Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_Denise_ schreef:Toen ik destijds bij de psychologe kwam voor mijn ziekteangst vertelde ze over een van haar cliënten met dit probleem. Ze had ontzettend veel aanzien en een hele belangrijke baan met veel status. Standaard plande ze de week voor haar ongesteldheid niks meer in, omdat ze haarzelf dan niet was.
Het lijkt voor mij moeilijk voor te stellen hoe zoiets werkt. Ik vraag me af... Want je spreekt over je bezoek bij een psych, en dat je daar deze diagnose/label kreeg, en je nu een normaal leven lijdt. Wat heeft jou zo geholpen?
Mloes schreef:Bizzybijtje schreef:
On-respectloos is wel dubbelop he.
Mocht het vervelend overkomen, zo bedoel ik het echt niet. Hartstikke fijn voor de TS dat ze ermee geholpen is, maar wat ik bedoel is dat vrijwel iedere vrouw (die ik ken) inclusief mijzelf zulke klachten heeft. De week voordat ik "het maandelijkse feestje heb" ben ik ook helemaal uit mijn doen, op exact dezelfde manier als beschreven in de OP. Waar ik op doel is dat dit vrij gangbaar is en niet echt iets is wat zelden voorkomt, aangezien het in mijn ogen in de OP wel zo over komt. Daarom vind ik het meer een stickertje dan echt een syndroom o.i.d.
Zoek eens op PMDD en suïcide. Heb jij (en vrijwel iedere vrouw die je kent) elke menstruatieperiode zulke depressieve gevoelens die soms uitmonden in zelfmoordgedachten?
Dan moet je toch eens hulp gaan zoeken meid
Uit de OP bleek niet echt hoe ernstig het was, zoals ik zei zijn al die klachten behoorlijk bekend maar ik kan natuurlijk niet ruiken hoe erg die klachten dan zijn in jouw geval.
Het doet gekke dingen met je.
Urbiezira schreef:Bizzybijtje, ben jij dan ook depressief tijdens je ongesteldheid? Want dan zou ik serieus eens wat hulp gaan zoeken. TS geeft aan dat het bij haar wel zo erg is.
Urbiezira schreef:Bizzybijtje, ben jij dan ook depressief tijdens je ongesteldheid? Want dan zou ik serieus eens wat hulp gaan zoeken. TS geeft aan dat het bij haar wel zo erg is.
Bizzybijtje schreef:Urbiezira schreef:Bizzybijtje, ben jij dan ook depressief tijdens je ongesteldheid? Want dan zou ik serieus eens wat hulp gaan zoeken. TS geeft aan dat het bij haar wel zo erg is.
Ivm een paniekstoornis heb ik sowieso af en toe fliiiiiiiinke spanningsbogen waardoor ik me echt rot kan voelen. En dat komt zeker regelmatig voor als ik ongesteld moet worden. Depressie vind ik een groot woord maar vrolijk kun je het zeker niet noemen.
Dat zou kunnen verklaren waarom het voor jou misschien zo 'normaal' lijkt, om het maar even kort door de bocht te zeggen.
_Denise_ schreef:Urbiezira schreef:Bizzybijtje, ben jij dan ook depressief tijdens je ongesteldheid? Want dan zou ik serieus eens wat hulp gaan zoeken. TS geeft aan dat het bij haar wel zo erg is.
Tijdens? PMS en PMDD zijn toch aanwezig vlak voor de menstruatie of zie ik het nu verkeerd? Waar staat de 'pre' dan voor?
@TS: Top trouwens dat je ermee geholpen bent!
Atani schreef:Ja uiteraard, daarom is het zo moeilijk voor veel mensen om het te begrijpen, want het lijken 'maar' gewone klachten. Dit is het echter niet, het is zodanig uitvergroot dat het je leven in de week voor je regels overneemt. Je zal beslissingen nemen die je normaal niet neemt, bijvoorbeeld. Elke vrouw heeft wel een klachten voor haar regels, maar niet elke vrouw haar leven wordt er 1x per maand door ondermijnd. Snapje? Het is heel moeilijk uit te leggen van achter een computerscherm. En naar mijn weten ook heel moeilijk te begrijpen. Je kan het zien als elke maand een week depressief zijn. Maar dan ook écht depressief. En na die week ben je wonderbaarlijk terug oké. Je bent gewoon een compleet andere persoon in die week.
Janneke2 schreef:Concentratie verlies licht aan een gebrek aan vrije glutamine. Ten eerste zou je glutamine bij kunnen slikken (iedere drogist heeft het op het schap staan).
Verder kan het verbeteren door die dagen (of een beetje eerder) extra te bewegen, er zijn theorieën die stellen dat krachtsport de voorkeur verdient.
En let op je voeding: sowieso weinig koolhydraten en svp geen ontstekingsbevorderende producten eten (zoals transvetten, verzadigde verzuren, etc.)
. Nu ben ik nogal een pacifistisch ingesteld persoon, maar met die pil stond ik na 3 dagen hysterisch krijsend me te beheersen om geen meubelen of andere voorwerpen naar bepaalde mensen te gooien. Niet iets waarmee ik graag door experimenteer
.. Echt bizar wat de pil (en hormonen uberhaupt) met je kan doen. Ik veranderde echt in een complete kenau.