Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Freya6 schreef:Een week geen lactose eten kan ook wel eens helpen, dan kun je uitsluiten of je daar wel of niet tegen kunt.
secricible schreef:Freya6 schreef:Een week geen lactose eten kan ook wel eens helpen, dan kun je uitsluiten of je daar wel of niet tegen kunt.
Lactoseintolerantie geeft niet dit soort extreme klachten en zorgt bovendien voor diarree en winderigheid en niet voor eens in de 2dagen ontlasting...
Ik zou morgen toch aandringen bij de huisarts om verder onderzoek ted oen

bigone schreef:Kan het niet het begin van ongesteld worden zijn, je was nog niet ongesteld geweest, hebben ze je hormoonniveau ook gecontroleerd?
Shenavallie schreef:Mijn zoon had nog niet zo lang geleden 15(!) weken lang buikpijn en kreeg het ene onderzoek na het andere. Niets te vinden. Op onze vraag of het misschien versteende ontlasting kon zijn (tip van iemand anders), kregen we te horen dat dat niet kon: dit zou alleen bij oudere mensen voor komen. Uiteindelijk heeft het AMC ons doorverwezen naar een Hypnotherapeut. Het AMC werkt samen met een aantal ziekenhuizen in Nederland aan een onderzoek en er is gebleken dat maar liefst 70% op landelijk niveau baat heeft bij Hypnotherapie. Zo gezegd, zo gedaan (zij het wat sceptisch van mijn kant). Tijdens de sessie ging de therapeute visueel met mijn zoon zijn darmen in en mijn zoon gaf aan dat hij een maanvormig stukje keiharde ontlasting zag zitten. Pas de tweede sessie kregen ze hem samen los, omdat het vast zou zitten aan de darmwand. Dezelfde avond lag het (maanvormig inderdaad) ding in de wc pot! Het is dat ik het zelf heb gezien, anders had ik waarschijnlijk nog steeds argwanend geweest.
Mocht er bij jou bij onderzoeken niets uit komen, dan is Hypnotherapie misschien ook iets voor jou. Het wordt door veel verzekeringsmaatschappijen vergoed. Mocht jouw verzekering het niet vergoeden (of je bent niet aanvullend verzekerd), dan kost een sessie per keer ongeveer 70 Euro. Mijn zoon was na 2 sessies klaar (het is dus geen uitmelkerij).