Overgeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:35

lifaya schreef:
Denk dat mijn ouders het ook onzin zullen vinden als ik hiervoor de HAP ga bellen... Zij viden dat ik aar moet uitzieken.

Lijkt mij niet verstandig.
Bel ze op en leg voor, dat je bruin gekleurd spul hebt overgegeven.
Niet alles valt uit te zieken en ook niet alles gaat over met een pilletje - en dat oordeel is aan de arts.

Iig: sterkte! !

_Tara_

Re: Overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:33

Hoe gaat 't nu? Hoop dat je je wat beter voelt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 11:20

ik ben nog steeds met vlagen misselijk maar heb alles binnengehouden! gisteren nog een toast (droog) gegeten met een glas water en medicatie en net vanochtend ook weer ee toast met water met een mini scheutje limonade. ik hoop dat ik het binnen houd! denk dat de rennies ook wel werken, heb er gisteren zeker 5 of 6 genomen :o

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:25

Je kunt de omeprazol caps ook open maken, en de korreltjes dan met een hapje appelmoes oid innemen. Dit heeft als voordeel dat het sneller opgenomen word, en je maag dus ook iets rustiger word. Verder vandaag inderdaad even langs de drogist voor domperidon.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:28

Oef, ik ga juist meer overgeven van thee en water als ik toch al bezig ben.....ik probeer het dan op te lossen door iets zouts te eten en een paar slokken colalight erbij te nemen. In de meeste gevallen hoef ik daarna niet meer over te geven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 11:28

is die domperidon gewoon bij kruitvat ofzo te halen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:28

Nee voor domperidon moet je wel naar een apotheek :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 11:29

daffodil schreef:
Oef, ik ga juist meer overgeven van thee en water als ik toch al bezig ben.....ik probeer het dan op te lossen door iets zouts te eten en een paar slokken colalight erbij te nemen. In de meeste gevallen hoef ik daarna niet meer over te geven.

van zout droog je toch juist eerder uit? De bouillon ging er bij mij ook weer in zijn geheel uit helaas, maar het water hield ik godzijdank goed binnen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:33

Door het zout krijg ik dorst en gaat het overgeef gevoel weg...heel typisch maar goed bij mij werkt het!
Ik leef op thee, drink gemiddeld per dag zo'n 3 tot 4 liter thee maar als ik misselijk ben, is dat het echt het eerste wat fout gaat.....

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:35

Ja, voor domperidon moet je langs de apotheek :)

Fijn dat de misselijkheid lijkt af te zakken.. Je kunt het beste proberen wat licht verteerbare dingen te eten.. Toastjes, mager vlees, frisdranken of vruchtensappen.. Dat soort dingen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:44

Ik heb hier in huis domperidon liggen van het kruidvat.. :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:50

Gewone cola (dus geen light) is ook heel goed voor je maag! Probeer daar eens kleine slokjes van te nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:05

Vorig jaar plaatste je toch ook al dat je destijds al 2 jaar aan de omeprazol zat, en misschien maar eens een maagzweer onderzoek moest laten doen... heb je dat al gedaan? Lijkt me een goeie start.. Ook vreemd dat je huisarts je zoveel jaar aan de omeprazol zet zonder goed onderzoek te laten verrichten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 12:07

klopt, nog steeds geen onderzoek laten doen. Ik ga volgend jaar wel een doorverwijzing vragen maar ik wil het enkel doen onder een roes en toen ik het een jaar geleden vroeg kon dat niet maar hoor van alle kanten verhalen dat dit dus wel kan...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:07

kleinvosje schreef:
Omeprazol en Rennie hebben ongeveer dezelfde werking, het neutraliseert maagsappen.

Zeker niet.

rennie neutraliseert en omeprazol remt de aanmaak van te veel maagzuur. Totaal andere werking.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:41

Als je heel erg misselijk bent en niks binnen houdt kan appel heel goed helpen. Ik heb eens een keer 16 uur lang overgegeven, dacht dat ik dood ging :') Zoveel pijn ook, dat je maar blijft overgeven maar er komt niks meer uit -O- Huilend m'n moeder gebeld en die raadde een appel aan. Kléin stukje, liefst geraspt. En voila, mijn misselijkheid zakte weg en het hysterische overgeven stopte.

Ben afgelopen weken bij vlagen ontzettend beroerd geweest, een griepvirus was niet doorzette. Elke keer een appel gegeten en dan zakte de misselijkheid weer af. Appel was ook het enige wat hielp, van de rest werd ik alleen maar beroerder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 14:04

jullie noemen echt allemaal dingen op die niet in huis zijn haha :') ik ga zo wel even het dorp in, om wat lichte dingen te kopen. Voel me nog steeds misselijk, maar gelukkig nog niet overgegeven...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:49

Appel raspen, tanden poetsen en een koud kompres/natte en koude doek rond je polsen en in je nek. Dat zijn de tips die ik van mijn schoonmoeder kreeg toen ik een hele dag heb lopen overgeven. De dag erna geleefd op beschuit met kleine slokjes water, en ik was er vanaf.
M'n schoonvader nam inderdaad Domperidon, ook tegen de migraine. In zetpilvorm, want via de maag komt hij er net zo hard uit.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:07

Ik ben 's ochtends altijd misselijk door de medicatie die ik 's avonds moet slikken en heb vaak last van misselijkheid bij migraine. Wat het allerbeste werkt is verse gemberthee:

Snijd een flinke plak verse gember in kleine blokjes en doe ze in je mok. Vervolgens maak je er wat lichte groene thee in. Ik gebruik altijd losse gunpowder die ik niet te lang laat trekken. De gember laat je gewoon in je mok zitten. In kleine slokjes opdrinken. Werkt beter dan wat dan ook. Bij mij werkt het veel beter dan domperidon.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:06

Casarell schreef:
Ik heb hier in huis domperidon liggen van het kruidvat.. :=

Sinds de hele poppenkast rond Domperidon is het niet meer bij de drogist te koop.