kan het geen kwaad de pil door te slikken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 08:50

Stoppen hoeft echt niet, de bloedingen die jij menstruatie noemt zijn het ook eigenlijk helemaal niet. Je hebt nl geen eisprong meer. Stoppen om te zien of je zwanger bent is dus eigenlijk ook onzin maar snap het wel :j
Het enige dat ik ondervind als ik de pil door slik is dat ik vocht vasthoud en dat ik grotere (jeej :+ ) maar pijnlijke borsten krijg, en dan stop ik altijd maar even om de boel weer normaal te krijgen. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:14

Ik weet niet zeker of het slecht is,de een zegt van wel,de ander van niet.
Maar het is wel zo, waar moet die troep anders heen? die zit toch wel in je lijf en word afgevoerd door een menstruatie.Mij lijkt het dat als je door slikt je baarmoeder,enz. niet elke maand word schoon gemaakt/opgeruimt.
Is er al iets bekend waar die troep anders blijft?

@IMJ hoezo je hebt geen eisprong meer? hoeveel vrouwen zijn er niet zwanger geworden ondanks het slikken v.d. pil? dan hebben ze toch wel degelijk een eisprong.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 09:59

dat is dus ook altijd wat ik denk. Lost het vanzelf op :P ?

gohya

Re: kan het geen kwaad de pil door te slikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:19

Ik denk niet dat het vanzelf oplost. Dan zou een menstruatie ook niet nodig zijn.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:21

Ik slik al jaren de pil gewoon door zonder problemen,maar ja ik heb al 2 kidz en hoef er geen bij.
Het is een keer wetenschappelijk bewezen dat het wanneer je het 10 jaar doorslikt geen invloed heeft en zonder problemen kan.
Wel hoor je wel eens dat de eigen cyclus wat moeizamer op gang komt, maar dat had ook kunnen gebeuren wanneer je wel een stopweek inlast.
de stopweek is ooit ingevoerd om de vrouwen gerust te stellen dat alles nog werkt. nouja werkt?? de onttrekkingsbloed is zo nep als wat want het is niet hetzelfde als dat je zelf ongi wordt zonder de pil.

wellicht is er wel verschil tussen de lichte en zwaardere pillen, maar daar weet ik helaas niks van dus kan er niks zinnigs over zeggen.

@gohya: diegene die wel zwanger wordt daarbij werkt de pil gewoon niet zoals het zou moeten, toch? anders was dat niet gebeurd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:23

moonsparkle schreef:
dat is dus ook altijd wat ik denk. Lost het vanzelf op :P ?

Dat doet het niet, anders zouden er ook geen doorbraakbloedingen zijn.
Ik ben zelf wel voor de stopweek, voelt een stuk natuurlijker en dan ben je van die zooi af :P Ik verlies in de stopweek ook altijd veel vocht dat ik in de loop der maand heb vastgehouden. Dan is het van binnen in ieder geval allemaal weer mooi schoon.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-12-13 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:26

Mijn gyn heeft ook gezegd dat een stopweek is bedacht om de natuurlijke cyclus na te bootsen.
Maar dat het geen functie heeft.Na een paar maanden een stopweek inlassen om 'op te schonen' raadde ze me wel aan.
Anders kun je last krijgen van een doorbraakbloeding,dat is natuurlijk altijd onverwacht.
Ik slik nu al heel lang door en heb geen enkel probleem.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:20

ik slik ook eigenlijk altijd 3 of 4 strips achter elkaar voor ik weer een keer een stopweek inlas, ik vind het altijd zo'n gedoe die menstruatie :))

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:58

Gohya, even voor jou gekopieerd (oa over de eisprong), anders is het zoveel schrijfwerk..
DE WERKING VAN DE PIL
De pil bevat kunstmatige geslachtshormonen: een oestrogeen en een progestageen. Deze onderdrukken de productie van eigen estradiol en progesteron en hebben verschillende effecten op je cyclus. Ze voorkomen de rijping van de follikels. Het gevolg is dat er geen eisprong (ovulatie) plaatsvindt.
Een ander effect van de pil is dat het slijm in de baarmoederhals taaier wordt. Hier moeten de zaadcellen doorheen op weg naar de eicel. Het slijm wordt zo taai dat het bijna onmogelijk is voor de zaadcellen om er doorheen te komen. Daarnaast wordt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling van een eicel, als er al een eisprong geweest zou zijn.
Door bovenstaande effecten is de pil zeer betrouwbaar. Als je de pil volgens de voorschriften inneemt, is het vrijwel uitgesloten dat je zwanger wordt. Ben je slordig met innemen, dan wordt de kans op zwangerschap natuurlijk groter. Dit is ook het geval bij braken of diarree in de eerste uren na inname van de pil en bij gelijktijdig gebruik van bepaalde medicijnen. Overleg daarom altijd met je arts, als je medicijnen voorgeschreven krijgt, of deze geen invloed hebben op de betrouwbaarheid van de pil.
De pil is alleen op recept van een arts verkrijgbaar. Als je eenmaal een pil voorgeschreven hebt gekregen, kun je een herhalingsrecept direct bij de apotheek ophalen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:02

@IMJ Oke thnx,weer wat geleerd.Dat heb ik echt nooit geweten.
Omdat er vrouwen ondanks dat ze de pil slikten tóch zwanger werden,zou je er vanuit gaan dat er een eisprong is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:16

Klopt, en zoals je leest is het haast onmogelijk. Tenzij je hem toch is vergeten bent, over hebt gegeven, flinke diarree..

Het slijmvlies wat je normaliter opbouwt tijdens je cyclus is ook wat je verliest tijdens de menstruatie. Er is dan geen eitje ingenesteld en het slijmvlies is niet nodig en wordt afgebroken (menstruatie).
Tijdens het gebruik van de pil bouw je dit slijmvlies helemaal niet op..
Je 'spaart' het dus ook niet op als je de pil doorslikt.
Als je de pil gebruikt heb je dus totaal geen cyclus zoals het hoort, geen eisprong, geen slijmvlies..
Doorslikken veroorzaakt dus geen ophopingen etc..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:19

Oke! nu begrijp ik het helemaal.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:35

Het staat als het goed is ook gewoon in de bijsluiter dat je de pil prima 1 of 2 keer door kan slikken ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 16:35

Hoe lang zou je dan gestopt moeten zijn met de pil als je wel zwanger wilt worden?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:37

moonsparkle schreef:
Hoe lang zou je dan gestopt moeten zijn met de pil als je wel zwanger wilt worden?

een paar maanden is al voldoende, dan weet je wat je eigen cyclus weer is

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:39

Toevallig heb ik 2 vriendinnen die direct na het stoppen zwanger raakte en voor anderen duurt het 2 jaar, kan je helaas niet zoveel over zeggen..

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:49

Het is helemaal niet zo goed.
je baarmoederwand/slijmvlies dikt zich elke keer weer op. en naarmate je maar constant niet ongesteld wordt wordt je baarmoeder wand/ het slijmvlies heel erg dik. dit kan zorgen voor o.a. vleesbomen in je baarmoeder.

Dat je af en toe een beetje lekt als je de pil doorslikt is omdat /het slijmvlies te veel aan te worden is en eigenlijk moet dat een teken zijn om te stoppen..

Nu is 1x doorslikken geen probleem en voor sommige is 2x nog geen probleem.
maar o.a. de hevige bloeders moeten juist wel stoppen omdat hun wand dus ook heviger groeit in de periode voor de stop.

Ik vind persoonlijk dat de 'slik maar door' te vaak geroepen wordt bij huisartsen want het is helemaal niet zo gezond voor je lichaam.

(Er zijn uitzondering zoals mensen die moeten doorslikken om medische redenen, zo heb je verschillende ziektes waarbij je beter de ongesteldheid volledig kan uitstellen)

Ik heb zelf een pil waarbij de stop al ingerekend is. dus aan het eind 4 pilletjes niks. dat maakt dat ik dus als ik van de strip alles inneem en gelijk weer aan de nieuwe begin ik gewoon ongesteld wordt. Prima, want dan vergeet je niet te stoppen of wanneer je weer moet beginnen etc..

Nu weet ik dit omdat mijn moeder verhoogde kans heeft op vleesbomen (en er al heeft moeten laten verwijderen) doordat zij de pil heeft genomen en dat ze daar bij de operatie heel nadrukkelijk hebben gezet, slik de pil nooit door.
het lijkt vaak geen echte gevolgen te hebben en misschien niet dodelijke gevolgen maar zoiets als vleesbomen in je baarmoeder zijn dan redelijk onschuldig, maar je wil ze echt niet!
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 29-12-13 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:53

IMJ schreef:
Klopt, en zoals je leest is het haast onmogelijk. Tenzij je hem toch is vergeten bent, over hebt gegeven, flinke diarree..

Het slijmvlies wat je normaliter opbouwt tijdens je cyclus is ook wat je verliest tijdens de menstruatie. Er is dan geen eitje ingenesteld en het slijmvlies is niet nodig en wordt afgebroken (menstruatie).
Tijdens het gebruik van de pil bouw je dit slijmvlies helemaal niet op..
Je 'spaart' het dus ook niet op als je de pil doorslikt.
Als je de pil gebruikt heb je dus totaal geen cyclus zoals het hoort, geen eisprong, geen slijmvlies..
Doorslikken veroorzaakt dus geen ophopingen etc..

Dat klopt dus niet.
Ben je al eens echt je stopweek gaan doen? Dan verlies je weldegelijk bloed en slijmvlies.
Dat je geen eitje aanmaakt maakt niet dat je 0,0 slijmvlies aanmaakt.
ja het is minder dan een normale cyclus maar niet niks.
daarom is 1 of 2x overslaan wel mogelijk omdat je minder hebt aangemaakt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:11

Ben ook wel is echt een stopweek gaan doen?
Ik gebruik de pil al 20 jaar _O-
Je hebt geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding, is iets anders en hormonaal bepaald door het stoppen met de pil.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:16

Verwarrend dit.
Ik gebruikte de prikpil, op advies van de HA gestopt en met de gewone pil begonnen. Reden: Het was slecht niet meer ongesteld te worden, omdat je je lichaam op moet schonen.
Ik gebruik nu dus de pil, maar ik merk dat ik deze af en toe vergeet en dus laat inneem. (Kan dit erg veel kwaad? Ik vergeet 'm bijv. 's ochtends, en neem 'm 's avonds in)
Ik ben dus van plan om een mirena spiraal te nemen, mede door mijn heftige menstruatieklachten waar ik strontziek van word plus bloedjechagrijnig.
Alleen, lees veel verhalen dat je hierbij ook niet ongesteld word.
Kort samengevat, hoe zit het nu werkelijk?

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:17

Ik denk zelf dat het niet zo een kwaad kan, immers worden sommige mensen met een spiraaltje toch ook niet ongesteld? En dan heb je ook nog van die spiraaltjes met hormonen die je 24 uur per dag je lichaam binnen krijgt..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:18

Klopt de meeste mensen worden door de mirena helemaal niet meer ongesteld. In het begin nog wel, soms even wat langer en daarna blijft het meestal weg.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:21

Maar kan dit dan kwaad, gezien hetgeen mijn HA beweerde?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:24

Dat lijkt me niet duizenden vrouwen in nl en over de hele wereld gebruiken hem.
Het bevat het hormoon levonorgestrel, dat doet hetzelfde als de pil, alleen heeft deze geen stopweek en je kunt hem niet vergeten.
Daarnaast heb je bij mijn weten minder kans op trombose wat je bijv. met de gewone pil (en roken!) toch wel een beetje hebt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:27

volgens mijn huisarts en zijn coassistent was het ook onzin om ongesteld te worden. Hij snapte niet dat meiden en vrouwen zichzelf dat elke maand weer aandeden om met krampen en ongemakken te lopen terwijl het nergens voor nodig is. Het enige nadeel wat eraan hangt is dat als je een kind wilt, het wel een half jaar tot een jaar kan duren voordat je mentruatiecyclus weer normaal en regelmatig is(handig voor het uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent etc) maar die gok neem ik graag hahaha.. dan maar niet regelmatig.. heb voorlopig geen plannen:P
Ik slik de pil al 6 jaar door en heb 2 keer een doorbraak(je!!) gehad van 2 dagen zonder verdere klachten. Verder vind ik het echt een uitkomst.
Mijn moeder was verplicht om de pil altijd door te slikken ivm migraine aanvallen en kreeg mij daarna nog gewoon(je raakt er dus ook niet onvruchtbaar ofzo van).. ik vind het echt een uitkomst.

even over hierboven: dat je lichaam moet opschonen en je dus ongesteld moet wsorden.. Dikke onzin.. wat moet er opschonen? het bloed in de baarmoeder? wordt vanzelf weer afgebroken en plas je weer uit.. niks van waar dat je daarvoor ongesteld moet ijn. op ten duur maakt je baarmoeder geen bloed meer aan de wand omdat er toch geen bevruchting komt..
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 29-12-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt