Jongeren met nieuwe heup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:22

[/quote]

Je hebt speciale ""sport" heupen gebruiken ze alleen niet overal dus misschien kan je daar vast wat info over opzoeken.[/quote]

Oke daar heb ik idd nog niet van gehoord, nu rijd ik absoluut als recreant dus misschien is dat wat overdreven,maar dank je wel.

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:38

Ik ben onlangs ( 10 november) geopereerd en heb een totale nieuwe heup gekregen met eigen bot als donorbot om alles te verstevigen. Is nu 8 weken geleden. Ik moet nog minstens 4 weken op krukken ( 50 procent belasten) lopen en daarna mag ik het paardrijden weer oppakken. Aftellen dus.
Edit : ik ben trouwens 37.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:37

swaps schreef:
Ik ben onlangs ( 10 november) geopereerd en heb een totale nieuwe heup gekregen met eigen bot als donorbot om alles te verstevigen. Is nu 8 weken geleden. Ik moet nog minstens 4 weken op krukken ( 50 procent belasten) lopen en daarna mag ik het paardrijden weer oppakken. Aftellen dus.
Edit : ik ben trouwens 37.

Wauw wat fijn....
Ik heb 18 februari een second opinion bij iemand die wel bekend staat om heupen te vervangen bij mensen op jongere leeftijd. Hoop maar dat het gaat lukken ergens van het jaar.

swaps

Re: Jongeren met nieuwe heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:28

Ik ben geopereerd in het Radboud door Dr. Schreurs. Het is me echt 1000 procent meegevallen en had al vanaf dag 2 geen pijn meer. Niet te geloven. Wat ik wel zwaar vond was rond week 5 en 6 het mentale aspect. Hele dagen thuis terwijl je bulkt van de energie. Je bent niet ziek en wil vanalles doen maar met die 2 krukken en een been wat je niet mag belasten was dat lastig. Nu mag ik al 3 keer per week naar de fysio, mijn been iets belasten , heb van de week de eerste 6 uur gewerkt dus zo schiet de tijd wel wat meer op. Ik wens je heel veel succes.

Anoniem

Re: Jongeren met nieuwe heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:35

Ik lees ook even mee. 3 jaar geleden een zeer complexe heupbreuk gehad en daar een flinke beperking aan over gehouden. Nu regelmatig pijn, ook in mijn andere heup en ik ben al gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk vroeg aan de beurt ben...

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:53

.
Laatst bijgewerkt door Aight op 03-02-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:28

Wat ? 17 jaar. Waarom als ik vragen mag ? Ongeluk, aangeboren, Perthes ? Ik dacht dat ik een van de jongere was :+ . Dr. Schreurs is fantastisch. Morgen is het 12 weken en twee dagen geleden en moet ik weer op controle. Ik voel zelf dat het ontzettend goed gaat, ben pijnvrij en de eerste buitenritjes zijn ook al gereden.
Beterschap voor je broer ( weet niet of het recent is)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:12

Robijntjah schreef:
Ik lees ook even mee. 3 jaar geleden een zeer complexe heupbreuk gehad en daar een flinke beperking aan over gehouden. Nu regelmatig pijn, ook in mijn andere heup en ik ben al gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk vroeg aan de beurt ben...

Oh bah, dat is ook naar. Ik wist wel al dat ik in verhouding jong zou zijn (mijn moeder had al een versleten heup onder de 60 en haar moeder ook zoiets geloof ik). Maar idd deze val van paard voor mij is een "versnelling" van dit proces.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:23

Hoi

Hier weer een update van deze kant. Ik heb gisteren een second opinion gehad. Hier kwamen heel andere inzichten uit. Namelijk dat ik zeer waarschijnlijk nog helemaal niet aan de heupprothese hoef.... Volgens de arts die ik sprak in het LUMC waren de kop en de kom nog goed en zou het zonde zijn die te vervangen. Wat wel zo is, is dat door de breuk de hals (het collum) van het dijbeenbot naar de kop verkort is en dat daardoor een bewegingsbeperking is ontstaan. Zij gaf aan dat ze van de rontgenfoto's van het ziekenhuis hier uit de buurt niet veel kon opmaken en heeft mij direct doorgestuurd voor een ct scan. Hiervan krijg ik 3 maart de uitslag en wat zij denk dat er mogelijk kan zijn voor mij.

Kortom ik ben weer een beetje hoopvol gestemd.