Ik vind zelf een banaan behoorlijk energierijk voedsel (goede energie, dat wel). Ik eet het zelf alleen als ik 15 km of meer ga trainen. Anders heb ik die energie simpel weg niet nodig, en inderdaad dan wordt het opgeslagen. Maar dat is denk ik de defenitie van vet en glycogeen. Vooral vet gaat het mij om.

Nog even terugkomend op het brood, vind dat TS behoorlijk veel brood eet dan als je kijkt naar de hoeveelheid die ze beweegt. Ik eet qua energie absoluut minder en anders dan TS en ik train elke dag 2 tot 3 uur naast paardrijden. Maargoed, dar valt of staat dan weer met alinea 1 (volgens LauraP dan)

En ts, tijd is echt een slechte smoes. Als je echt wilt, maak je wel tijd. Ik sta dagelijks om 6 uur op om vooruit te kunnen werken zodat ik 's avonds kan trainen. Zit meestal van 9 tot 5 in Utrecht en heb 1,5 uur reistijd. Dus dan meteen door naar het paard en de sportschool of hardlopen. Als mensen zeggen dat ze weinig tijd hebben vraag ik me altijd af waarom ik al die dingen wel in 1 dag kan proppen.

Over tijd gesproken, moet weer verder leren :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:55