Ontstoken teen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Ontstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 09:52

Ik heb zalf gehad van de dokter om de ontsteking eruit te halen weet niet of dit als weg is of er nog zit. Ik heb nu sinds maandag niks meer aan me teen gedaan. Dus geen soda badjes en geen zalf. Droogt nu helemaal uit en is heel donker. Zal morgen voor ik naar de pedicure ga even soda badje doen om het wat schoon te maken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 10:01

Vandaag om half 12 naar een medisch pedicure.. Heb de teen een paar dagen rust gegeven hij is helemaal donker en uitgedroog geworden. Heb hem net in een soda badje gedaan toen ik m droog wilde maken kon ik stukken vlees weghalen en bloedde als een malle.. Nu zit er nog een stuk wildvlees op wat mooi rood is en het bloeden is gestopt. Ben benieuwd..

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:16

Precies hetzelfde gehad -O- bij mij ging de eerste keer goed, maar de tweede keer moest ik aan me linkerteen beide zijkantjes weghalen -O- toen ging t mis, arts verwijderde me hele nagel en ik heb van augustus tot na de herfstvakantie op slippers kunnen lopen en het was toen maar 5 graden :brr:
Ze hadden foto's gemaakt bloedgeprikt want ik had een flinke infectie .....
Toen keek een andere arts erna en die gaf de arts die mij had 'geholpen' op zijn donder.
Nu had ik laatst weer aan me andere teen gedonder.. Soda badjes hielpen niet en ik zou zalfje krijgen maar dat was ha vergeten voor te schrijven. Uiteindelijk zelf maar stukje nagel weggehaald, ontsteking trok zo weg *\o/*
Ik moest nog bij ha later zijn dus laten zien, hij zei; dat heb je netjes weggeknipt en ontsteking is mooi weg. *\o/*

Geen ziekenhuis voor mij meer, los het zelf wel op.

Ik zeg overigens niet dat jij dat moet doen maar het behoort tot een oplossing

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 11:52

Nou de medisch pedicure had het nog nooit zo erg gezien mocht er niks aan doen. Andere teen laten zien daar groeit door mislukte operatie me nagel diagonaal in me huid. Daar heeft ze het stukje nagel weg gehaald en gezegd dat ik dit steeds moet bijhouden. Als het wildvlees minder is kan ze me nagel begeleiden met een beugel. Dus nu is de vraag hoe kom ik van mijn wildvlees af?!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:53

STIFT! gebruik de zilvernitraat stift. werkt super goed bij wildvlees. Al de vorige en mijn voige reacties gelezen>? die geven ook tips :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 13:36

Axivoca123 schreef:
STIFT! gebruik de zilvernitraat stift. werkt super goed bij wildvlees. Al de vorige en mijn voige reacties gelezen>? die geven ook tips :)

Kan je die zomaar ergens kopen? En zo ja waar?
Er zit waars. nog een ontsteking dus mag je dan ook die stift gebruiken?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:43

Ik heb dat ook gehad kreeg toen ook de zilvernitraat stift mee maar die heb ik niet gebruikt
ging de volgende dag al namelijk naar de polikliniek waar ik heel netjes geholpen mee ben.
Hebben ze de zijkant van me grote teennagel weg gehaald voelde helemaal niks alleen de prikjes voor de verdoving waren wat minder leuk. Daarna 1 dag omhoog liggen met me been en moest verband er 24 u oplaten zitten daarna kon ik het eraf halen. Kon gewoon normaal lopen en ervaarde helemaal geen pijn wat ik wel in dit topic heb gelezen.

Is het geen optie om naar een andere polikliniek te gaan als waar je bent geweest dan ??

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:44

de stift heb je als goed is een doorverwijsbrief nodig of niet maar je kan hem bij de apthotheek halen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 13:51

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:52

Ik heb ook ingegroeide teennagels GEHAD. Niet meer!
Bij mij hielp: de stift om vlees te verwijderen (waar je het smeert wordt je vlees donker en dan kan je het er af pulken). En je nagels laten groeien. Niet de zijkanten eraf knippen want dan blijven ze ingroeien.
1x is mijn teen behandeld... Zij heeft een spateltje onder mijn nagel gezet, en heeft de nagel naar boven getrokken uit mijn vlees zegmaar. Laten groeien, dat je een klein wit randje hebt. En ook als je nagel ingegroeit is: laten groeien en zelf proberen de nagel naar boven te trekken. Je hebt er even een week last van maar als je het daarna goed bijhoud (of dus eigenlijk niet), heb je er nooit last meer van.
Knip je nagels niet te kort en zeker niet aan de zijkant.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:45

xNathaliee schreef:
Axivoca123 schreef:

Kan je die zomaar ergens kopen? En zo ja waar?
Er zit waars. nog een ontsteking dus mag je dan ook die stift gebruiken?

Je moet eerst een brief halen bij je huisarts/doctor. En dan naar de apotheek. En mijn teen was blauw met paars onstoken.. De stift zorgt ervoor dat het vlees 'dicht' gaat, en daardoor gaat de onsteking weg. Je mag altijd vragen stellen :)

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:32

Gevonden? Zo ja, heeft het geholpen? :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:02

Hoe gaat het nu TS?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:06

Hier ook een ontstoken teen gehad was niet zo erg dat ik naar het ziekenhuis was maar wel pilletjes en met de benen omhoog. Op er geven moment ben je dat zat