Moedervlek laten verwijderen in gezicht, ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:14

In mijn ogen niet, plastische chirurgie is niet een LOI cursus die ze in de avonduurtjes voor erbij doen, een huisarts krijgt alleen de basisopleiding knippen en plakken en moet zich mijn inziens niet aan plastische chirurgie wagen, iemand met een litteken in zijn gezicht kan heel vervelend uitpakken en meestal opvallender dan een moedervlek die er zit.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:15

Hoe worden ze verwijderd? Gelaserd? Want daar heb ik nu wel ervaring mee sinds vorige week...

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:16

FNews schreef:
naomi_g1998 schreef:
Gewoon doorzeuren en beetje overdrijven inderdaad. Dat je op deze manier niet blij met jezelf bent en zo dan krijg je als het goed is wel een verwijzing.

Waarom door verwijzen en niet gewoon bij de ha?
Ik vraag me trouwens af hoe je kan overdrijven en depressief worden door een moedervlek.

Ik zou zeker niet bij de ha gaan. Ik heb bij de ha een jaar terug ongeveer 2 moedervlekken weg laten halen, omdat ik er last van had. Dit zijn erg lelijke plekken geworden, nu zitten ze gelukkig niet altijd in het zicht (1 net onder het randje van mijn bh en 1 in mijn nek, waar je ketting hangt zegmaar).
Maar, bij 1 van de twee groeit nu helemaal weer een soort bult, met ook weer allemaal kleine bruine plekjes, net of het niet diep genoeg is weggesneden en er restjes pigment zijn achtergebleven.
Ik wil heel graag nog 2 moedervlekken weg laten halen, omdat ik die echt lelijk vind, en 1 omdat die irriteert met een ketting dragen... maar ik zou nu dus zeker naar een plastisch chirurg willen. Ik wil niet nog meer lelijke plekken/littekens.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:17

Charaz schreef:
In mijn ogen niet, plastische chirurgie is niet een LOI cursus die ze in de avonduurtjes voor erbij doen, een huisarts krijgt alleen de basisopleiding knippen en plakken en moet zich mijn inziens niet aan plastische chirurgie wagen, iemand met een litteken in zijn gezicht kan heel vervelend uitpakken en meestal opvallender dan een moedervlek die er zit.

De ha die het bij mij heeft gedaan is zelfs nog in opleiding. Is heel netjes gedaan.
Je zegt het kan vervelend uitpakken, dus het kan ook goed uitpakken. Bij plastische chirurgie kan er net zo goed wat foutgaan.

Charaz

Re: Moedervlek laten verwijderen in gezicht, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:21

Ja tuurlijk kan het ook wel goed gaan, en bij plastische chirurgie fout, maar een oogarts doet ook geen hernia operatie en dat kan ook best goed gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:29

Mijn schoonzusje heeft 2 moedervlekken (ze gingen steeds stuk) uit haar gezicht laten verwijderen.
Een door de plastisch chirurg en dit is niet mooi gedaan.
En de andere door de huisarts en dit is heel mooi gebeurd.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:54

het heeft ook alles te maken met de plek waar hij zit, maar mij is uitgelegd dat een plastisch chirurg ook meer weet van het verloop van littekens ed. Tuurlijk sommige huisartsen kunnen het prima en bij een plastisch chirurg gaat er wel eens wat mis dat kan altijd. Als de moedervlek toch al bij een lijntje of iets zit kan een hjuisarts het makkelijk weghalen. Bij mij zat hij midden op m wang en dat wilde de huisarts gewoon niet doen omdat hij niet een lelijk litteken wilde maken. Het wegsnijden en dichtnaaien kan hij prima daar gaat het niet om.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:11

Ik heb er ook meerdere moeten laten verwijderen, van een paar cm tot enkele mm.
In mijn gezicht was een kleintje, dat heeft de huisarts gedaan. Je ziet nu een soort van putje.
Het lijkt een beetje op een waterpok litteken. Maar moet wel zeggen, naar mate je ouder wordt, vervaagt het, maar kan ook zijn dat je er aan went.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:13

Ik heb het laten doen op mijn kaak. Moedervlek zag je zitten (zat toen net op mijn kaaklijn aan de onderkant. Maar ze hebben hem zo kunnen hechten dat hij nu net aan de onder kant valt zegmaar. Pas een man of 3 is het opgevallen dat ik daar een groot litteken heb :)

Bij mij is hij weggesneden, was een erg grote moedervlek (1,5 cm) en daarom heb ik ook een groot litteken. Maar liever dat als een hele grote moedervlek. Heb er inmiddels 4 weg laten halen, allemaal grote moedervlekken en alles is mooi geheeld. Op 1 na.

Heb ze allemaal laten weghalen bij de plastisch chirurg.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:18

weet iemand trouwens hoe het tegenwoordig zit met vergoeding door verzekering als je het bij de plastisch chirurg laat doen??

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:21

Mijn mama heeft er vroeger enkele laten weghalen in haar gezicht en daar zie je niks meer van. Ik heb slechts eentje laten weghalen op mijn rug en dat viel me best mee!