Gezocht: Tandpasta

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:43

_Tara_ schreef:
En als Weleda dan een nieuwe grondstof heeft 'ontdekt' en die wil gebruiken. Dan gebruiken ze dierproeven?

In theorie: ja, want anders mag het niet gebruikt worden als stof in iets dat je binnen kunt krijgen. Maar Weleda is niet het soort organisatie die dat doet, omdat die juist veel gebruik maakt van wat er al is, en is (vziw) niet echt bezig met het ontwikkelen van nieuwe grondstoffen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:44

Ik heb 't opgezocht op de site van Weleda en dit staat er:
Citaat:
Daarom is het voor ons van groot belang grondstoffen te gebruiken, die niet zijn getest op dieren.
Bron: http://www.weleda.nl/ons-verhaal/onze-w ... fvrij.html

Wat ik zelf al dacht dus.

Shadow, ok duidelijk :j Wat dat betreft kun je dan dus beter (als je op proefdiervrij let) producten aanschaffen van merken die niet rondstrooien met nieuw stofje dit nieuw stofje dat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:48

_Tara_ schreef:
Shadow, ok duidelijk :j Wat dat betreft kun je dan dus beter (als je op proefdiervrij let) producten aanschaffen van merken die niet rondstrooien met nieuw stofje dit nieuw stofje dat.

Absoluut! Is voor dit soort dingen ook helemaal niet nodig - en ik vertrouw er ook niet op dat we overzien welk effect al die nieuwe stofjes hebben.

(Maar bij geneesmiddelen is het wel iets dat een probleem oplevert: daar moet je wel innoveren en nieuwe middelen ontwikkelen, en de praktijk is al zo dat een deel van die innovatie gewoon vrijwel niet mogelijk is binnen de huidige regelgeving in de EU.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:51

Shadow0 schreef:
Parodontax fluoridevrij? Weet niet of dat overal te vinden is, gewone Parodontax wel.

Heel handig op vakantie. Niemand jat dit, de gezichten als ze het voor het eerst gebruiken }>

Overigens. Gemalen zeezout is ook een optie

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:59

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:15

Ufurio4e schreef:
Hallo bokkers,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar tandpasta.
Maar niet zo maar 1 dit zijn mijn eisen:
Niet getest op dieren
Zonder fluoride
En vooral niet te duur.

We hebben nu de tandpasta van Weleda.
Erg lekker maar erg duur.

Tips?

Waarom moet het zonder fluoride zijn?

En Paradontax is er ook in een fluoridevrije versie

http://www.parodontax.nl/producten/tandpasta.shtml

De smaak is iets waar je aan moet wennen,

Ufurio4e

Re: Gezocht: Tandpasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 10:52

Marie dit is wat mijn vriend wilt. En ik respecteer zijn mening.
paradontax vind ik echt te vies

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:56

Nickeltje schreef:
Sinds 1997 mag cosmetica niet meer op dieren getest worden. Officieel moeten nieuwe ingredienten voor de veiligheid van ons allen dat nog steeds wel.
Maar ingredienten die al lang getest zijn (en dat zijn ze ooit allemaal wel een keer geweest) worden niet opnieuw getest. Dus... Neem een "simpele" tandpasta met niet te veel nieuwe fratsen zoals whitener en allerlei nieuwe stoffen die nog wel recent getest zijn op dieren en je wens komt aardig uit...
Maar dan nog zijn ook van oude producten, de ingredienten ooit getest geweest op dieren.

De dierproefvrije cosmetica die nu verkocht wordt, is ook allemaal cosmetica gemaakt van middelen die al lang geleden getest en goedgekeurd zijn door de authoriteiten en die dus niet, als ze in een nieuw middel gebruikt worden, nog eens getest hoeven worden.

Of ze worden buiten nederland getest,
want dat is de nederlandse wet.
en er is geen wet die verbied cosmetica in een ander land te laten testen :)
dus zo vanzelfsprekend dierproefvrij (of al eerder in het verleden getest) is het niet...
overigens als je twee middelen samenvoegd die al getest zijn afzonderlijk, maakt dat niet dat ze gewoon goed reageren op mens/dier.. :)

Hema is (echt) dierproefvrij en heeft niet dure tandpasta die aan je eisen voldoet :)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 10:57

Ik heb veel hema producten en ga nu ook eens kijken welke tandpasta ze hebben.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:00

Laatst bijgewerkt door ElCid op 01-01-14 11:03, in het totaal 2 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:00

Toothy Tabs zijn qua milieu besparing vanwege de tandpastatube inderdaad wel een slimme actie ;)
maar daar staat ook geen 'proefdiervrij' claim op. en geloof mij, als zij daarmee zouden kunnen gooien had zo'n merk dat gedaan :)

Daarbij moet je eens gaan lezen wat erin zit, allemaal helemaal niet zo'n goede zooi..
(ben je net zo erg en misschien soms wel erger bezig als tandpasta, tenminste voor jezelf en je lichaam)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 01-01-14 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 11:02

Ik ken thooty tabs niet wat is het?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:04

Ufurio4e schreef:

van een paar reacties terug het linkje van de lush..(die verkoopt het)
veulen84 plaatste de link

(wat ik dus bedoel is dat ze de claim vegan hebben maar niet de claim dierproefvrij... en dat zijn helaas nogsteeds twee hele andere dingen in Nederland, en niet met elkaar verbonden claims, dus iets vegan betekend helaas in nederland nog niet dat het ook niet getest is op dieren)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 01-01-14 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:06

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 11:06

Er word zoveel gereageerd dat ik het niet helemaal bij kan houden.....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:16

KingYasFenn schreef:
Ufurio4e schreef:

van een paar reacties terug het linkje van de lush..(die verkoopt het)
veulen84 plaatste de link

(wat ik dus bedoel is dat ze de claim vegan hebben maar niet de claim dierproefvrij... en dat zijn helaas nogsteeds twee hele andere dingen in Nederland, en niet met elkaar verbonden claims, dus iets vegan betekend helaas in nederland nog niet dat het ook niet getest is op dieren)

Lush niet proefdiervrij? Kan ik me haast niet voorstellen... Zij hebben altijd campagnes tegen dierproeven en vanalles.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:21

_Tara_ schreef:
Lush niet proefdiervrij? Kan ik me haast niet voorstellen... Zij hebben altijd campagnes tegen dierproeven en vanalles.

Hier staat wat Lush wel en niet 'is'; http://www.lush.nl/shop/info/11/lush_leven_wij_geloven

(niet persoonlijk op jou gericht, gewoon tegen de verwarring) :o
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 01-01-14 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:25

Ja dat had ik gelezen. Daar staat idd dat ze producten testen op mensen en grondstoffen niet op dieren.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:24

Lush is echt een bedrijf met hele hoge waarde daar in. Ze kopen hun ingredienten van bedrijven die niet op dieren testen. En ze steunen geregeld acties tegen dierproeven/bond enz...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:18

Ja ik kan me dus echt niet voorstellen dat hun toothy tabs niet dierproefvrij zouden zijn.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 17:05

Yves rocher is ook dierproefvrij alleen de producten die naar china gaan moeten getest worden op dieren.
dit is voor mij reden genoeg om geen producten van hen te nemen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:20

Utrekram heeft een iets uitgesprokener smaak dan die van Weleda, voldoet aan je wensen en is volgens mij ook goedkoper. :)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:25

Ik vind alleen dat de toothy tabs best wel zeepachtig smaken als je ze kapotbijt. Dat is mijn enige nadeel :P
Proefdiervrij zal het wel zijn, want dit staat op al hun tassen, blaadjes en ook op hun website. Het wordt volgens mij niet apart vermeld op elk product. Ik kan het in elk geval ook niet vinden op de andere dingen die ik van de Lush heb :)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:03

Je beseft je wel dat als je fluoridevrije-tandpasta gebruikt, dit een groot effect heeft op de gezondheid van de tanden? Ik weet niet of je verder heel gezond eet, maar suikers eten en fluoride-vrij willen leven, gaat slecht samen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:14

Ik poets al een aantal jaar fluoride vrij, ga regelmatig naar de tandarts en heb nog geen gaatjes gehad in die periode. En omdat dat bij mij zo is, is dat bij iedereen zo! Nee dat niet natuurlijk :P Maar om maar aan te geven dat 't geen probleem hoeft te zijn. En ik eet gewoon suiker trouwens.