Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Netje schreef:Mensen: het is toch te belachelijk dat we dit accepteren !! Sorry hoor, we betalen ons helemaal scheel aan zorgkosten en dan moet je als je belt eerst langs een waakhond van een assistente die wel even bepaalt of het spoed heeft of niet en dan mógen we misschien de volgende dag. Huisartsen zijn de enige die niet in het eigen risico vallen, ze krijgen hun kosten áltijd vergoed. Maar je kunt alleen maar ziek worden voor 10 uur 's ochtends (bij mijn huisarts althans) en anders moet je weer een dag wachten of naar de huisartsenpost gaan. Gek hè dat het daar zo druk is altijd. Huisbezoeken komen al helemaal bijna niet meer voor: of je nou 40 graden koorst hebt of niet, je moet er maar mee in de wachtkamer gaan zitten.
Ik kom zelf bijna nooit bij de huisarts, maar had laatst de 2e afspraak van die ochtend en toen waren ze al een half uur uitgelopen: te belachelijk voor woorden. Gewoon op tijd beginnen misschien en goed je afspraken plannen? Altijd smoesjes van dat het langer duurde met de vorige patiënt etc. Yeah right, na de 1e al een half uur achterstand. Nou, dat maak je mij niet wijs hoor.
Misschien wordt het tijd dat huisartsen eens een beetje minder gaan klagen en gewoon eens gaan doen wat vroeger heel normaal was: werken !
chanel1985 schreef:En wat als je verantwoording moet leggen tegenover je werkgever? Sorry, ik kan pas dinsdag naar de dokter, dus ik kom al zowiezo al niet werken tot en met dinsdag? (tegen dan is bv je bronchitis al een longontsteking geworden, en kan je langer thuis blijven.
ivy_power89 schreef:Uuh simbaa ik belde vanmorgen om kwart voor 9 al, dat is in mijn ogen toch echt 2 werkdagen!
Ik had net zo blij geweest met een telefonisch spreekuur, er valt weinig te zien en te voelen
. Netje schreef:Mensen: het is toch te belachelijk dat we dit accepteren !! Sorry hoor, we betalen ons helemaal scheel aan zorgkosten en dan moet je als je belt eerst langs een waakhond van een assistente die wel even bepaalt of het spoed heeft of niet en dan mógen we misschien de volgende dag. Huisartsen zijn de enige die niet in het eigen risico vallen, ze krijgen hun kosten áltijd vergoed. Maar je kunt alleen maar ziek worden voor 10 uur 's ochtends (bij mijn huisarts althans) en anders moet je weer een dag wachten of naar de huisartsenpost gaan. Gek hè dat het daar zo druk is altijd. Huisbezoeken komen al helemaal bijna niet meer voor: of je nou 40 graden koorst hebt of niet, je moet er maar mee in de wachtkamer gaan zitten.
Ik kom zelf bijna nooit bij de huisarts, maar had laatst de 2e afspraak van die ochtend en toen waren ze al een half uur uitgelopen: te belachelijk voor woorden. Gewoon op tijd beginnen misschien en goed je afspraken plannen? Altijd smoesjes van dat het langer duurde met de vorige patiënt etc. Yeah right, na de 1e al een half uur achterstand. Nou, dat maak je mij niet wijs hoor.
Misschien wordt het tijd dat huisartsen eens een beetje minder gaan klagen en gewoon eens gaan doen wat vroeger heel normaal was: werken !
. Het is dan ook niet zelden zo dat een arts voor het middaguur al dik een uur uitloopt. Het is namelijk ook weer niet zo dat er enkel mensen met een kuchje bij de huisarts komen
. Als je pech hebt, wordt de arts opgeroepen voor een spoedgeval en kan je weer naar huis. Heel vervelend, maar een spoedgeval gaat nu eenmaal voor en laten we blij zijn dat het zo geregeld is.Kwanyin schreef:Hebben jullie in Nederland geen vrij spreekuur dat je gewoon naar de wachtkamer kan gaan en wachten tot het je aan de beurt bent?
Netje schreef:Mensen: het is toch te belachelijk dat we dit accepteren !! Sorry hoor, we betalen ons helemaal scheel aan zorgkosten en dan moet je als je belt eerst langs een waakhond van een assistente die wel even bepaalt of het spoed heeft of niet en dan mógen we misschien de volgende dag. Huisartsen zijn de enige die niet in het eigen risico vallen, ze krijgen hun kosten áltijd vergoed. Maar je kunt alleen maar ziek worden voor 10 uur 's ochtends (bij mijn huisarts althans) en anders moet je weer een dag wachten of naar de huisartsenpost gaan. Gek hè dat het daar zo druk is altijd. Huisbezoeken komen al helemaal bijna niet meer voor: of je nou 40 graden koorst hebt of niet, je moet er maar mee in de wachtkamer gaan zitten.