Erge buikpijn, zorgen maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:40

Hopen dat je snel meer weet! Veel sterkte.

Als je nog moeilijk naar de wc gaat eet dan 2 kiwi's op een dag en muesli bv in je yogurt.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:29

Wat fijn dat jouw dokter bloed heeft afgenomen en je door stuurt naar het ziekenhuis.
Ik loop inmiddels al 2 jaar met heftige pijn in mijn buik..
Het komt met vlagen, heel vervelend.
Mijn HA zegt alleen maar; oh, je zal je spieren wel overbelast hebben, en oh, dat komt wel weer goed, even afwachten...
Ik ga nu niet eens meer naar de dokter, bah.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:59

Een week geen lactose eten kan ook wel eens helpen, dan kun je uitsluiten of je daar wel of niet tegen kunt.

CalipsoLover

Re: Erge buikpijn, zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 22:24

Tinus1909: Probeer dan eens een andere huisdokter? :p
Wel, wat mij ook is opgevallen is dat ik serieus veel vermagerd ben in 3 dagen, elke dag een kilotje af...
Ik eet nu voorzichtig en wachten tot morgen voor het bloedonderzoek, ik hoop gewoon dat ik weet wat het is, dus fingers crussed!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:29

Freya6 schreef:
Een week geen lactose eten kan ook wel eens helpen, dan kun je uitsluiten of je daar wel of niet tegen kunt.

Lactoseintolerantie geeft niet dit soort extreme klachten en zorgt bovendien voor diarree en winderigheid en niet voor eens in de 2dagen ontlasting...
Ik zou morgen toch aandringen bij de huisarts om verder onderzoek ted oen

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:48

secricible schreef:
Freya6 schreef:

Lactoseintolerantie geeft niet dit soort extreme klachten en zorgt bovendien voor diarree en winderigheid en niet voor eens in de 2dagen ontlasting...
Ik zou morgen toch aandringen bij de huisarts om verder onderzoek ted oen

Ja klopt, maar ik schreef het voor de onverklaarbare buikpijn mensen. Ik krijg er zelf erge buikpijn van namelijk.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:25

Uitslag van het bloedonderzoek gehad... En het is nog steeds niet 100% duidelijk.
Lever en nieren zijn oke, alles is daar goed mee dus dat word al helemaal uitgesloten.
Uit het bloedonderzoek is duidelijk dat er iets zit van een ontsteking, maar het nog te klein is om te weten wat het precies is. Dit zou dus inderdaad een blinde darm ontsteking kunnen worden/zijn.
Dokter heeft aangeraden nog eventjes te wachten om een scan te laten nemen, omdat ik zo weinig mogelijk onder de scanner mag omdat ik al te veel radioactieve stralen heb gehad voor mijn leeftijd.
(Wegens Scolioze in de rug om de 6 maanden of jaar) Dus als het blijft of erger word, gaan ze nog eens bloed trekken en kijken of het groter word en dan kunnen ze waarschijnlijk zien wat het precies is...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 07:12

Hoop voor je dat je lichaam het zelf nog kan oplossen en dat het weggaat.
Sterkte.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:14

Nog steeds niet beter, integendeel... Buikpijn is nu met een golf wel terug neutraal. Maar dit kan weer in 123 veranderen, zoals er al 3 keer is gebeurd. Maar ga nu terug naar school, en ben super misselijk, constant. Ook heel flauw, en ga morgen eens naar mijn andere huisarts om te kijken wat die zegt.
Vandaag dus nog maar een dagje rust...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:47

Kan het niet het begin van ongesteld worden zijn, je was nog niet ongesteld geweest, hebben ze je hormoonniveau ook gecontroleerd?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:17

Mijn zoon had nog niet zo lang geleden 15(!) weken lang buikpijn en kreeg het ene onderzoek na het andere. Niets te vinden. Op onze vraag of het misschien versteende ontlasting kon zijn (tip van iemand anders), kregen we te horen dat dat niet kon: dit zou alleen bij oudere mensen voor komen. Uiteindelijk heeft het AMC ons doorverwezen naar een Hypnotherapeut. Het AMC werkt samen met een aantal ziekenhuizen in Nederland aan een onderzoek en er is gebleken dat maar liefst 70% op landelijk niveau baat heeft bij Hypnotherapie. Zo gezegd, zo gedaan (zij het wat sceptisch van mijn kant). Tijdens de sessie ging de therapeute visueel met mijn zoon zijn darmen in en mijn zoon gaf aan dat hij een maanvormig stukje keiharde ontlasting zag zitten. Pas de tweede sessie kregen ze hem samen los, omdat het vast zou zitten aan de darmwand. Dezelfde avond lag het (maanvormig inderdaad) ding in de wc pot! Het is dat ik het zelf heb gezien, anders had ik waarschijnlijk nog steeds argwanend geweest.
Mocht er bij jou bij onderzoeken niets uit komen, dan is Hypnotherapie misschien ook iets voor jou. Het wordt door veel verzekeringsmaatschappijen vergoed. Mocht jouw verzekering het niet vergoeden (of je bent niet aanvullend verzekerd), dan kost een sessie per keer ongeveer 70 Euro. Mijn zoon was na 2 sessies klaar (het is dus geen uitmelkerij). ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 12:39

bigone schreef:
Kan het niet het begin van ongesteld worden zijn, je was nog niet ongesteld geweest, hebben ze je hormoonniveau ook gecontroleerd?

Nee, ik heb gezegd dat ik ze volgende week moest krijgen. Ik ben al ongesteld.
Shenavallie schreef:
Mijn zoon had nog niet zo lang geleden 15(!) weken lang buikpijn en kreeg het ene onderzoek na het andere. Niets te vinden. Op onze vraag of het misschien versteende ontlasting kon zijn (tip van iemand anders), kregen we te horen dat dat niet kon: dit zou alleen bij oudere mensen voor komen. Uiteindelijk heeft het AMC ons doorverwezen naar een Hypnotherapeut. Het AMC werkt samen met een aantal ziekenhuizen in Nederland aan een onderzoek en er is gebleken dat maar liefst 70% op landelijk niveau baat heeft bij Hypnotherapie. Zo gezegd, zo gedaan (zij het wat sceptisch van mijn kant). Tijdens de sessie ging de therapeute visueel met mijn zoon zijn darmen in en mijn zoon gaf aan dat hij een maanvormig stukje keiharde ontlasting zag zitten. Pas de tweede sessie kregen ze hem samen los, omdat het vast zou zitten aan de darmwand. Dezelfde avond lag het (maanvormig inderdaad) ding in de wc pot! Het is dat ik het zelf heb gezien, anders had ik waarschijnlijk nog steeds argwanend geweest.
Mocht er bij jou bij onderzoeken niets uit komen, dan is Hypnotherapie misschien ook iets voor jou. Het wordt door veel verzekeringsmaatschappijen vergoed. Mocht jouw verzekering het niet vergoeden (of je bent niet aanvullend verzekerd), dan kost een sessie per keer ongeveer 70 Euro. Mijn zoon was na 2 sessies klaar (het is dus geen uitmelkerij). ;)

Vandaag ga ik naar een andere huisarts, dus we gaan kijken wat die zegt en dan weten we hopelijk iets meer, als na veel onderzoek nets oplevert kunnen we inderdaad wel eens Hypnotherapie proberen!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:13

Een Echo laten maken en eindelijk weet ik wat het is. Het blijkt (dus toch!) een chronische appendisitis te zijn. Ook zit er een steentje in mijn appendix. Die zou daar zijn gekomen door te veel verkalking.
Dan was weer de vraag of hij er uit moest of niet, maar omdat hij dus last geeft op mijn eierstokken, en hij vanaf ik mijn menstruatie weer ga krijgen erger gaat worden, hij er dus zo snel mogelijk uit moet gehaald worden.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:19

Zat ik toch beetje in de buurt met mijn antwoord.
Gelukkig dat ze een verklaring hebben gevonden en ben je snel van je klachten af.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:50

Pfoe dus toch.. Nou fijn dat ze er achter zijn Ts! Dat je maar snel er van af bent!