foundation vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:00

Geen foundation, maar bb-cream van Garnier is echt top. Niet duur en dekt uitstekend omdat je hem goed kan opbouwen. Hij blijft ook echt zitten heel de dag, hoef zelfs geen fixeerpoeder erover heen te doen. Ik gebruik die dagelijks. Koste maar iets van een 10 euro.

De superbalanced foundation van clinique vond ik niet zo dekkend, clinique make-up is meestal niet zo goed van prijs/kwaliteit verhouding. Was iets van een 30-40 euro. De gezichtsverzorging daarentegen is top.

Shiseido heb ik de stick foundation van, die dekt heel goed maar ziet er snel "cakey" uit. Was 35 euro denk ik.

Fit me van Maybelline is niet slecht, maar daar wordt mijn huid snel vet van.

Verder heb ik ook Clarins geprobeert (helaas te donker gekocht) maar die is ook heel fijn en voelt natuurlijk aan op de huid.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:04

Ohja vergat ik nog te zeggen...
je zou ook om een sample-tje kunnen vragen als je iets op het oog hebt, maar er niet zeker van bent. Kan je het zelf thuis lekker op je gemak uitproberen :j

GrumpyCat

Re: foundation vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:10

L'oreal True Match! Ik ben zelf ontzettend licht van huidskleur (noem me maar gerust lijkbleek :')) en heb meestal last van dat ze te donker zijn. De lichtste van L'oreal True Match is de enige die bij mij mooi dekt maar niet onnatuurlijk lijkt!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:50

Ik ga zelf altijd 1 of 2 keer per jaar naar de Douglas of Ici Paris en laat me dan adviseren over verschillende soorten en merken make up. Mijn ervaring is dat de medewerksters erg klantvriendelijk zijn en fijn de tijd voor je nemen. Ook brengen ze de producten bij jou aan, zodat je kan zien wat je eventueel koopt. Je bent wel wat duurder uit, maar zelf zie ik dat als een investering. Ik doe zelf ongeveer een half jaar met een foundation.

Een advies voor een bepaalde foundation heb ik niet voor je. Ik vind mijn eigen (Clinique) erg fijn, maar die is niet heel dekkend, want daar houd ik zelf niet zo van.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:07

Ik had altijd John van G, super spul hier alleen niet verkrijgbaar.
Nu haal ik net over de grens Maybelline dream satin liquid, net paar euro's goedkoper dan in Nederland en deze bevalt me eigenlijk ook prima.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:57

Studio Fix Fluid van Mac is echt een hele goede vind ik. Kan je goed opbouwen, wel 30 euro, maar je doet er lang mee :j

Bij de Douglas/Ici Paris XL of natuurlijk counters van Mac en andere merken kun je altijd vrijblijvend om advies vragen. Als je twijfelt kun je testers vragen. Ze helpen je graag :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:01

Ik heb de Nude Magique Eau De Teint van L'Oreal. Die is heel vloeibaar maar dekt heel goed en je doet er heel lang mee. Ik vind hem ontzettend fijn. Hij is 15 euro volgens mij en gewoon bij de Etos, Kruidvat enz. te koop.