Heupbroek als klein babytje..?? Nu veel pijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Heupbroek als klein babytje..?? Nu veel pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:54

ik zou eigenlijk gewoon naar de HA gaan en een doorverwijzing vragen naar een orthopedische arts,
dan kun je met hem/haar kijken of er iets mis is in het gewricht, of dat het een banden/spieren kwestie is. en vanuit daar een behandeling uitstippelen.
is er niets mis met het gewricht (geen HD, geen beschadigingen,) dan zou het idd prima met fysio/actieve revalidatie op te lossen kunnen zijn, is er wel iets mis, dan zijn er misschien gerichtere dingen die je kunt/zou moeten doen
zeker omdat je zelf het idee hebt dat het niet een spieren kwestie is, mijn eigen ervaring is dat ik tot nog toe ook altijd gelijk heb gehad met aanvoelen of iets een spier, band of gewrichtskwestie was

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:26

Kir_Ples schreef:
Op mijn zij liggen kan niet, zelf dacht ik ook aan slijmbeursontsteking maar dat was het sowieso niet volgens de fysiotherapeut.
Traplopen en van een stoel op staan ervaar ik ook als niet fijn.

Ik ga even zo goed mogelijk proberen uit te leggen waar de pijn precies zit: bij mij zit de pijn op het breedste gedeelte van de heup, maar echt diep van binnen er op drukken doet dan ook geen pijn het is puur dat bepaalde bewegingen echt veel pijn doen.

Ik heb ook heel sterk het idee dat de fysiotherapeut mij niet helemaal begrijpt zij gaat er echt van uit dat het een spier is terwijl het voor mij veel dieper voelt. Destijds had ik ook nekklachten wel door vast zittende spieren maar dat was heel anders.

Ze heeft het ook nog over het SI gewricht gehad maar ook dat zit op een hele andere plek, ik heb haar dat ook verteld.. Ik vind het zo wel een hele vervelende situatie.

Zelf heb ik het idee dat het toch een slijmbeursontsteking is alles komt overeen met wat op internet staat. Ook als je ligt je je been naar de zeikant buigt en dan naar boven dat doet ook heel veel pijn. Ook kan ik mijn heupen niet omhoog trekken want dat is ook zeer pijnlijk.

Ik heb nog oefeningen die de pijn bij slijmbeursontsteking verminderen. Je zou eens kunnen proberen of die effect hebben? Ik wil ze wel pb'en bij interesse.

Petrichor

Re: Heupbroek als klein babytje..?? Nu veel pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 10:33

Bedankt voor de reacties. :)

Als je wilt mag je ze mij inderdaad wel sturen, ben wel nieuwsgierig wat er zoal in staat. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:55

We zijn inmiddels 2 massages verder en morgen moet ik er weer heen.
Maar nee het helpt echt niet de pijn blijft stekend en aanwezig..
Voor mij is dit een teken dat het niet aan mijn vast zittende spieren ligt.

Ik ga morgen maar eens overleggen wat ze er dan aan kan doen..

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:52

Heb al jaren last van m'n heupen.
De klachten begonnen serieus toen ik 14/15 was en nu kan ik ook niet meer rijden.
Had vroeger een spreidbroekje gemoeten, maar ben net iets te oud (bijna 30). Toentertijd was het nog geen routine-onderzoek, maar enkel als het in de familie zat werd het onderzocht.

Gevolgen (achteraf gezien) waren dat toen ik 12 was al niet op een veelzijdigheidszadel/dressuurzadel kon zitten, tegen m'n 16e al niet meer op een dieper springzadel. In de diepere zadels werd ik in een houding 'gedwongen'. Dus dressuur/springen altijd op een stubben siegfriedje, platter kon niet.
Van 3 paarden naar 2 paarden, van 2 naar 1, totdat ook 1 paard rijden en trainen niet meer wilde tot incontinentie aan toe.

Toen ik 18 was naar Nijmegen geweest (toen reed ik nog volop), daar werd me ronduit verteld dat ik maar moet wachten totdat de heupen echt slechter worden en hopelijk zo laat mogelijk qua leeftijd.
Mijn kom is te plat, maar niet plat genoeg om er nu wat aan te doen omdat er dan kans is op beenlengteverschil.
Het rekening ermee houden went, pijn ook tot op bepaalde hoogte. Maar niet rijden heb ik erg last van gehad geestelijk (tot burn-out aan toe) en nog steeds. Enorm frustrerend. Ik kan niet lang staan, niet lang zitten en slenteren is helemaal funest.

Zou zeer zeker naar de dokter gaan en info/advies inwinnen. Wens het niemand toe en hoop voor je dat t meevalt.