Ondergewicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:38

Deliana1993 schreef:
bedankt voor jullie tips!

Gister avond maar eens begonnen en rond 2100 maar een boterham gesmeerd in plaats van een kitkat te pakken ..

Vanochtend met 2 boterhammen begonnen en een kop melk. Maar aangezien ik vanaf 11u weg was tot 1600uur, dus eet dan eigenlijk niks. Nu eet ik straks avond eten en een heerlijk toetje. Eens kijken of ik voor vanavond dan iets in de kast heb..

Even me ouders vragen om fruit te halen!

Niet in plaats van :P boterham én Kitkat :j

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:40

saskiakefie schreef:
Deliana1993 schreef:

Gister avond maar eens begonnen en rond 2100 maar een boterham gesmeerd in plaats van een kitkat te pakken ..

Vanochtend met 2 boterhammen begonnen en een kop melk. Maar aangezien ik vanaf 11u weg was tot 1600uur, dus eet dan eigenlijk niks. Nu eet ik straks avond eten en een heerlijk toetje. Eens kijken of ik voor vanavond dan iets in de kast heb..

oeh dat maakt het leuker :p

YellowGray

Re: Ondergewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:43

Het kan ook helpen om meer te gaan sporten en wat spieren op te bouwen. Dat klinkt tegenstrijdig, maar je krijgt er waarschijnlijk wat meer honger van en spieren wegen een stuk meer dan vetjes :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:44

Mag ik vragen waarom je niet eet als je weg bent? Als je in de auto zit gaat een halve boterham in de hand toch wel? Of een breaker, een mueslireep? En als je gewoon ergens bent, zoals college is er toch wel een kwartiertje pauze tussendoor? Dat is in mijn geval altijd wel genoeg voor een boterhammetje :o

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:49

DaisyDarling schreef:
Mag ik vragen waarom je niet eet als je weg bent? Als je in de auto zit gaat een halve boterham in de hand toch wel? Of een breaker, een mueslireep? En als je gewoon ergens bent, zoals college is er toch wel een kwartiertje pauze tussendoor? Dat is in mijn geval altijd wel genoeg voor een boterhammetje :o

als k een auto had was dat een optie ik doe alles op de fiets. Ik ga vaak naar de paarden tot die tijd. En ik vergeet dat eten mee te nemen voor me zelf en als k eens eten mee neem geef k het aan mn paard (zoals een appel of peer )

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:51

Deliana1993 schreef:
DaisyDarling schreef:

als k een auto had was dat een optie ik doe alles op de fiets. Ik ga vaak naar de paarden tot die tijd. En ik vergeet dat eten mee te nemen voor me zelf en als k eens eten mee neem geef k het aan mn paard (zoals een appel of peer )

Maar die fout maak je zelf. Je kan het misschien in je tel zetten dat er een wekker gaat voordat jij naar de paarden gaat, zodat je het eten niet vergeet. En zelf op eten ipv het aan je paard te geven :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:54

Deliana1993 schreef:
DaisyDarling schreef:

Ook op de fiets kan je met 1 hand een appel of een breaker eten, althans; ik wel :)
Ik vind eigenlijk dat je er zelf wat te weinig aan doet, je kunt gemakkelijk meer eten inpassen.
Je paard staat vast wel eens even niets te doen, onder een solarium of onder een zweetdeken op te drogen en dan kun jij mooi iets eten. Of je appel delen met je paard, jij de appel, hij het klokhuis.
Je kunt er ook de routine van maken om iets te eten voor je naar je paard gaat, 'laarzen, jas, cap, heb ik alles?' 'ohnee, boterham! :j ' Een herinnering in je telefoon zetten is ook een handige, helpt mij altijd heel erg met vanalles :) Zodra je een beter eetritme aanhoudt, en vooral meer gaat eten denk ik dat het snel voorbij is met je ondergewicht en dat je een gezond gewicht krijgt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:56

Zijn dat voorgesneden boterhammen die je eet?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:57

Hier nog 1 :wave:
Ik ben ook tegen de 1,70 en weeg nu 47 kilo.
's Ochtends vliegen er 2 boterhammen naar binnen, 's Middags nog eens 3 en 's Avonds gaat er ook aardig wat in en yoghurt mét muesli!
En tussendoor, tja, te veel :+ Koeken, ontbijtkoek, maar ook ongezonde dingen :o
Aankomen lukt gewoon niet, en ik sport ook nog eens niet! (uitzondering de paarden)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:59

Mizora schreef:
Zijn dat voorgesneden boterhammen die je eet?

Ik smeer ze zelf :) Lekker met dikke laag boter kaas en jam...

Het is niet dat het voor mij gemakzucht is maar meer omdat ik niet veel honger heb.. pas rond avondeten tijd krijg ik weer honger als k smorgens rond 10u heb gegeten.

@Iejoorr, ik sport ook niet, lig het liefst hele dag op de bank haha .. heb dan me paard waar k elke dag een uur voor op de fiets zit en straks heb k mn werk..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:04

Haha ik ook! Ik heb dan wel mijn opleiding waar ik verplicht uren voor moet maken. En naar paard ga ik graag, zie ik niet echt al sporten.
Oja, ik doe met school fitness 1 keer in de week 1,5 uur. Maar veel verder dan buikspieroefeningen en een beetje fietsen gaat dat niet.
Ik krijg binnenkort een les in drinken en voeding, ik ben benieuwd!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:05

Iejoorr schreef:
Haha ik ook! Ik heb dan wel mijn opleiding waar ik verplicht uren voor moet maken. En naar paard ga ik graag, zie ik niet echt al sporten.
Oja, ik doe met school fitness 1 keer in de week 1,5 uur. Maar veel verder dan buikspieroefeningen en een beetje fietsen gaat dat niet.
Ik krijg binnenkort een les in drinken en voeding, ik ben benieuwd!

Haha als je dan meer weet laat je het me dan even weten? :p

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:06

Jeetje TS je eet wel erg weinig. Ik heb ook een tijd erg weinig gewogen maar er gingen bij mij minimaal 15 boterhammen op een dag naar binnen, 's avonds at ik een gewone maaltijd en tussendoor at ik nog bergen koekjes en chips. Ik vraag me af of je je wel fit voelt? Ik merkte als ik niet voldoende at dat ik me echt beroerd voelde. Als je snel een vol gevoel krijgt probeer dan op andere manieren calorieën binnen te krijgen. Bijvoorbeeld twee sinaasappels uitpersen en dit sap opdrinken ipv de sinaasappels eten.

Het kan misschien voor jou helpen om een planning te maken wanneer je wat eet. Op die manier vergeet je het eten ook niet. Je zal je veel fitter voelen zodra je meer eet.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:08

cassini schreef:
Jeetje TS je eet wel erg weinig. Ik heb ook een tijd erg weinig gewogen maar er gingen bij mij minimaal 15 boterhammen op een dag naar binnen, 's avonds at ik een gewone maaltijd en tussendoor at ik nog bergen koekjes en chips. Ik vraag me af of je je wel fit voelt? Ik merkte als ik niet voldoende at dat ik me echt beroerd voelde. Als je snel een vol gevoel krijgt probeer dan op andere manieren calorieën binnen te krijgen. Bijvoorbeeld twee sinaasappels uitpersen en dit sap opdrinken ipv de sinaasappels eten.

Het kan misschien voor jou helpen om een planning te maken wanneer je wat eet. Op die manier vergeet je het eten ook niet. Je zal je veel fitter voelen zodra je meer eet.

Ik voel me niet slecht ofzo, niet moe of iets dergelijks heb genoeg energie hihi.

Ik ga eens een schema voor mezelf opstellen door wat jullie mij voor een tips hebben gegeven.. hoop dat k daarna wat updatejes kan geven..

heb me gister gewogen met kleren aan : 48,5 kilo... Ik weeg me vanavond nog een keer zonder kleren

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:13

saskiakefie schreef:
Deliana1993 schreef:

Dat zou ik persoonlijk niet doen. Eerst maar eens een gezond eetpatroon met genoeg calorieën en dan is er natuurlijk altijd ruimte voor af en toe een ongezonde snack, maar om elke dag standaard dat soort repen te eten, lijkt me niet de juiste manier van aankomen.

En wat strenger op jezelf zijn. Zeggen dat je niet eet of je eten aan je paard geeft, ja, dan ga je nooit op een gezond gewicht komen met gezonde eetgewoontes. Zoals al geopperd is je telefoon instellen en dan ook echt even gaan zitten om te eten. Niet met een boterham in de hand door gaan, maar echt even zitten.

En hebben jullie nooit fruit in huis dan? Dat je aan je moeder gaat vragen of ze dat mee wil nemen?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:16

ik loop bij een dietist.
ik moet om het anderhalf uur iets eten :) is lastig en soms moet ik mijzelf dwingen maar het werkt wel!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:20

@kozies , we hebben niet vaak fruit in huis omdat het dan maar blijft liggen. k ga het zeker vragen!

@Deijs pff om het anderhalf uur ... dat wordt nog leuk!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:21

ja het is af en toe wel lastig! ik zet daarom een wekkertje :Y)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:25

Ja, maar snij je ze zelf? Want een voorgesneden boterham is zo maar een derde tot de helft dunner dan een zelfgesneden boterham. Ik heb het omgekeerd, dus van het geen honger praten kan ik niet uit mezelf meepraten maar ik heb een vriendin die dat ook heeft (10cm langer, 10kg zwaarder) en het is dus uiteindelijk wel een kwestie van meer eten. Kcal tellen. Want wat ik nu hoor kom je ook bij lange na niet aan die 2000kcal. En voor iemand die de neiging heeft tot slank blijven moet je eigenlijk naar de 3000kcal toe. Dat betekent met noten, pinda's, borrelnootjes of een zak chips 's avonds zitten, maar overdag ook gewoon flink brood eten. 4 snedes 's morgens, 4 's middags en tussendoor 2x koek én 2x een stuk fruit. Dan 's avonds flink rijst, groente en eventueel vlees. Ook voldoende drinken, want je lichaam functioneert dan beter en voldoende slapen, want ook dat maakt dat je lichaam de juiste signalen doorstuurt. Op het moment dat het een vochtgebrek of een energiegebrek heeft, dan is er fysieke stress.

Er zijn (minimaal) 2 soorten mensen.
- Mensen waarbij hun oerinstinct bij stress roept: er komt een hongerwinter aan, bunkeren!
- Mensen waarbij hun oerinstinct bij stress roept: er komt een horde tijgers aan, zo licht mogelijk zijn!

Je moet dan dus tegen je eerste instinct in eten vaak, waardoor het extra belangrijk is om zo min mogelijk fysieke (en mentale) stress te hebben. Verwacht niet dat het aankomen voor jou makkelijk is. Vergelijk het qua zwaarte met mensen die flink af moeten vallen van de cat. 1. Kijk om je heen, hoeveel mensen die een halfslachtige poging doen tot diëten zie je werkelijk afvallen? Je moet er vol voor gaan om aan te gaan komen (en bewegen en frisse lucht horen daar ook bij, maar die zijn al op orde bij je)

Voor een eerlijk gewicht moet je je trouwens wegen voor het ontbijt na het naar het toilet gaan zonder kleren.

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:30

Ik ben 50 kilo en 170 en heb precies hetzelfde als jou TS. Ik ben niet zo'n eter maar heb wel altijd honger...?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:32

mexxje schreef:
Ik ben 50 kilo en 170 en heb precies hetzelfde als jou TS. Ik ben niet zo'n eter maar heb wel altijd honger...?

Dan moet je meer eten, als je altijd honger hebt :)

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:34

Ja maar zo is het niet, want als ik dan eet hoef ik niet meer want dan smaakt het me niet zo?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:19

misschien wel leuk ter vergelijking met wat ik heb gegeten vandaag. Ik ben ong 1,73 en 57 kg.

Ontbijt (half 9): 2 (bruine) boterhammen

Tussendoor: 1 krentenbol

Lunch: 2 kaasbroodjes (die vers/verpakt zijn en in de supermarkt liggen)

Tussendoor: 1 krentenbol

Tussendoor: 1 appel, 1 banaan

Avondeten: Normale hoeveelheid, 1 bord; aardappelen, sperziebonen, vegetarische sateschnitzel.
Toetje: ijs met slagroom

En vanavond eet ik waarschijnlijk nog 2 crackers.

Dit is voor mij normaal wat ik heb gegeten, maar als ik eerder op zou staan zou het dus nog meer zijn. :) Misschien kun je proberen het eten wat lekkerder te maken zodat je er ook meer zin in hebt?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:46

Ik ben 1,79 cm en ik weeg 55 kg. Ook te weinig maar wat ik allemaal eet 8)7 . Echt heel veel. KOm ook niet aan

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:52

Je eet inderdaad te weinig.
Ik heb zelf een hele snelle spijsvertering en MOET eten om niet af te vallen.
Ik eet de hele dag door kleine beetjes en dan mijn ontbijt lunch en diner er nog bij.
Ik ben 168 en weeg 56 wat een goed gewicht is maar als ik een dag niet of minder eet ben ik zo twee kilo kwijt.
Oh ik ben 37 en heb twee kinderen en weeg minder dan voor mijn zwangerschappen en heb dit mijn hele leven al.
Maar ik zou eerst maar eens beginnen met meer brood eten en meer tussendoortjes, zoals een stuk fruit of een toetje.

Niet net als mij een pak koeken of chips of nog meer brood hahahaha .