Lastig in én uit bed komen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Lastig in én uit bed komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:55

Respect voor de mensen die het wél kunnen :+ Bij mij is er nooit verbetering geweest xD

@Collie2008, voor mij is het precies zo. De dagen zijn gewoon te kort. Wil te veel doen en dat vooral 's avonds haha. In het weekend kom ik niet vroeg mijn bed uit... Lukt niet :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:57

Ik heb nooit moeite gehad met in & uit bed komen, maar een Wake Up light, aanrader! :D <3
Echt, eerlijk, 1000 x fijner wakker worden met dat licht en de zachte geluidjes ipv het harde getril van je telefoon of een MEUP MEUP MEUP wekker.
Ik heb zelf een van de oudere versies, maar mijn vriend heb ik vorig jaar een van de nieuwste cadeau gedaan en ook hij is er heel erg gek op :) :j

Edit; vriend heeft deze. http://www.bol.com/nl/p/philips-hf3510- ... _role%3din
De wat handzamere en mooiere versie dan de grote hoge oudere :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:22

Ik ben zo wakker en als het moet sta ik zo buiten het bed , maar eerst bokt checken en mail en dan kruip ik uit mijn warme holletje en trek ik koude kleren aan . Ben bang voor de wekker dus optijd ervoor wakker , inslapen gaat langzaam want ik bedenkt verhalen en die moeten eerst uit :')

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:26

Ik had dat eerst ook, tot dat ik sleep cycle ontdekte *\o/*
Die app is echt super fijn om wakker te worden! Als ik die heb kan ik er in 1 keer uitkomen terwijl ik anders minstens half uur nodig had.
De app kost wel geld, maar ik had het er voor over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:27

Ik meld me ook, helaas :+
Ben vaak niet moe, pas rond een uur of 2. (ik ga wel eerder proberen te slapen hoor :+ )
S`ochtends om 6 uur komt mama, van mijn wekker word ik onwijs chagarijnig.
Maargoed, dan kanik ineens nog uuuuuuuren slapen, vreselijk.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:29

Wat bij mij helpt om er 's morgens uit te geraken: denken aan wat voor lekkers je allemaal hebt liggen voor ontbijt en je realiseren dat je binnen een niet al te lange tijd er al weer in mag kruipen :)
En 's avonds vind ik soms ook lastig, als ik bv aan het bokken ben, maar als ik even denk aan die zalige warme dekens en totale ontspanning, vind ik meestal wel energie om mijn laptop af te sluiten, een boek te nemen en gezellig in bed te kruipen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:32

Vjestagirl schreef:
Oh ja ik ook. En hoe langer ik het toesta, hoe meer mij ritme verschuift. Ga het liefste slapen rond een uur of 3 en word wakker rond een uur of 11. Klopt veel meer bij mij. Maar ja, dat kan niet altijd.

Ik dus ook! Echt precies die tijden :')

Er is onderzoek gedaan met mensen in een afgesloten bunker, kijken wat voor ritme je dan aanneemt. Het schijnt dat veel avondmensen naar een ritme van 25-28 uur gaan. Dus wel met 1/3 slaap steeds, dus die slapen ook wat langer.

Oh, die vervloekte maatschappij van ons ook :+

Ik heb ook nog eens dat ik pas 's avonds actief word. Hele dag slaperig dus en als ik in bed kruip klaarwakker :\
Lezen helpt wel maar dat duurt nog best lang.
Gelukkig ben ik zo gek om elke ochtend ontbijt te gaan maken voor mijn vriend, die veeeel moeilijker wakker wordt dan ik, zodat ik wel uit bed kom in elk geval. Volg namelijk geen colleges, doe alles thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:35

Al scheelt het dat ik beetje autisme heb , ik moet uit bed want stel ik komt te laat dat kan niet en dan ben ik er zo uit :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:36

Ik heb eigenlijk een net bioritme gekregen sinds ik zowat dagelijks sport. Ik lig niet meer uren te woelen als ik ga slapen, maar val zo in slaap. s' Ochtends sta ik meteen op, met of zonder wekker, na een vast aantal uur slaap. En het gaat steeds beter :)

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:36

In bed komen gaat heel gemakkelijk , Uit komen , Verschrikkelijk!
Ik leg sinds kort me mobiel , met wekker , helemaal aan de andere kant van me kamer , Extra harde , en zeer vervelende Wekkertoon, Dus Dan moet je wel je bed uit,
Meestal lukt het me dan wel om niet meer in bed te gaan liggen ( soms niet :') )
Me ''wekker'' Leg ik op me vensterbank achter de gordijnen , Dus moet je ook eerst je gordijnen open doen, En Door het licht word ik ook best wel wakker :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:41

Ik heb een wekkerradio, die zijn fantastisch! Wel staat hij op vol volume te blazen als hij aan gaat en dat trek ik ECHT niet, dus ik spring uit bed om hem zachter te zetten en dan ga ik gelijk naar de wc en koffie zetten. En het eerste kwartier niet terug in bed. (Woon in een studio, keuken praktisch naast mijn bed :+ )
Dat werkt wel!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:44

met in slaap vallen heb ik niet zo veel moeite maar eruit komen is echt de hel bij mij. meestal blijf ik alsnog veel te lang liggen waardoor ik te laat kom

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:49

Gaaaaaap..
Naar bed gaan is saai! En uit bed moeten is één van de meest vreselijke dingen uit het dagelijkse leven...
Ik ga zometeen een dapppere poging doen tot het klaar maken van mijn brood en daarna vast in bed te gaan liggen.. Net een wijntje op en dan word ik wel vast wat suffer!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:52

Ik kom prima in bed en slaap dan ook zo... maar eruit komen in deze tijden... pfff
Helemaal als het donker is als je op moet staan... en dat is het nu meestal.
Dan moet ik mezelf er echt uit rammen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:54

Ik ben/was absoluut ook geen ochtendmens en 's avonds liever er ook wat laat in bed maar na een jaar of 3 een vast ritme te hebben kan ik best goed op tijd erin en op tijd eruit. Kwestie van gewenning.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:57

Tja, wie kent dit niet zal ik bijna denken ;)
Ik als scholiertje denk ook steeds weer: Engels nog doorkijken.. nee Duits ahh!
Daarom kom ik meestal niet in bed.
Of: Ik móet dit nog afmaken!
En dan ben ik naar mijn idee 5 minuten bezig en poof het is 24:00 uur.
Als ik dan in mn bedje ga liggen ben ik zo weg hoor.
Maar ik ben een diepe slaper, als ik maar in mn eigen bed lig en het niet koud heb is het al snel prima.

En 's ochtends.. ja dan is het even door de zure appel heen bijten!

Maar ik heb wel een aantal tips.. (die ik misschien zelf ook maar eens moet opvolgen..)
-Zorg dat je een duidelijk ritme hebt, dus ga bijvoorbeeld altijd rond 22:30 ofzo slapen.
-Als je niet in slaap komt en maar blijft woelen, stap dan even uit je bed, loop een rondje, pak een boek en lees wat pagina's en probeer dan weer te gaan slapen.
-Denk aan leuke dingen als je gaat slapen, dan dommel je zo in. Bedenkt des noods een heel verhaal waarin jij de hoofdrol speelt.

!(*#!&#(!@ ik moet opstaan tips:p
-Zorg dat je een goed alarm hebt, want ik heb wel eens gehad dat ik droomde en in mijn droom had een mevrouw een hele vervelende ringtoon. 'PIEP PIEP PIEP PIEP' zo ging de ringtoon.
Ik ergerde me rot in mijn droom.
Bleek het mijn wekker te zijn |o
-Als je wakker wordt zet dan niet de snooze functie aan maar stap er meteen uit.

Dit helpt allemaal wel echt^.^ Als je je er een beetje aan houd, en dat is het aller lastigste..

Ohja, waarom dit trouwens zo is, is omdat 's avonds je hersenen op volle toeren werken, aan het nadenken zijn over gebeutenissen etc, en door kunstmatig licht (en schermpjes etc) werkt de biologische klok niet goed.
Daarom raak je niet 'moe'.
En 's ochtends is dit juist andersom. Je biologische klok vind het nog slaaptijd, je hersenen werken voor geen meter en zijn nog bezig met 'verwerken'.

Zo, dat was weer de les geschiedenis-biologie voor vandaag:D
Laatst bijgewerkt door Yasmijntje op 08-01-14 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:57

En ik meld me ook! Ik kom m'n bed wel in, maar voordat ik slaap is het alweer te laat..
En uiteraard kom ik er 's morgens als de wekker gaat ook niet uit..
Vooral in deze periode. In de zomer heb ik er geen problemen mee, maar ik ben ook echt een zomer mens. :))
Sta altijd last minute op, waardoor ik alles snel snel moet doen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:02

LieZ_Horses schreef:
En ik meld me ook! Ik kom m'n bed wel in, maar voordat ik slaap is het alweer te laat..
En uiteraard kom ik er 's morgens als de wekker gaat ook niet uit..
Vooral in deze periode. In de zomer heb ik er geen problemen mee, maar ik ben ook echt een zomer mens. :))
Sta altijd last minute op, waardoor ik alles snel snel moet doen.

Exact mijn verhaal! Hoewel... 's Avonds ga ik graag nog eventjes door }>
Maar zomers gaat alles weer tiptop.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:05

Yasmijntje schreef:
Maar ik heb wel een aantal tips.. (die ik misschien zelf ook maar eens moet opvolgen..)
-Zorg dat je een duidelijk ritme hebt, dus ga bijvoorbeeld altijd rond 22:30 ofzo slapen.
-Als je niet in slaap komt en maar blijft woelen, stap dan even uit je bed, loop een rondje, pak een boek en lees wat pagina's en probeer dan weer te gaan slapen.
-Denk aan leuke dingen als je gaat slapen, dan dommel je zo in. Bedenkt des noods een heel verhaal waarin jij de hoofdrol speelt.

!(*#!&#(!@ ik moet opstaan tips:p
-Zorg dat je een goed alarm hebt, want ik heb wel eens gehad dat ik droomde en in mijn droom had een mevrouw een hele vervelende ringtoon. 'PIEP PIEP PIEP PIEP' zo ging de ringtoon.
Ik ergerde me rot in mijn droom.
Bleek het mijn wekker te zijn |o
-Als je wakker wordt zet dan niet de snooze functie aan maar stap er meteen uit.

Dat zijn inderdaad goede tips. Ik denk dat ik een wekker ga zetten om op tijd in bed te kruipen :') Maar anders vergeet ik dat, en dan "Oh, een kwartiertje Bokt kan wel nog" en tjah, dan zit ik een uur later pas in bed :o Voor 's morgens, ik zet mijn wekker te vroeg, dan kan ik echt wakker worden voor de snooze afgaat. Maar ik denk dat ik jouw tip eens ga proberen, gewoon meteen eruitspringen!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:09

@Iolanthe, ik hoor graag het resultaat:D

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:12

Het maakt voor mij echt niet uit hoe laat ik naar bed ga: als ik om 21.00 uur ga, slaap ik om 21.10 hihi. Als ik om 01.00 uur ga, slaap ik ook direct.

Het uit bed komen is een ander verhaal... Mijn wekkers snoozen altijd zo'n 45 minuten.. :z

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:17

Ik zet altijd de wekker een kwartier of halfuur voordat ik op moet staan zodat ik nog even kan liggen,
dan zit ik even met mijn mobiel op bokt, nu.nl, facebook en blogs zodat ik lekker rustig wakker kan
worden, al moet ik zeggen dat het uiteindelijk vaak wel wat langer word dan een kwartier/halfuur..

Een wake-uplight heb ik ook gehad maar ik werd al wakker van het minste licht + ik heb door dat
ding nu een hekel aan fluitende vogeltjes. :Y)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:21

Ik meld me ook, helaas...
Ben een echte avondmens, kan niet slapen voor een uur of 1 à 2. In de vakanties meestal een uur of 3.
Opstaan is een hel. Mijn wekker gaat om 7u. Meestal kom ik er pas uit om half 8, opstaan is té lastig..
Misschien inderdaad een idee om mijn wekker snoeihard met een vervelende toon aan de andere kant van de kamer te zetten..
Mijn ritme is nu al wel helemaal verpest door de vakantie, dat is echt laat naar bed en dan heeerlijk uitslapen.
Ik moet mezelf echt aan een vast ritme gaan houden, vroeger eruit en eerder naar bed. Heb ik iets meer aan mijn dagen.. Maar 's avonds gaat alles zóveel makkelijker..
Oké ik begin morgen! (zeg ik elke dag :+)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:22

Je wilt niet weten hoelaat ik uit bed kom de laatste tijd :')

Stel elke keer weer voor om bijvoorbeeld 9 uur op te staan, toch blijf ik liggen. Na 10 uren slapen ben ik nog hartstikke moe. Ben er al mee naar de dokter geweest, maar die kon niet iets vinden door een bloedonderzoek.
Maar 's zomers heb ik wel veel meer energie. Vooral als het 's winters koud is kan ik heel moeilijk mijn warme bed uitkomen.
Ik heb ergens gelezen dat je lichaam er niet aan gewend is aan weinig daglicht, dus in winter heeft iedereen meer slaap nodig (was iets met bioritme ofzo)
Ik pas me daar maar aan aan dan.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:25

Yasmijntje schreef:
@Iolanthe, ik hoor graag het resultaat:D

Als het goed is sluit ik binnen 6 minuten mijn laptop af :+ En ik laat weten hoe het opstaan me vergaan is. Alleen denk ik dat dat morgen wel zal lukken, aangezien ik 's middags een examen heb en dus in alle rust nog een aantal dingen wil herhalen :)