Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:13

Chelle_dora ik stuur je even een pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:14

Super, thanks! Alle informatie is welkom, ben nog steeds aan het verzamelen wat ik allemaal nou nog meer moet weten en vragen.. Wat dat aangaat is het weer "fijn" dat het is uitgesteld.. Hoe meer ik weet, hoe meer zorgen ik me enerzijds kan maken maar hoe beter voorbereid ik erin ga :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:19

heb een pb gestuurd. ook nog wat vragen erbij gezet die je kunt stellen ( zijn vragen die mensen snel vergeten, mijn vader gelukkig niet haha )

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:23

Ik ga mijn best doen om ook onder het mes te gaan maar ben doodsbang voor de infuusnaald.
Ik ben benieuwd of ik mijn paniek aanval onder controle kan houden :o

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:24

haha liesjecryos... ik maakte me ook absoluut geen zorgen om de operatie... alleen wel de injectie's :P
bij mij hebben ze na het bloedprikken het buisje erin laten zitten waardoor ze me niet 2 keer hoefde te injecteren en ze hebben een verdovingspleister aangebracht. erg fijn hoe ze het hebben opgelost.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 18:28

Ik zie vooral op tegen de bijwerkingen van de narcose... En die slang wat je in je keel of neus krijgt voor de beademing.. Gatver. Als ik daar aan denk.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:31

Ik ben dit jaar geopereerd (galblaas) maar ik voelde er niks van die buis , mijn infuus zat er zo in heb dan ook geen angst voor die naald. Bijwerkingen had ik ook niet , was alleen een paar uur bekaf :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:38

Naamloos1 schreef:
Ik zie vooral op tegen de bijwerkingen van de narcose... En die slang wat je in je keel of neus krijgt voor de beademing.. Gatver. Als ik daar aan denk.. -O-

Daar merk je dus helemaal niets van. :)
Ik heb dezelfde operatie gehad. Aan vier ogen afgelopen jaar. :+

Je mag me altijd pben.

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:43

Ik heb al 9 operaties gehad aan mijn ogen de laatste jaren, van narcose heb ik nooit wat gemerkt en van beademing ook niet. De narcose zal je waarschijnlijk meevallen! Infuus prikken wordt ook juist het beste gedaan door de anesthesist, voelde ik niets van. Succes!

Big_Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:53

Jep ik ook :(
Ben paar weken geleden geopereerd aan me dubbel bebroken been. 2014 moeten de ingezetten schroefjes en plaatjes verwijderd woren

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 19:20

Takkie_Muis, Iris82 en Mikala13: Dat is fijn om te horen haha. Stelt me weer een beetje gerust!

Big_Appie: Oef mn nicht had een soort van hetzelfde. Maar dan met haar enkel.. Niet fijn!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:31

Naamloos1 schreef:

Daar heb ik dus helemaal geen last van gehad.
Bij de vorige operatie was ik door de narcose erg ziek geworden maar daar hadden ze nu een middeltje voor. :j
Slang in je keel/neus voel je niet zitten (edit: want dan ben je onder narcose )
Echt nergens last van gehad ! :j

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:32

Big_Appie. wat heb je gedaan? Heb namelijk zelf ook in september meegemaakt, + verbrijzeld beide botten.

Dus volgend jaar ga ik ook geopereerd moeten worden om de 2 platen en 30 schroeven er uit te laten halen.
Het infuus valt reuze mee, je moet jezelf even knijpen met de nagels. Dat voelt het zelfde als een infuusnaald.
Iets stoten van je knie of kleine teen doet veel meer zeer! :')

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:45

Ik heb in november 2 keer geopereerd.
En eerder in 2010 (2 keer eerst plaatsen plaat schroeven en ook verwijderen) en 1998.
Narcose; van beademingsbuis enz geen last, infuus ook niet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:46

Hallo,

Ik word dan wel niet geopereerd in 2015 maar heb wel meerdere operaties gehad..
Als klein kind enkele operatie (3) en mijn laatste operatie in 2009. Van de operaties als kin herinner ik mij niks omdat ik toen 1 jaar was en ik geloof 2/3 en 3/4 jaar..
Ik was overigens 17 jaar bij mijn laatste operatie.

Als baby heb ik een hemangioom gehad op mijn neus welke het grootste gedeelte van mijn gezich bedekte door de grootte hier van. De kans op bloedingen waren erg groot en het gezwel was fundatie gegroeid dat ik niet meer kon kijken omdat het voor mijn ogen zat. Daarom is er destijds gekozen voor een operatie, medicatie werkte bij mij niet en als baby was mijn lichaam hier door verslaafd en opgezwollen. (Medicatie naam kwijt, wordt ook gebruikt voor mensen met reuma)

Mijn laatste operatie duurde zo'n 5 uur en was enkel en alleen bedoeld voor het 'opleuken' van mijn gezicht omdat ik geen goed gevormde neus had en geen neus topje en geen gevormde boven lip. Hiervoor hebben ze rib en buik ver gebruikt. Ik was zelf erg zenuwachtig en ik was vooral bang om te ontwaken in de narcose maar die kans is echt nihiel.
Al met al is alles mee gevallen, mijn gezicht was bond en blauw en natuurlijk erg gezwollen maar hier had ik nagenoeg geen pijn aan, wel ceel zeer aan mijn rib omdat deze gebroken was voor de operatie en de ribben hier om heen gekneusd. Helaas ook een klaplong door dat de rib deze doorboorde.

Ik werd wakker op een uitslaap kamer en had een erg verwarde vrouw naast mij en werd hier zelf bang van en heb om mijn moeder gevraagd deze mocht dan ook komen in een mooi wit pak.. (Ik mocht voor de operatie kiezen tussen een roze en blauw operatie muts troueens!)

Ik was wel wat misselijk van de narcose en het bloed dat mijn maag was in gekomen maar dat was gelukkig snel weer over!

Piercings moesten bij mij trouwens uit, mijn navel piercing kregen ze echter met geen mogelijkheid los dus die maar afgeplakt haha!

Al met al is het mee gevallen eb zou ik het zo weer doen, (moet om de zoveel jaar mijn kop laten bij spuiten) ik had vooral moeite met het terug herkennen van mijn gezicht dit heeft zo'n jaar geduurd maar dit hadden ze van te voren wel gezegd.. Had eerst natuurlijk ee spalk op mijn neus omdat dit gebroken en in elkaar gezette rib was natuurlijk en heb enkele maanden overdag en nacht met oordoppen in mijn neus moeten lopen zodat mijn neus vleugels vorm zouden behouden enkele maanden nog in de nacht dit hield ik echter niet lang vol want kreeg een erg droge mond!

Het meest vervelende: hechtingen er uit laten halen en de watten die in mijn holtes waren gestopt.. Was nog een hechting vergeten ook dus deze moest zelfs later er nog uit die was het pijnlijkst!

Narcose: als kind een volwassen kap vanwege mijn grote neus.. :')
Laatste operatie: infuus voelde als een koude vloeistof, had hier voor al een kalmerings tablet gehad wat mijn lichaam al deels verdoofde (en ik nog roepen dat werkt niet haha) mocht wel de operatie tafel op springen ging maar net goed was meer verslag als ik dacht.. Nog op de personeel toilet gepiest omdat de operatie voor mij was voor gelopen en ik tussendoor geslapen had was mijn blaas weer vol namelijk.

Edit: mijn operatie zou eigenlijk een jaar later zijn maar de chirurg was speciaal voor mij uit Amerika gekomen en toen belde ze twee weken van te voren toen kreeg ik jet wel een benauwd..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:10

Wat helpt en als het mag is muziek opzetten als je naar de ok gaat.
Ga je rustiger slapen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:15

Ik heb net 9 december 1 operatie gehad. En gok in april / mei nog een keer.
Ik vind de narcose zelf heel erg mee vallen.
Je krijgt een prik, en je zweeft lekker weg <3

Daarna krijg je veel pijnstillers tegen de pijn,
Veel sterkte en succes!

Big_Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:17

talithaa_0 schreef:
Big_Appie. wat heb je gedaan? Heb namelijk zelf ook in september meegemaakt, + verbrijzeld beide botten.

Ben van me paard gevallen op concours |o
Laatst bijgewerkt door Big_Appie op 19-12-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:17

Nog even langs de anesthesist en dan gaat bij mij ook begin 2014 een plaat met schroeven uit mijn arm. Voor mij een afronding van een reeks aan operaties na een ongeluk met een paard. Mijn arm is niet meer wat het was- pijn zal ook blijven. Maar toch heel spannend dat de plaat eruit gaat. Voelt voor mij ook een beetje als de klus af maken... en dan kan ik voorlopig geen dokter meer zien.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:53

Voor mij in 2014 ook een operatie zo als het er nu uit ziet 28 januari maar sta ook op de spoedlijst dus hopelijk nog iets eerder. Ze gaan bij mij ontstoken slijmbeurs uit mijn schouder halen en meteen kijk operatie om te kijken of er verder niets kapot is. Zie tegen operatie niet zo op dat zal wel meevallen maar wel de revalidatie daarna waarschijnlijk 6 weken niet autorijden, huishoudelijk werk, paardrijden etc en totaal jaar revalidatie. Dus wordt even afzien.

Groetjes genja

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:59

Naamloos1 schreef:

haha, die probeerde ik er altijd uit te trekken als ik wakker werd :+ en me keel deed altijd maar zo pijn :+
vrijdag het slangetje eruit getrokken en gewoon eronder gehouden, veel fijner dan in mijn neus gepropt :+
ik sta vanaf vandaag weer op de wachtlijst, hoef gelukkig geen ppo omdat ik vrijdag ook al ben geopereerd.
maar dat infuus erin |( |( :=
operatie zelf vind ik altijd wel ontspannen, lekker bij slapen :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:57

Over de infuus. Weet niet of ze dit in elk ziekenhuis zo doen.
Maar bij mij deden ze dat de vorrige keer met een echo apparaat.
Dan zien ze precies de aders lopen, en welke er geschikt is.
En via de monitor zag je dan zo precies de naald in de ader gaan.
Echt een super goede techniek. Gaat in 1 keer goed haha

Bijwerkingen van de narcose heb ik vrijwel nooit.
Maar voelde nog wel dat ze de slang uit m'n neus haalden.
Geloof niet dat m'n eerste woorden echt vriendelijk waren haha.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:02

Angeliquee18 schreef:
Over de infuus. Weet niet of ze dit in elk ziekenhuis zo doen.
Maar bij mij deden ze dat de vorrige keer met een echo apparaat.
Dan zien ze precies de aders lopen, en welke er geschikt is.
En via de monitor zag je dan zo precies de naald in de ader gaan.
Echt een super goede techniek. Gaat in 1 keer goed haha

Bijwerkingen van de narcose heb ik vrijwel nooit.
Maar voelde nog wel dat ze de slang uit m'n neus haalden.
Geloof niet dat m'n eerste woorden echt vriendelijk waren haha.

dan nog komt er een naald aan te pas, en doet het pijn :+ al deed het met een of andere rare warmte plijster eigenlijk geen pijn...
ik heb het absoluut niet op naalden :+ en het zit super rot in mijn elleboog... ben altijd blij als ie er weer uit mag :D

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:23

Ik ben ook een gelukkige in 2014.verwijderen van een pen en 3 schroeven.afgelopen augustus deze erin gekregen. Narcose heb ik niet vervelend ervaren, infuus ook niet. Dit jaar in juni ook een operatie gehad om schoeven en een pen te verwijderen die in juli 2012 erin gezet was.dit is met een ruggeprik gedaan. Verwijderen van de pennen stelt echt niets voor

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:21

Moet dit jaar ook geopereerd worden, nog geen idee wanneer.
Ze gaam mijn achillespees verlengen in de hoop dat ik dan de functie van mijn linkerbeen langer stabiel kan houden, rechterbeen heeft een zenuwprobleem en regelmatig uitval, dus ben heel benieuwd hoe het herstel gaat straks....