Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Ik geloof niet in per ongeluk zwanger als iemand vrijwillig (!) seks heeft gehad. Dan had je de beentjes maar bij elkaar moeten houdenIedereen snapt dat van seks kindertjes kunnen komen en dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 procent veilig is; behalve geheel onthouding. Dus ik vind het altijd wat naïef klinken 'per ongeluk'. T is gewoon een kwestie van kansen. Ongepland klinkt dan beter vind ik zelf.
Dus misschien is dat voor mij ook wel een vooroordeel; naïef. 'Het overkomt mij niet als ik seks heb'
eclair98 schreef:Mag je ook fictie gebruiken in je verslag/stuk? In een aflevering van Flikken Maastricht gaat het er op en gegeven moment ook over, ik weet niet of je er wat aan hebt?
YellowGray schreef:Vooroordelen: Tienermoeders zijn naïef, verwachten dat hun vriendje wel bij hen blijft, denken dat ze niet zwanger kunnen worden bij de eerste keer seks, denken dat periodieke onthouding een goede vorm van anticonceptie is, denken dat als ze zwanger raken hun relatie beter wordt, denken dat ze volwassen genoeg zijn voor een kind en mensen denken dat zij nooit iets zullen bereiken in hun leven en het aan het weggooien zijn.
Vooroordelen die ik persoonlijk heb: tienermoeders zijn niet erg intelligent, zijn naïef en denken dat alles maar komt aanwaaien.
Ik ken persoonlijk geen tienermoeders, en hoewel ik wel weet dat bovenstaande dingen echt niet altijd gelden voor een tienermoeder kom ik weinig verhalen tegen waarvan ik denk: wat een verstandig meisje, die komt er wel.
Wil nog wel even reageren op vuurneon. Geheelonthouding is inderdaad de allerbeste methode om niet zwanger te raken, maar ik mag hopen dat ik erop mag vertrouwen dat mijn spiraaltje wel veilig is.Ik kan mezelf wel inpakken met bubbeltjesfolie zodat er zeker weten niks kan gebeuren maar het is toch altijd een afweging tussen veiligheid en veel gedoe.
deze uitspraak zegt in mijn ogen al meer over jouw persoonlijkheid dan over het tienermoeder zijn..
. Ik ken ook een tienermoeder, en dat is een hele slimme meid, heeft een baan, is inmiddels getrouwd en haar man heeft haar dochter geadopteerd.
Ik ken er genoeg, maar ken er ook genoeg die wel gewoon normaal zijn en netjes