Migraine, the day after...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:18

Ik heb ook migraine soms was het welleens elke week aan een stuk door!, ongelooflijk irritant, kan zomaar ineens opzetten midden op de dag, sochtends of gewoon 'snachts. Het ernstige zijn nog de klachten, weet niet wie hier ook last van heeft? Geen gevoel meer in m'n vingers, tintelende armen en lippen, en soms ook geen gevoel in de armen, en dat ik alles dubbel ga zien... Op een gegeven moment moet ik zo erg overgeven, dat de"druk" dan in het hoofd wat minder is. Het enigste wat ik dan doe is, slapen slapen slapen!

Ik ben geen medicijnenmens, kom voor de grap ook niet met een pilletje bij me aanlopen, want zelfs dán ga ik al echt over me nek! Bijvoorbeeld, als ik sochtends migraine heb gehad, dan savonds of als het iets beter gaat, overal zin in hebben wat op dat moment niet in huis ligt, of zin in friet of chips, noem maar op..... Kennen jullie dit probleem ook onder migraine?

Mariposa11

Re: Migraine, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:24

Nee die klachten heb ik niet, ben wel altijd ontzettend misselijk, hoofdpijn wordt na overgeven altijd veel erger en scherper.
Maar dat laatste wel, als het eenmaal beter gaat heb ik echt behoefte aan zout, heel veel zout..

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:40

Heb altijd voor de tijd behoeft aan chocola terwijl ik er anders nooit geen zin in heb.
Maar als ik trek krijg in chocola dat weet ik al hoe laat het is.
Trouwens nu je het zegt ik krijg altijd als de migraine weg is trek in patat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:43

Ik ben wel sloom, maar naar mijn idee meer door de medicatie nog dan de migraine.
Voordat ik triptanen gebruikte was het een hel, nu heb ik zowel van de aanval veel minder last en de dag erna functioneer ik aardig (ik ben wel enorm onhandig :+). Dus ik zeg; goede medicatie als tip :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:43

Mijn eerste aanval kreeg ik op 9/10 jarige leeftijd. The day after, ben ik ook helemaal niet lekker en niet te genieten. Lang slapen, tenminste proberen, in een donkere kamer. En tja, eigenlijk leren accepteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:47

LadyMadonna schreef:
Ik gebruik geen medicatie. Alleen in extreme gevallen een zetpil 1000mg diclifinac. Ga je heerlijk van "out" ;)

Waarom geen medicijnen om het te kunnen stoppen? Ik denk dat je dat al een heel eind op weg kan helpen, ik weet niet hoe zwaar de aanvallen bij jou zijn? Maar als je daar eerst helemaal doorheen moet lijkt me dat niet prettig en dat is ook een aanslag op je lichaam.

Ik heb het zelf ook en ben in september 2 weken opgenomen geweest, ik heb het zelf nu nog zo'n 2 keer per week waarvan ik 1 aanval mag stoppen met een injectie en als ik het dan terug voel komen mag ik een tablet nemen die 48 werkt (ben de naam even kwijt)
Ik merk wel verschil bij de aanval die ik niet kan stoppen, ben de dag daarna een stuk suffer en heb meer moeite om dan goed te functioneren

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:47

Ik heb metoprolol, maar zelfs dat helpt helaas niet bij mij.... Als ik de hele dag gewoon goed slaap, heb ik de volgende dag alleen maar last van mn hoofd als ik echt nee schud zeg maar...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 22:15

Dees-Daan, ik ben al bijna 20 jaar migraine patiënt en geloof me, ik heb de hele medische malle molen gehad. We hebben nooit iets kunnen vinden wat hielp.
Wat geholpen heeft is een stuk acceptatie, rust, en regelmaat.
Maar goed, ik zoek ook geen oplossing voor de aanvallen, ik zoek een manier om de dag erna meer fut te hebben. Ik ben nagelstyliste, en kan moeilijk mijn klanten afbellen...

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:20

Ik heb ook jaren last gehad van migraine. Ik heb toen accupunctuur gehad en na 9 behandelingen had ik geen last meer van migraine. Misschien het proberen waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:25

LadyMadonna schreef:
Dees-[naam], ik ben al bijna 20 jaar migraine patiënt en geloof me, ik heb de hele medische malle molen gehad. We hebben nooit iets kunnen vinden wat hielp.
Wat geholpen heeft is een stuk acceptatie, rust, en regelmaat.
Maar goed, ik zoek ook geen oplossing voor de aanvallen, ik zoek een manier om de dag erna meer fut te hebben. Ik ben nagelstyliste, en kan moeilijk mijn klanten afbellen...

Het was geen aanval hoor, daarnaast vroeg ik het ook ivm de dag er na, je zou de aanval dan sneller kunnen stoppen zodat het minder impact op je lichaam heeft.
Als de injecties en tabletten niet helpen dan is dat een duidelijk antwoord toch?

Hoe vaak heb je een aanval?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 22:31

Tegenwoordig een x per kwartaal ofzo? Dus ik klaag niet :n
Is wel is 2 of 3 per week geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:42

Ok dat is te doen inderdaad, dat hoop ik uiteindelijk ook te bereiken.

Magnesium enz heb je ook al denk ik?
Verder heb ik dan ook geen ideeën, ik merk aan mezelf ook dat ik de dag na de aanval die ik niet kan/mag stoppen ook meer moeite heb dan bij de aanval die ik wel kan stoppen.
Frisse neus halen helpt dan wel wat maar dat is meer tegen het suf zijn, moe ben ik dan nog steeds.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:51

Mijn man heeft naast spanningshoofdpijn ook vaak Migraine. Voorheen nam hij Sumatriptan, had bijwerkingen als vreselijke kramp in de kaken en een hele gevoelige hoofdhuid. Echter werkte dit na een tijdje niet meer goed. De huisarts zei toen letterlijk: 'nu krijg je het échte spul, Sumatriptan is goedkope rotzooi'. Toen kreeg hij Migralin (Trovatriptan) en dat werkt tot nu toe erg goed.

Helaas nu bij ieder herhalingsrecept maakt de Apotheek stennis en probeert hem een goedkoper merk mee te geven. De eerste keer had hij dat dus niet in de gaten en kreeg vreselijke hartkloppingen, ik kon toen z'n hart gewoon horen kloppen, vreselijk eng !

Mijn man heeft vaak aanvallen bij hoge (werk)stress en standaard ná een stresvolle periode van een paar (werk)dagen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:55

Frisse neus halen helpt voor mij ook wel even; even een rondje om het gebouw lopen en ik kan er weer even tegenaan. Ik smeer mijn voorhoofd ook in met verkoelende gel, haalt het gekke gevoel wat weg uit het voorhoofd de day after.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:56

Warboel schreef:
Ik heb ook sumatriptan. Ik krijg er ontzettend pijn in m'n nek van!
Heb pas sinds april migraine, heb het toen een maand of 4 echt heel vaak gehad. Nu heb ik er een stuk minder last van. Ik voel het niet opkomen, en er is ook geen relatie met ongesteldheid.
Heb wel veel last van druk op m'n ogen.

Maar men, als ik die sumatriptan genomen heb kan ik m'n hoofd gewoon niet meer rechtop houden. Krijg ook altijd erge druk op m'n borst en keel. Beetje eng :=
Maar kan geen kwaad volgens de dokter.

Dit heb ik dus ook, waardoor het helemaal niet prettig is om te gebruiken! Mijn hele nek verkrampt!

In de bijsluiter staat trouwens wel dat je dit moet melden aan je arts ;)
Lijkt me niet dat dat er zomaar instaat.

Mijn arts wimpelt het ook af.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:29

Kipje39 schreef:
Warboel schreef:
Ik heb ook sumatriptan. Ik krijg er ontzettend pijn in m'n nek van!
Heb pas sinds april migraine, heb het toen een maand of 4 echt heel vaak gehad. Nu heb ik er een stuk minder last van. Ik voel het niet opkomen, en er is ook geen relatie met ongesteldheid.
Heb wel veel last van druk op m'n ogen.

Maar men, als ik die sumatriptan genomen heb kan ik m'n hoofd gewoon niet meer rechtop houden. Krijg ook altijd erge druk op m'n borst en keel. Beetje eng :=
Maar kan geen kwaad volgens de dokter.

Dit heb ik dus ook, waardoor het helemaal niet prettig is om te gebruiken! Mijn hele nek verkrampt!

In de bijsluiter staat trouwens wel dat je dit moet melden aan je arts ;)
Lijkt me niet dat dat er zomaar instaat.

Mijn arts wimpelt het ook af.

Mijn man heeft dit ook als bijwerking gehad, vreselijke kramp in z'n kaken en nek. Volgens onze Huisarts zijn er betere medicijnen, Sumatriptan noemde hij 'goedkope rotzooi' !

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:14

Pieteritus1 schreef:
Sumatriptan bestaat nog gewoon hoor, er zijn verschillende merken daarvan. Sandoz, Bluefish uit mijn hoofd.
Waarom ga je niet terug naar de Sumatiptan dan?

Ik krijg steeds andere voorgeschreven van de HA.
Maar denk eerst misschien weer die van Maxalt smelt ga proberen als ik daar niet op reageer,
ga ik maar weer terug.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:52

mamavrend schreef:
Heb altijd voor de tijd behoeft aan chocola terwijl ik er anders nooit geen zin in heb.
Maar als ik trek krijg in chocola dat weet ik al hoe laat het is.
Trouwens nu je het zegt ik krijg altijd als de migraine weg is trek in patat.

Chocolade herken ik niet.

De patat achteraf wel! Patat of chips eten en ik voel me weer een beetje beter. Ik denk dat dit door de koolhydraten komt.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:55

The day after ben ik ook niets waard. :n

Wat dan bij mij helpt is gewoon niets hoeven en niets doen. :')
Lekker rustig aan doen en het nemen zoals het is.

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:28

Hier ook migraine.

Eerste aanval toen ik 13 was. Ik ben nu 26.

Ik heb het bijna ieder weekend. Weekend is voor mij echt een funest, ritme word verstoord en dat is de veroorzaker. Ik gebruik maxalt smelttablet 10 mg + ibubprofen 600 mg. Bij mij duren de aanvallen gelukkig maar een paar uur. Als de aanval komt krijg altijd een rare reuk, binnenkant van 1 van de neusgaten word dan gevoelig, voelt erg droog aan(verschilt per x links of rechts) Dan krijg ik een steek door me hoofd en dan is het BINGO!

Ik ga dan altijd eerst de medicatie innemen, daarna douchen (vind ik ontspannend) en daarna naar bed. Het moet zo donker en geluidloos mogelijk zijn.
Ik voel me eigenlijk altijd na dat ik de pillen heb ingenomen vreselijk verrot. Of ik aangereden ben door een vrachtwagen zeg ik dan altijd. Niet dat ik weet hoe dat voelt, maar alles doet me zeer. Vreselijke spierslapte, mega dorst, veel plassen, zwaar hoofd en vooral geen eetlust. Na een aantal uren gaat het weer wat beter en dan kan ik bijna alles weer doen.

Als ik een rot weekend heb gehad, dan bedoel ik dus vrij/za/zo knetterende migraine en maandag sta ik op me werk. Pffff mijn hemel. Ik loop dan echt met me ziel onder me arm. Vreselijk moe (of ik een week doorgehaald heb), stijf lichaam, geïrriteerd en af en toe een beetje zweverig, alsof ik aan het dromen ben. Heel raar gevoel.

Tjah wat ik er aan doe, als ik een rot weekend heb gehad. Gewoon te werk gaan, goed eten en drinken en dan s ’avonds op tijd naar bed. Meer kan ik niet doen.