Ik ben O- ze zijn met mij altijd heel blij als ik bloed kom geven
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zaai schreef:Mijn vader is A+ en mijn moeder O+
Dus dan ben ik volgens mij ook 1 van die twee! Dankjulliewel allemaal voor de antwoorden!
Percy schreef:Als ze je bloedgroep niet weten geven ze o negatief. Dat is twee keer niets dus kan bij alle bloedgroepen.
Je bloedgroep wordt niet zomaar bepaald, dat kan je het beste een keer aan de huisarts vragen als er toch eens bloedonderzoek gedaan moet worden.
Ik ben o negatief en daarom werd bij mijn baby's wel de bloedgroep bepaald na de bevalling maar dat komt omdat er het risico bestaat dat een o negatieve moeder anti stoffen gaat maken tegen een andere bloedgroep met alle gevolgen voor het volgende ongeboren kind. Dat kan prima voorkomen worden met een injectie maar daarvoor moet dus wel even gekeken worden wat de bloedgroep van de baby is.
Zaai schreef:amillia schreef:Bloedgroep wordt niet standaard bij de geboorte bepaalt. Als je besluit over een paar jaar bloed te doneren wordt je bloedgroep bepaalt en komt die op je pas te staan
Okee! Ja ik was wel erg benieuwd en mdat ik inderdaad misschien als ik oud genoeg ben wel wil doneren!
@Relaxed Bij mij is er verder nooit echt reden voor geweest, behalve dan voor een gezwel onder mijn okselAls baby.. Maar denk niet dat ze daar je bloedgroep voor gaan bepalen?
Femek2902 schreef:Wij gingen dit een keer met school testen, erg leuk om te weten. We moesten eerst een druppel bij een vloeistof doen en daarna een druppel bij een andere vloeistof. En dan moest je kijken of het bloed ging klonteren of niet en daaraan kon je dan bepalen wat je bloedgroep was. Dan was er nog iets waarmee je plus of min kon bepalen, maar dat weet ik niet meer hoe dat ging.. Is al 3 jaar geleden ofzo.
Als vloeistof 1 niet klonterde had je A in je bloed, als vloeistof 2 niet klonterde had je B in je bloed. Bij mij klonterden ze allebei niet dus ik heb AB en als alletwee de vloeistoffen wel klonterden dan had je O.
Uit deze testjes kwam bij mij dat ik AB- heb en dat is de ultieme ontvanger, maar een hele slechte gever. Maar het is wel de zeldzaamste bloedgroep, dus ik denk dat hij best welkom is bij de bloedbank. Maar eigenlijk heb ik geen idee..
franka75 schreef:Percy schreef:Als ze je bloedgroep niet weten geven ze o negatief. Dat is twee keer niets dus kan bij alle bloedgroepen.
Je bloedgroep wordt niet zomaar bepaald, dat kan je het beste een keer aan de huisarts vragen als er toch eens bloedonderzoek gedaan moet worden.
Ik ben o negatief en daarom werd bij mijn baby's wel de bloedgroep bepaald na de bevalling maar dat komt omdat er het risico bestaat dat een o negatieve moeder anti stoffen gaat maken tegen een andere bloedgroep met alle gevolgen voor het volgende ongeboren kind. Dat kan prima voorkomen worden met een injectie maar daarvoor moet dus wel even gekeken worden wat de bloedgroep van de baby is.
ik heb o negatief maar dat heb ik nog nooit gehoord
Jans schreef:Ben je O- of A- Franka? Want je zegt in je vorige posts beiden.
Bij O- moet er inderdaad getest worden op baby, mijn moeder is ook getest toen ik geboren werd, ik heb haar bloedgroep. Maar als ik een andere had gehad had moeder ook een prik moeten krijgen geloof ik.

), de eerste keer dat je daar komt nemen ze maar een paar buisjes af en die testen ze dan op ziektes, maar ook op bloedgroep. Pas toen ik ging doneren wist ik welke bloedgroep ik had, namelijk O+. Dan krijg je ook een pasje en een koelkastmagneet mee waar je bloedgroep op staat
maar toch testen ze bij elke donatie opnieuw je bloedgroep voor de zekerheid