Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:18

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ben tijdens een bosrit wel een vrouw tegen gekomen die met haar pony gewoon helemaal los zonder touw ofzo aan het hardlopen was :) Vond ik er ook wel leuk uit zien

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:40

Wou zelf zo'n topic gaan openen, maar toch eerst even door de zoekfunctie. Top!

Ik ben van plan om dit te gaan beginnen met mijn 11 jarige Fjordenmerrie. Afgelopen september heeft zij een blessure opgelopen hoog in het achterbeen waardoor zij verplicht moest stilstaan. Ondertussen wou zij haar medicatie niet eten waardoor zij 2x per dag haar medicatie met appelmoes toegediend heeft gekregen. Daarnaast ook nog brok met een maagbeschermer. Ondertussen mag ik weer beginnen met opbouwen van de DA op lange rechte stukken (liefst geen bakwerk). Helaas past mijn zadel niet meer omdat madam door de combinatie van veel voer/suikers en stil staan goed is uitgedijd.

Zelf heb ik heel fanantiek hardgelopen afgelopen zonder, maar toen begonnen de colleges en werk weer. Loop nu dus maar zelden en vind dit erg zonde. Mijn idee was dus om dit te gaan combineren. Zo heb ik twee vliegen in 1 klap!

Alles hoe doe jij dat qua lopen met kleding? Heb je dan je hardloopkleding en schoenen mee naar stal en kleed je daar even om? En loop je dan met de lijn in je handen of heb je een speciaal "tuigje" waar je je paard aan vast zet?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:45

Ik heb hier ook aan zitten denken. Loop zelf 5km, opbouwen naar 10.
Maar echter hoe hebben jullie het opgebouwd voor je paard?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:48

Van de zomer eens geprobeerd :+ mijn vader ging 'normaal' hardlopen, en pony en ik erachter, wat langzamer ivm onze gematigde conditie :')
Mijn vader liep steeds verder voor, en pony schoot los en galoppeerde achter mijn vader aan, mijn vader is er bang voor ivm eerder gedrag, dus die begon heel hard te rennen, pony erachteraan.

Ik heb me rotgelachen maar het is niet voor ons weggelegd :))

Ik blijf wel meelezen want ik vind het wel erg tof dat mensen dit serieus doen!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:51

Arc_En_Ciel schreef:
Van de zomer eens geprobeerd :+ mijn vader ging 'normaal' hardlopen, en pony en ik erachter, wat langzamer ivm onze gematigde conditie :')
Mijn vader liep steeds verder voor, en pony schoot los en galoppeerde achter mijn vader aan, mijn vader is er bang voor ivm eerder gedrag, dus die begon heel hard te rennen, pony erachteraan.

Ik heb me rotgelachen maar het is niet voor ons weggelegd :))

Ik blijf wel meelezen want ik vind het wel erg tof dat mensen dit serieus doen!

_O_ Geweldig :')

Ik heb het ook een tijdje met mijn paard gedaan. Helaas kreeg ik toen weer last van mijn knie blessure dus ben er toen weer mee gestopt, nu loop ik weer af en toe maar dan zonder paard.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:53

Ik heb het 2 keer gedaan :D . Was wel heel leuk.
Met shetje naast me.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 19:40

Ik ben vandaag weer wezen hardlopen maar dan met de ''onervaren'' 5 jarige pony van mijn zus! Het ging eigenlijk super goed, haha beter dan ik had verwacht. Wel soms wat rare sprongetjes ertussendoor maar dat neem ik hem ook niet kwalijk. Je bent niet voor niets een jonge pony :Y)

Tatjanaa Ik ren eigenlijk gewoon met losse sportkleding, dus gewoon een hempje en meestal een joggingbroek. Wij hebben het geluk dat we met de paarden aan huis staan dus ik hoef me niet om te kleden als ik op stal aankom :D .
Maar ik ren gewoon met een halstertouw in me hand. De pony heeft gewoon een halster om en dan rent ze naast me en ik heb dan het touw in me handen.

Arc_En_Ciel hahahah geweldig verhaal _/-\o_

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:19

Lijkt me erg leuk! Pony loopt alleen een stuk sneller dan ik, zeker op de terugweg ;).

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:36

Lijkt me heerlijk als het kan!
Ik heb het afgelopen zomer geprobeerd, maar het was echt níet te doen. En dat lag niet aan mijn conditie, want minimaal
Vijf kan ik prima aan.
Mijn paard is zoooooo druk dat ik haar steeds -echt continu zeg maar- moest afremmen. Daardoor liep ik scheef, kreeg ik last van m'n rug, was m'n houding razend belabberd en werd ik soms als een zwevend hert door het bos getrokken door mijn paard. Geen succes dus :-(.

En dan heb ik het nog niet eens over de momenten dat ze uit haar paasei flipte als ze mensen/fietsers/verkeer voor of achter zich zag (in het bos).

Totaal onopgevoed dus... En inmiddels 17, dus ik heb de hoop opgegeven. Mijn conclusie is dat ik er maar beter op kan zitten. Is ook 'pittig', maar wel een stuk veiliger...

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:15

Toen mijn man nog niet reed, liep hij veel hard met onze tinker. In het begin was het lastig, want een jong, groen paard loopt niet op 1 tempo en houd uit zichzelf niet de goede afstand. Dan ging ze weer veel te snel, dan weer te langzaam. Het was zeker een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen, niet opgeven en af en toe nieuwe hardloopschoenen kopen, omdat ze er weer eens boven op was gaan staan met haar poezelige voetjes (lompe poten...) Het ging uiteindelijk steeds beter en op een gegeven moment ging het hardlopen steeds serieuzere vormen aannemen, omdat manlief voor de Berenloop, de halve marathon op Terschelling ging trainen. Hij vond dat hij dit net zo goed met paard aan de hand kon doen; 2 vliegen in 1 klap ;) Toen hij een keer ontzettend verdwaald was en bijna 4 uur onderweg is geweest met haar, was hij er van overtuigd dat de halve marathon ook geen probleem meer zou zijn ;) Was het ook niet, dus goede training voor beide! Nu hij zelf ook al geruime tijd op les zit komt er van hardlopen niet veel meer en kiest hij ervoor om erop te gaan zitten in plaats van ernaast te gaan lopen. Volgend jaar wil manlief echter weer mee doen aan de Berenloop, dus hij heeft het al weer over toch maar weer beginnen met hardlopen in het voorjaar. Hij zal wel weer even moeten trainen voordat hij weer met een galopperend paard aan de hand over het bospad een sprintje trekt, maar ik denk dat het helemaal goed komt. Hebben de mensen in het bos ook weer wat om over te lachen, want dat doen ze meestal als ze de 2 tegenkomen ;)