Huisarts bellen of niet? Griep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:10

Sterkte.

Wondermiddel bij mij is cola. Even 'open' laten staan zodat de prik eruit is en dan godganse dagen kleine beetjes cola. Dat blijft altijd binnen, ook als al de rest er even snel weer uit gaat.
Laatste keer dat ik buikgriep had heb ik 4 dagen niks kunnen eten of drinken (ook geen water) en woonde op het toilet. Ben die dagen toen doorgekomen op cola. *buikgriep bleek toen ook goed dieet, 5kg afgevallen op 4 dagen, al prefereer ik toch andere methodes :P *

Motilium/immodium neem ik liever niet omdat je op de de duur de ene voor de effecten van de andere neemt.
Wat wel kan helpen is actieve kool tabletten, die nemen bij hun doorgang wat rommel (toxines etc) mee.

Verder als je weer probeert te eten, beginnen met licht verteerbare dingen. Droge cracotte (eventueel met confituur), rijst etc. Niet te snel met fruit beginnen.

Als je achteraf nog moe bent, kan een vitaminekuurtje geen kwaad.

Je voelt je er wel doodziek van maar een gezonde jonge persoon kan een gemiddelde buikgriep makkelijk aan.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 07-01-14 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:12

Beginnen met licht eten, bv beschuitje of een stukje fruit. Vooral niet teveel vetten en zware producten.

Verder vooral lekker kalm aan, kopje thee en lekker op de bank. Je lijf heeft nog wel even nodig om te herstellen. Morgen weer naar school is wel erg optimistisch. Mocht je dat willen ga dan vanmiddag lekker ingepakt even een stuk wandelen en kijk hoe dat gaat.

De ervaring leert dat je je op de bank al snel weer behoorlijk goed voelt maar zodra je even een boodschap gaat halen of gaat lopen blijkt het toch niet zo heel lekker te gaan. Uitzieken is erg verstandig.

_Tara_

Re: Huisarts bellen of niet? Griep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:27

Met Marlies eens inderdaad :j Rustig op de bank zitten is toch anders dan echt weer naar school. Beter even goed uitzieken dan dat je aan blijft rommelen!

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:45

Fijn dat t iets beter gaat! Succes met de kopjes thee, crackers en andere licht verteerbare troep. Meelkoekjes in de thee soppen is ook nog een idee

Beterschap

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:06

Als ik buikgriep heb eet ik meestal de eerste 24u niks om mn maag ook wat rust te geven, neem wel gemberthee of wat bouillon

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:10

Huisarts kan nu niets voor je doen. Je moet echt even goed uitzieken.
Zorg ervoor dat je goed drinkt.
Thee , bouillon..
Wat eten betreft, crackers, kaakjes beschuit
Begin met licht verteerbare dingen en neem ook goed je rust anders heb je langer last van de griep als nodig.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:37

inderdaad boullion soepje, of een beschuitje.. (droog) maar als je nog geen honger hebt zou ik dat ook niet doen hoor..fijn dat het in iedergeval wat beter met je gaat. zorgen er wel mensen voor je?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:22

Wat bij mij echt als een wonder werkt is dextro energy(druivensuiker). Gaat je bloedspiegel van omhoog. Waar door je minder slap bent. Rustig op sabbelen. Hoef je niet met drinken in te nemen.