Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) troi schreef:Ik weet natuurlijk niet waar het om gaat maar soms kun je wel een medische indicatie krijgen voor bepaalde cosmetische ingrepen, zoals bijvoorbeeld bij een borstverkleining als je er rugklachten van krijgt. En in extreme gevallen bij psychische schade. Waarom overleg je niet met je HA of er in dit geval ook niet een opening is tot medische indicatie. Ik vermoed zo dat je dit niet serieus overweegt en de pijn er voor over hebt omdat je toevallig niks beters te doen hebt..
. Dat kan toch? _Mikey_ schreef:Correct, aan premie ben je al meer kwijt
Ik reageerde op Yinnar en Ceriadwen

Roosch schreef:@Yinnar: Heb je het nou over de eigen bijdrage of eigen risico?
Eigen risico is het geld wat je betaalt over zorg die uit de basisverzekering vergoed wordt. Dus stel dat het een medische noodzaak betrof, er goedkeuring werd gegeven vanuit de verzekering en operatie vindt plaats in 2014, dan moet je 360 euro zelf betalen. (eigen risico)
Op sommige behandelingen zit een eigen bijdrage, maar daar zie ik in de voorbeelden van Avéro (500 euro per kalenderjaar vergoeding) en Zilveren Kruis (250 per 3 jaren) niks over staan. Bovendien wordt dit dan vergoed uit een aanvullen pakket, dus dan hoeft er geen eigen risico over betaald te worden.
Roosch schreef:
Doorverwijzing huisarts --> afspraak chirurg --> beslissing of medische/psychische noodzaak is --> machtigingsaanvraag richting zorgverzekering --> goed/afkeuring

_Mikey_ schreef:Roosch schreef:@Yinnar: Heb je het nou over de eigen bijdrage of eigen risico?
Eigen risico is het geld wat je betaalt over zorg die uit de basisverzekering vergoed wordt. Dus stel dat het een medische noodzaak betrof, er goedkeuring werd gegeven vanuit de verzekering en operatie vindt plaats in 2014, dan moet je 360 euro zelf betalen. (eigen risico)
Op sommige behandelingen zit een eigen bijdrage, maar daar zie ik in de voorbeelden van Avéro (500 euro per kalenderjaar vergoeding) en Zilveren Kruis (250 per 3 jaren) niks over staan. Bovendien wordt dit dan vergoed uit een aanvullen pakket, dus dan hoeft er geen eigen risico over betaald te worden.
dankjewel, scheelt mij schrijfwerk
Booooo schreef:Nieuwsgierigen
Ik wil inderdaad een borstvergroting laten doen. De reden is om dat de ene groter is als de andere, en ik stoor me daar heel erg aan. Er zit dus wel een reden achter. Bij de huisarts ben ik al geweest, en heb ook een verwijsbrief gekregen.
Zij had mij onvz aangeraden, maar ook daar vergoeden ze niks, tenzij je er echt lichamelijke of psychische klachten van hebt. Gelukkig loop ik hiervoor niet bij een psycholoog of iets, maar ik erg me er wel aan.
Ik weet niet meer wie het zei, maar ik ben inderdaad al bij een privé kliniek in België geweest die goed staat aangeschreven, en een vriendin van mij is daar geweest. Heb daar al een gesprek gehad, en waarschijnlijk gaat het februari worden. In België scheelt het kwa geld heeeel veel met Nederland
Yinnar schreef:Jammer Mikey, ik begrijp het verschil tussen eigen risico en eigen bijdrage helaas wel. Ik heb 10 jaar bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt en doe dat nu indirect ook. Dat mijn post misschien niet duidelijk was is mogelijk.
@ Roosch; Ik bedoel het eigen risico. Cosmetische ingrepen worden alleen vergoed als er een medische indicatie wordt afgegeven door een arts. Er zijn een zeer select aantal verzekeraars waar je je aanvullend kan laten verzekeren voor bepaalde cosmetische ingrepen maar dat kost je een godsvermogen en dan heb je vaak ook nog een eigen bijdrage en ook een maximum aan wat wordt vergoed.
Een vraag aan TS; voor zover ik weet hebben bijna alle vrouwen ongelijke borsten. Afhankelijk van wat je dominantie zijde is. Ben je rechtshandig dan is je linkerborst groter en andersom. Is het verschil bij jou zo groot dan dat je hier wat aan wil doen? Het blijft toch een operatie. Ze gaan "snijden" in gezond weefsel.